/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Real dos mode
Fra : Tromle
Vist : 249 gange
20 point
Dato : 03-11-02 17:58

Jeg har en DVD som jeg skal have opdateret firmware på. Men problemet er at dette kun kan ske i "real dos mode", det er altså ikke nok at gå til ms-dos promten i win 98 eller tidliger versioner.

Håber at der er nogen som kan hjælpe her!.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-11-02 18:16

der skal du starte op med en start disk ( boot disk) med din cdromdriver og mscdex.exe på
og de nødvendige firmware updates

se evt her hvorfor ; http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q135174&

har du sådan en ?? og er det en ide dvd du har ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 17:54

Tromle wrote:
> Jeg har en DVD som jeg skal have opdateret firmware på.

Forkert gruppe, prøv dk.edb.hardware.drev.cdrom

> Men problemet er
> at dette kun kan ske i "real dos mode", det er altså ikke nok at gå til
> ms-dos promten i win 98 eller tidliger versioner.

Forkert gruppe, prøv dk.edb.system.ms-windows

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 18:01

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
>
>> Jeg har en DVD som jeg skal have opdateret firmware på.
>
> Forkert gruppe, prøv dk.edb.hardware.drev.cdrom

Jeg retter lige mig selv, det skulle selvfølgelig være
dk.edb.hardware.drev.dvd

Kommentar
Fra : Tromle

Dato : 03-11-02 19:09

Ja det er en ide dvd jeg har. Jeg har forsøgt at boote disken op på en 95 & 98 windows boot disk. uden held den fortæller mig når jeg forsøger at execute filen med firmwaer opdateringen på, at den ikke kan køres i en win dos men skal køres i "real-dos mode".

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 19:03

"Tromle" <Tromle.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dqcx9.105$oC3.27777@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en DVD som jeg skal have opdateret firmware på. Men problemet er
> at dette kun kan ske i "real dos mode", det er altså ikke nok at gå til
> ms-dos promten i win 98 eller tidliger versioner.
>
> Håber at der er nogen som kan hjælpe her!.
>

Hmmm... Du skal nu bare trykke F8 inden windows påbegynder indlæsningen
dvs. - lige efter boot. Herefter dukker der en lille menu op hvor du kan
vælge kommandoprompt, fejlsikret osv. Du skal dog ikke vælge noget, men
trykke Shift+F5 og du er i REN DOS uden smartdrv. osv.
Men husk det er altid farligt med firmware updates af drev osv. Hvis du ikke
ved hvad du laver, så risikerer du at DVD-en står helt af. Så der skal være
en del at vinde med firmware update. Hvis du kan læse x16 i stedet for x 12
eller lign. Så kan en update ikke anbefales, men hvis det har noget at gøre
med regionskode-fri osv. og du ikke har andre udveje.. ja så kan det jo godt
være en god idé. Men nu har du vel prøvet dvd-genie osv.. ???
www.inmatrix.com

Martin S,

Kommentar
Fra : Tromle

Dato : 06-11-02 17:25

Tak for indlægne...men der er desværre ikke noget af det der virker. Opdateringen kan åbentbart ikke fortages uden at der installeres en orginal dos på maskinen det er ikke godt nok at boote op på en win dos.

Ellers tak for jeres forslag.

"Martin S." skrev d. 03-11-02 19:03 dette indlæg :
>
> "Tromle" <Tromle.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:dqcx9.105$oC3.27777@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har en DVD som jeg skal have opdateret firmware på. Men problemet er
> > at dette kun kan ske i "real dos mode", det er altså ikke nok at gå til
> > ms-dos promten i win 98 eller tidliger versioner.
> >
> > Håber at der er nogen som kan hjælpe her!.
> >
>
> Hmmm... Du skal nu bare trykke F8 inden windows påbegynder indlæsningen
> dvs. - lige efter boot. Herefter dukker der en lille menu op hvor du kan
> vælge kommandoprompt, fejlsikret osv. Du skal dog ikke vælge noget, men
> trykke Shift+F5 og du er i REN DOS uden smartdrv. osv.
> Men husk det er altid farligt med firmware updates af drev osv. Hvis du ikke
> ved hvad du laver, så risikerer du at DVD-en står helt af. Så der skal være
> en del at vinde med firmware update. Hvis du kan læse x16 i stedet for x 12
> eller lign. Så kan en update ikke anbefales, men hvis det har noget at gøre
> med regionskode-fri osv. og du ikke har andre udveje.. ja så kan det jo godt
> være en god idé. Men nu har du vel prøvet dvd-genie osv.. ???
> www.inmatrix.com
>
> Martin S,
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 23:04

Tromle wrote:
> Tak for indlægne...men der er desværre ikke noget af det der virker.
> Opdateringen kan åbentbart ikke fortages uden at der installeres en
> orginal dos på maskinen det er ikke godt nok at boote op på en win
> dos.

Format A:/s
Kopier filerne over og boot fra disketten.

-Sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 23:14

On Wed, 06 Nov 2002 16:24:33 GMT, "Tromle" <Tromle.news@kandu.dk>
wrote:

>Tak for indlægne...men der er desværre ikke noget af det der virker.
>Opdateringen kan åbentbart ikke fortages uden at der installeres en
>orginal dos på maskinen det er ikke godt nok at boote op på en win dos.
>
>Ellers tak for jeres forslag.
Drøn en tur ind på www.bootdisk.com , der kan du finde en bootdisk
til biosflash og deslige.
Mvh Janko

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 23:14

On Wed, 06 Nov 2002 16:24:33 GMT, "Tromle" <Tromle.news@kandu.dk>
wrote:

>Tak for indlægne...men der er desværre ikke noget af det der virker.
>Opdateringen kan åbentbart ikke fortages uden at der installeres en
>orginal dos på maskinen det er ikke godt nok at boote op på en win dos.
>
>Ellers tak for jeres forslag.
>
>"Martin S." skrev d. 03-11-02 19:03 dette indlæg :

Pyt... her er en url
http://www.hellasystems.de/ftp/Utilities/BootDisk/DrDos70/drdflash.exe
Mvh Janko