/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NU SMIDER JEG SNART MIN COMPUTER UD!!!
Fra : vildskud
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 11-11-05 09:17

Er der mon nogen der kan hjælpe mig - eller skal min computer have sparket?

Jeg har haft den i ca tre år. Den er "hjemmelavet" af en mand, der har haft held med at lave andre computere - men den her var åbenbart ikke hans bedste creation

Problemet er, og har altid været, følgende:
Jeg vil starte computeren og så sker der én af to ting:
1) jeg trykker på startknappen og skærmen slår fra inden den overhovedet er blevet tændt.
2) den starter op, men på et tidspunkt kort efter opstart, fryser skærmen.
I begge tilfælde bliver jeg nødt til, at holde startknappen inde i ca fem sekunder, for at slukke computeren igen.

Sådan kan jeg så blive ved. Nogle gange tager det mig en halv time at starte computeren op - andre gange starter den med det samme.

Der er ikke virus på computeren.

Oplysninger:
Computer: AMD Athlon(tm) xp 1800+, 1.53 GHz, 480 MB RAM
Skærm: "mpr - II", "Sun group"

Microsoft Windows XP professional, version 2002, servicepack 2

Er det nok oplysninger?

Hvis min computer kommer til at virke ordentligt, hvad kan jeg så sælge den for?

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-05 09:21

Lyder som om, du har en defekt ramblok.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-05 09:21

hvor i landet snakker vi om

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-05 09:22

En PC som den vil koste omkring en tusse

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 09:24

Hvad er en ramblok? - og hvad kan jeg gøre ved det?

Mig og min dumme computer er i Århus...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-05 09:28

Hej Vildskud.... Det lyder som om det er dit skærmkort der driller, prøv at fjern det helt fra pc'en, dette gøres i kontrol-

panelet, enhedhedshåndtering. Derefter installerer du det igen, og opdaterer din skærmkortdriver fra nettet. Hvis dette

ikke virker, så prøv med et andet skærmkort.

Jeg kan ikke give et prisbud på din pc, men det er ikke meget, da den ikke er særlig stor

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 09:31

Guud, er den ikke særlig stor... Det fik jeg at vide den var, da jeg i sin tid fik den - men det var den måske også dengang?

Jeg prøver det med skærmkortet, tak.

Vildskud

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-11-05 09:31

Udskift skærmkortet - så har du dækket alle de muligheder i et hug.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 09:34

Tja, det kunne jeg jo gøre. Men jeg har det lidt sådan, at min computers og mine dage sammen, er ved at være talte. Har snart ikke mere tålmodighed med den.
Hvis jeg bare vil sælge den som den er, med den defekt - hvad han jeg så få for den?

vildskud

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 09:35

han = kan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-05 09:39

Du kan prøve om du kan finde noget at sammenligne priser med f.eks www.dba.dk www.papkassen.dk

www.guloggratis.dk osv

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-11-05 09:39

vildskud, ved ikke hvad du kan få for sådan en svend. Men prøv at smide den ind på QXL der kan du være heldig at få lidt for den. Men du skal nok ikke regne med det helt store.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-05 09:39

Citat
Der er ikke virus på computeren.

Og det vil jeg så næsten vædde på, at der alligevel er

Jeg har selv haft nøjagtig samme problem i perioder.

Og hver gang har det vist sig, at scanning med diverse programmer mod virus, spyware, trojan horse m.m. har afsløret en masse "uindbudte ting" på computeren, selv om den tilsyneladende kørte uden problemer.........når altså man var heldig at få dyret startet op.

Prøv AntiVir, Trojan Hunter, Spybot Search & Destroy.

De plejer at "klare paragrafferne" her.

mvh dova

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 09:43

Dova; hvor får jeg de programmer? Har selv AVG - er det ikke godt nok?

Når I siger jeg ikke skal regne med at få meget for min computer - hvilken prisklasse taler vi så om? Er 100 kr lidt - eller er 1000 kr lidt?

Vildskud

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 11-11-05 09:58

hehe Det er lidt et "vildskud", men det kunne godt være en "russer-virus".. den lægger sig i autoexec.bat og lukker puteren ned.

hent Xblock: http://www.xblock.com/download-freeware.php
Scan med Mwav : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Og bagefter kør en online-scan her : http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm

Og se om det ikke skulle hjælpe....

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-05 10:00
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 11-11-05 10:01

p.s. husk at deaktivere systemgendannelsen inden du scanner : http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Og husk at slå den til igen , når du er færdig...

vh fluffy

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-05 10:01

jeg kender en i århus der sikkert godt kan lokkes til at kigge på den, hvis du vil give en skilling til benzinen

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 10:02

Ja, så godt buddet - men det kunne jo være der var delte meninger

Nå, jeg må prøve nogle af de ting I siger jeg skal gøre...

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-05 10:04

Det er hvad en sådan PC vil koste her i butikken. Så det kan den vel også sælges til privat. Personlig ville jeg ikke give mere en 500

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 10:08

Peet49; Nej, det kan jeg sgu godt forstå du ikke ville

Trimare46; jeg vil gerne give en skilling til ham du kender - er han en klog computermand? Så er han velkommen!

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 10:11

Lige et andet spørgsmål: Er det usundt/skadeligt for computeren at stå tændt hele tiden? Jeg tør ikke at slukke den, af frygt for at jeg ikke kan tænde den igen... Altså jeg mener ikke fra nu og altid... Men fx holder jeg fest i aften og vil gerne spille musik fra computeren. Ville det være ok at lade den stå tændt fra nu og til festen er slut engang i nat?

Vildskud

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-11-05 10:12

Din datamasskine er "stor nok" og et udemærket køb for 3 år siden,
(Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget du gav for den)
Og den opfylder jo dine behov.
Det lyder ikke som om at du har brug for at spille de nyeste spil.
Det kan derfor bedre betale sig at heholde den.
Som der bliver sagt, får du ikke ret meget for den, da den ikke er den nyeste nye.
Det vil nok hjælpe at finde ud af, om der er en RAM eller grafikkortfejl.
Derefter en ny installation af alt.
Har du ikke en i din omgangekreds, der har forstand på sår'n en dingsbum.
Ellers er du velkommen til at kontakte mig på wazs(elefanttud)sol.dk
Gambrinus

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-11-05 10:13

nej det sker der ikke noget ved.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 10:16

Gambrinus; Jeg gav 4000 for den - ved ikke om det var meget eller lidt... Fik den af min far, som kender manden der har lavet computeren...

Men hvad koster det sådan ca, hvis vi går ud fra, at de ting du siger er problemet og det så skal skiftes ud?

vildskud

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-11-05 10:19

Send du en mail, så kan vi snakke om det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-11-05 10:20

Så længe det ikke er en Compaq
Gambrinus

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 11-11-05 10:25

Hej Gambrinus

Jeg sender dig en mail - tak! Der går lige lidt tid... Har gang i fest forberedelser

Vh. vildskud

Ps. til alle: jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-05 10:26

En "scompaq" kræver mere tålmodighed og somme tider specielle dele.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-11-05 10:28

Så skriv lige et indlæg når du har sendt den. Jeg checker ikke den e-mail så ofte.
Gambrius

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-05 14:35

kig lige her hvad man kan købe en ny pc for. Så kan du nok se at du ikke for meget for din,

http://bjtrading.dk/menu.asp

Det du kan gøre er at skille den af og sætte en ting i af gangen og prøve at starte op. Først grafikkort, start den, så ram, genstart, sluk og i med harddisk og genstart, osv osv

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 11:14
Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 17-11-05 09:13

Hej Gambrinus

Nu sender jeg en mail til dig

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 17-11-05 09:24

min hotmail siger, at din mailadresse ikke er korrekt.... Hmm....

Vildskud

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 17-11-05 09:44

Hej Ans

Tak for reminderen om at Mangorossa har skrevet til mig!

vh. vildskud

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-11-05 13:00

wazsSNABELAsol.dk ????
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-11-05 17:09

Jeg har lige sendt en e-mail til mig selv på wazsSNABELAsol.dk
Nul problemer.
SNABELA = @
Gambrinus

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 17-11-05 20:18

Ok, nu må jeg lige grine lidt af mig selv... Havde ikke hjernen med... Pinligt.
Jep, forstår, er med - sender snarest en mail på wazs@sol.dk

vh. vildskud

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-11-05 20:40

vildskud ja du fortsætter flot med at være pinlig *LOL*

Grunden til at man skriver SNABELA er at så er det ikke så nemt at spore emailadresser for dem som sender spam-mails.

De har sådanne scannere, som kan spore emailadresser på nettet...mener jeg at have hørt..

Hvis jeg er far out , så ret mig tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-05 20:48

ja det er sq nemt at blive til grin.... næste gang er det nok mig , var det hårdt at holde fødselsdagsfest?

forresten tillykke med datteren

mangorossa... det er rigtigt det du skriver om at spore emailadaresserne, det har Molo selv lært mig, og så er det

100% rigtigt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-11-05 21:02

ha ha..ja det er noget af det nemmeste at komme til...at blive til grin.
Jeg gør ikke grin med vildskud kunne da aldrig falde mig ind ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-11-05 21:12

Nå ja, skaden er jo nok ikke større, end den kan klares med en gallon kvaje-Whisky.
Den E-mail adresse er jo alligevel oprettet, for at den kan nedlægges, hvis den bli'r spammet. Så det ska' du ikke ta' så tungt Vildskud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-05 14:14

Tusind tak for dit kontrafej Nordsted.
Det umulige er sket !
Du er blevet endnu smukkere !
Eller det er måske et ældre billede ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-05 14:33

Grambrinus... Det er et ret nyt kontrafej , men skal nok stoppe igen, drillede bare

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-05 15:29

Hvorfor stoppe ?
Jeg synes da det er dejligt at få lidt post en gang imellem.
Hvis du er rigtig artig, kan det være du får min "rigtige" e-mailadresse i julegave.
Gambrinus
Det undre mig, hvor Vildskud bli'r af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-05 15:33

Hun glemte at slippe pc'en da hun drønede den ud af vinduet

Jeg esker julegaver

Kommentar
Fra : Gambrinus