/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny computer
Fra : Dumbo2
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 09-11-05 18:29

Hej.
Er der nogen som kan hjælpe mig med mit problem, Har lige købt denne computer og skal have installeret Xp pro i den.
Når jeg sætter Xp cd'en i, skriver den med det sammen at der er Fejl ved indlæsning af operativsystem. Så har jeg prøvet at hente de 6 disketter ved microsoft og når jeg sætter den første i, skriver næsten med det samme at Filen\biosinfo.inf kunne ikke indlæses, fejlkode 4101. Har prøvet at hente dem 2 gange nu og stadig samme problem.
Er der et klog hovedet som kan hjælpe mig, vil jeg blive super glad.
Mvh Dumbo2

Intel 64 Bundkort: Asus P5GD1/PRO 915P LGA775 FSB800 PCI-Express
Netkort: Onboard Netkort: 10/100 Mbit
Lydkort: Onboard Lydkort: C-Media
RAM: 3 stk. RAM 512 MB PC3200 Elixir
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 200GB 8MB serial ATA
DVD/Brændere: NEC ND-3540A DVD+R/+RW/-R/-RW Dual Layer Sort
Tastatur: 2N 3 i 1 Sæt - Højttaler/mm tastatur/mus SORT
Kabinet: Miditower AI-01 Entry Level USB 2.0 Audio 350W
Grafikkort: Club 3D GeForce PCX 6600GT 128MB RAM DDR DVI
Diskettedrev: Alps Floppydrev 1.44MB SORT

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-11-05 18:48

hvor har du købt computeren

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 09-11-05 18:49

Har du formatteret Harddisken? Og sat en som primery master ?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-11-05 18:53

Det er vel ikke sådan, at du har købt en XP Pro upgrade istedet for den fulde version?
Det er bare et muligt gær. Hvis det er såda skal du først have installeret en tidligere windows (95, 98, ME, 2000)
leob

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 110 point
Dato : 09-11-05 19:02

Hej dumbo.
Ved ikke om det er måske din BIOS der skal sættes op til at boote fra DC-drev først og bagefter fra din SATA disk som er på mange kort under additional card eller lign.

bja2
eftersom det er en SATA disk skal han ikke tænke på master & slave problematikken. Han kan evt sætte et RAID op, men det nok ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 19:08

Hvorfor starter du nyt spørgsmål, når du ikke svarer på det andet.
SAMME SPØRGSMÅL.....
http://www.kandu.dk/dk/spg/77638

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 09-11-05 19:21

OK så trækker jeg mig - har ikke set noget til SATA eller kender ikke noget til det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-05 19:21

Når du sætter din Xp i comp og den booter på CD/DVD kommer der i et kort øjeblik
en linie hvor du kan trykke F6 (som jeg husker det) og nu skal du ha' din diskette klar som du har lavet fra den CD som fulgte med din SATA HD. Det er driveren til din SATA port.

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 09-11-05 19:34

Tak for svaret xodeus. Jeg takker for de gode svar.