/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Batterier.
Fra : Mosebaek
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 08-11-05 09:00

Hej derude.
Jeg har nogle ganske alm.genopladelige batterier.(Mignon LR6 AA 1,5 V) Spørgsmåler er:Hvorfor begynder nogle af dem
at ire,i bunden.Det er ikke dem alle,der gør det.De har samme alder,samme mærke.Jeg bruger dem bl.a. i min trådløse
mus.Kan det være skadelig for musen.I instruks til musen,frarådes det at bruge genopl.batterier.Jeg gør det alligevel,
mener det kan være hip som hap,hvilke typer batterier der bruges.
På forhånd,tak for svar,

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-11-05 09:10

Du skal ialtfald være opmærksom på, at når batterier lægger er de giftige, både alm. og genopladelig.

De skal afleveres til miljøfarligt affald.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 08-11-05 09:19

Jeg kan ikke se, at det skulle være skadeligt for den lille gnaver.
Genopladelige batterier har lidt mindre spænding (Volt) end alm. batterier.
Der er intet elektronik, der tager skade af for lille spænding.
Man risikerer bare, at det ikke vil fungerer ordentligt.
Den lavere spænding påtrykkes jo alligevel, efterhånden som batterierne alm. eller genopladelige bliver afladt.
Gasbrinus

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 09:32

Når batterierne irrer bliver der efterhånden dårligere kontaktflade.Irringen afsættes også på musens kontaktflader og de skal derfor renses når du næste gang skal skifte batterier.J.eg ved ikke hvoffor kun nogle batterier fra samme pakning irrer, men det hænger måske sammen med de ikke er produceret i samme serie fra fabrikken

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-05 10:22

Batterier der irrer har set sine bedste dage, og bør udskiftes, da det er dampe fra batteriet indhold der trækker ud. Det vil med tiden angribe kontaktflader i bl.a. musen, og kan være skadeligt for elektronikken på længere sigt.
Så køb nogle nye, da de gamle vil blive ved med at lææe syre ud.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-05 13:33

Tak for svaret Gambrinus.
Jeg kører bare videre,med min hp mus.Batterierne holder ca.3 uger,inden opl.Det synes jeg ikke er så ringe,for der er lys
i musen døgnet rundt,et rødt lys der flimrer nedenunder.Jeg har prøvet at ta`et batteri ud (af sparehensyn) men så skal
den kodes ind igen til modtageren.Det er for besværlig.

VH Mosebaek.