/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny spil pc, men hvad?
Fra : Grimstrup
Vist : 476 gange
120 point
Dato : 07-11-05 17:15

Jeg har efterhånden så mange prolemer med min nuværende Pc, og jeg er blevet lidt af eb World of Wrcraft addict, så jeg kan ikke vente på at den går i orden af sig selv, så nu må det være på tide at købe en ny.. men hvad, og hvordan..

Pc' en skal mainly bruges til at spille på, og her er det kun wow vi snakker, jeg skal ikke bruge mus og skærm og det der, bare selve computeren, mit budget sætter jeg til ca. 5000 kr. har selv et 1024 ram som jeg kan sætte i fra min nuværende computer, man må jo spare hvor man kan;)

Jeg har prøvet at kigge lidt inde på edbpriser.dk, men kan ikke sådan lige selv samle computeren, mn kan da sikkert få en til det.

Det jeg gerne vil ha er en liste over fornuftige ting at putte i den, jeg ved ikke hvad forskellen på intel og amd er, men jeg er klar på det hvor man får mest stabilitet for pengene:)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-05 17:20

Du kan kigge på

www.shg.dk

der kan du selv vælge det du vil have i din PC, bestille den samlet og sendt til din dør

de er normalt i den helt billige ende af prisspektret..

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 07-11-05 17:42

Hvor bor du.. Jeg vil godt samle den til dig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-05 17:46

Hvem siger at dine 1024 ram vil passe i det nye bundkort???
Der findes snart så mange forskellige RAM typer, som der er piller på storbæltsbroen.
Du skal være helt sikker på, at de passer til det nye bundkort, ellers kan du få problemer.

(Man skulle tro du kom fra Næstved)
Sy sjæl ænder

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 07-11-05 17:48

Jeg bor i Viby J ved Århus, men tror vist jeg kender en jeg kan tvinge til at samle den for mig, ellers tak for tilbudet:)

Okay kan godt se nogle fordele ved www.shq.dk men når man som mig ikke aner hvad der er et godt bundkort og hvad man skal havde der passer til, så er det måske ikke helt den rigtigt løsning, medmindre der er nogen der vil hjælpe mig lidt der;)?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-05 18:46

AGP Grafikkort er på ved ud.
Bundkortet skal derfor ha' PCI-E16 til grafikkort, helst 2 stk. der kan køre SLI.
(2 Grafikkort i parallel. Det sparker røv)
Jeg har 2 GF 6600GT som styre 3 skærme, men når jeg kobler dem i SLI mode til en skærm, kan jeg godt bide skeer med langt dyrere grafikkort, der ikke kan udnytte SLI.

Intel følger jeg ikke så meget med i, men AMD :

Socket A (462) er på vej ud. (Ikke værd at investerer i)
Socket 754 er OK, men kan ikke køre med dual RAM. (Heller ikke værd at investerer i)
Socket 939 er at fortrække, den kan køre Dual-RAM og holder nok lidt endnu.
Socket 940 er mere til servere med ECC RAM. (Så det bliver det kun langsommere af)
754, 939 og 940 har også den fordel, at de styre dine RAM direkte uden om nordbroen.

Jeg har selv en AMD Dual Core.
Det skal du IKKE købe til en spilledatamaskine.
De to processorkerner bliver ikke udnyttet i spil.
(Med mindre du, som jeg, spiller 7-kabale og Tetris på samme tid).
En alm. AMD 64 er at foretrække til spil.
De ekstra penge bruger du på bedre Grafik, RAM og først og fremest et ordentligt bundkort, der dur til OC, hvis du har mod på det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-05 18:52

Hvis du vælger en AMD 64 med 512 kb Cache, skal du huske at få en med Venice core.
Den er bedre en den lidt ældre Winchester (Var det ikke det den hed ?)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-05 18:54

Du skal nok også checke lidt mere nørdede fora som :
http://www.hardware-test.dk/ht/
http://www.tweak.dk/index.php
http://www.tweakup.dk/
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-05 18:58

Og for gud skyld !
Check IKKE priser når du har købt.
Køb i dag.... Snydt imorgen.
Det går bare så stærkt !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-05 19:04

Ups... jeg bli'r ved.
Jeg havde 4 x 512 MB Kingston HyperX RAM.
Jeg har måttet smide 2 x 512 MB ud.
Mange bundkort har det ikke godt med 4 blokke, når der skal overclockes.
Så hvis du skal ha' mere/bedre RAM, skal det helst holdes i to blokke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-05 19:43

En Liste ????????
Nogle køre Ford, andre Opel (Jeg køre Alfa)
Jeg kan da godt sige, hvad jeg har investeret i :

GigaByte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI, S939
AMD Athlon 64 3000+ Venice E3 (Den fik jeg clocket 1.8 @ 2.7 GHz)
(Som nu er skiftet ud med Athlon64 X2 3800+, Dual Core, 2x512KB)
2 x Asus GeForce EN6600GT/TD/128M
4 (2) x 512 MB Kingston HyperX RAM

Jeg ville ikke bruge pengene på CPU'en når vi er oppe i den klasse.
At gi' dobbelt så meget for en 3500+ som for en 3200+ er penge ud ad vinduet.
Især hvis man forsøger sig med OC.
HyperX RAM er da gode nok, meeenn det næste jeg skal ha' skrabet
sammen til er 2 x 1 GB blokke
(Geil, OCZ, G.Skill, ......et eller andet der kan clockes bedre). Måske de der NoName.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-11-05 23:15

Her er din drømme spille pc. Den er måske godt nok dyr, men jeg kunne altså ikke lade være.

http://prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktID=49403288

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-11-05 00:02

Ok, jeg mangler et par større grafikkort. (Blærerøv)
Men jeg venter til 7-kabalen kommer i en 64-bit version.
Som du ser, er der en af komentarerne, hvor der er en, der hellere vil ha' en AMD Dual Core. Det er der altså ikke vundet noget ved, når man vil ha' en spille-PC.
Men han synes nok det lyder sejt.
Gambrinus

Annuller spørgsmålet
Fra : Grimstrup

Dato : 18-04-06 11:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål