/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Medion DVD/Video MD 7457
Fra : prosat
Vist : 579 gange
420 point
Dato : 05-11-05 23:51

Hej.

Jeg har fået rodet mig ind i et problem med min DVD.
Jeg har prøvet at opdateret med seneste software ver. 10 hentet fra net som en ISO fil, brændt den på en skive og fuldt anvisning" sæt skiven i DVD'en tryk på start der kom et lille billed frem som sagde hvis du vil opgradere tryk play,
efter 15 sec. åbner skuffen, og jeg skulle lade DVD'en stå imedens ville den efter et par minutter være klar med ny saftware.
I displayet stod load, efter 1 time slukkede jeg for strømmen eftersom der ikke skete noget, Men nu er DVD'en total død, der er dog lys i standby, uanset hvilke knap jeg trykker på incl. fjernbetjeningen sker der ikke noget. nogen der har et forslag hvordan jeg for liv i den igen.

Prosat

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 06-11-05 00:54

Fimd et gendannelsepunkt fra før du begynte at rode med DVD skiven

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 01:40

Hej betonjens1.

Det er ikke min computer det er galt med, mewn min DVD/VIDEO der er gået sukkerkold efter jeg har forsøgt at opdatere dens software.

Prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 09:29

Hej prosat

prøv at kikke her http://www.wagenaar.123.nl/Default.aspx?tabid=113

du skal nok pakke filen ud inden du bruger den

prøv at starte den op med skiven igen

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 12:01

Hej.

Jeg har været omkring den side som du henviser til, når man ikke er stærk til engelsk samt det tekniske er jeg på den.
Jeg håber på at der måske er en der kan henvise til en dansk guide.

Jeg kan desvære ikke starte DVD'en op med en skive i, eneste tegn på liv er at standby lyser, kan ikke starte.

Prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 12:13

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=Danish&to=English

http://translation.langenberg.com/

http://translate.google.com/translate_t

ovenstående links er til oversættelse, måske de kan hjælpe dig lidt på vej, men vær kritisk, for de oversætter ikke perfekt.

Hvis intet andet hjælper, ville jeg kontakte forhandleren, nu den "pludselig gør sådan af sig selv"

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-05 12:54

Q. How do I use a new Firmware?
A. - Unzip/unrar the file needed
- Make sure it's named "MTT1389.BIN"
- Burn it, and give the CD the label name "CORETEK"
- Turn on player insert CD
- Message will appear, press play to continue
- Player will say "File copying" and "Upgrading"
- Tray will open
- Wait for about three minutes, the player will restart
- Message about updating will appear again, press stop
- Tray opens, take out the CD
- Restart player
- Done

If the buttons fail to work after update, press KEYLOCK

Har du prøvet at trykke KEYLOCK
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 13:07

Hej

Palle.
Det er den vejledning som jeg fulgte, opdateret ikke slukkede efter en time, DVD gået i sort (død) desværre hjælper det ikke med tasten keylock. brugtes software Medion 7457 - 1252 med dansk menu ver. 10.

Nordsted1.
DVD købt for 3 år siden i ALDI, tror ikke at de kan hjælpe, men jeg vil prøve de sites som du henviser til.

Prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 13:13

Prosat... Nå ja du skrev jo Medion.... vi har selv Medion (pc'ere)fra Aldi, så det burde jeg jo have tænkt på

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 420 point
Dato : 06-11-05 13:21

Prosat... dette link er til Medion support

http://www1.medion.com/dk/

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 13:42

Nordsted1
Har besøgt sitet, men ingen DVD MD 7457 desværre

Prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 13:45

I linket står der e-mail support, der er en formular til beskrivelse af problemet.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 13:48

pallebhansen

Tænke lige.
Det software som du skriver om var ikke den som jeg blev henvist til, hvilket sites har du hentet den omtalte software, hvis jeg for genoplivet DVD'en, skulle det gerne være den rigtige software jeg bruger.

Prosat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-05 14:38

Genoplive?: Men det kræver da at at den kan læse i DVD-drevet
Sites: Fra Nordsted1`s øverste link: http://www.wagenaar.123.nl/Default.aspx?tabid=113
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 06-11-05 17:49

Genoplive ja tak!

Jeg kørte updaten fra www.wagenaar.123.nl med det resultat at min MD 7457 nu heller ikke kan startes - der er kun lys i standby lampen og ingen reaktion ved tryk på afspilleren eller fjernbetjenningen

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 17:57

Hej flemmingmo.

Velkommen i de dødes klub, der skulle være lys forude, alså hvis du er teknikker, du skal bruge linket som pallebhansen har skrevet, så skal du lave en ledning som beskrevet, men du skal samtidig finde en 3,5v strømforsygning udefra så skulle det være mulig at install ny eprom ver. 6.

Jeg har godt ikke selv prøvet endnu, men vil prøve i løbet af ugen.

Prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 18:09

Prosat og flemmingmo.... i skal bruge det første link, fra kl. 9.29 ellers får i ikke den rigtige version af softwaren, men pt virker serveren ikke, men ellers ville jeg kontakte Medion for at få et andet link, til at downloade den

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 06-11-05 18:25

Det var desvære også det jeg gjorde. Før opdateringen virkede min fin, men uden danske undertekster.

Godkendelse af svar
Fra : prosat

Dato : 06-11-05 18:43

Tak for svaret Nordsted1.

Du satte mig igang, selvom jeg deltager på MD 7457 board, men jeg er ingen nørd til sprog.

Vedr. opdateringer så er det med livet som indsats, hvilket klart viser i mit forsøg.

Prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 19:28

Selv tak, håber du får "skidtet" til at virke igen