/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nye USB2 porte virker ikke
Fra : gunnarb
Vist : 370 gange
150 point
Dato : 04-11-05 09:38

Jeg har installeret følgende kort på min PC:
I/O Controller USB2 3+1 ports PCI Bulk
I starten virkede det, men det gør det ikke mere. Jeg har været henne hos sælgeren, som har kontrolleret korten og han siger det virker fint på alle 4 portene. Han sage at jeg skulle starte PC'en op uden kortet, herefter lukke ned og slukke alt, installere kortet og herefter starte op igen, hvilket jeg har gjort. Men det virker stadigvæk ikke. Der er strøm på USB portene, men når jeg sætter f.eks min mus eller usb lagernøgle i en af portene, sker der intet. Windows xp skal jo straks fortælle mig om den nye tilsluttede enhed.
Jeg har i forvejen 6 USB2 porte, som virker perfekt.
Min bundkort er et Asrock P4i45PE
Hvad er der mon galt, hvordan for jeg de nye portene til at virke?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-11-05 09:50

Afmonter det hele og fjern alt software,(driver).
Genstart komputeren, sluk og monter alt igen så skal den nok finde det hele.
Jeg regne med at du køre XP.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-05 09:50

Du siger det er holdt op med at virke, men der er strøm på? Måske har sælger kun kontrolleret for strøm?

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 04-11-05 12:57

Nej, jeg tror ikke at sælgeren kun har kontrolleret for strøm, for jeg sagde til ham at der var strøm på, men han sagde også, at det kunne være fordi jeg havde fjernet en enhed uden at anvende sikkker fjernelse af hardware, og det tror jeg nok at jeg har gjort på et eller andet tidspunkt.

Til KaVakandu: Hvad mener du? afmonter det hele? Alt software? Mener du også programmer? Eller er det kun drivere til kortet? Jeg bruger xp så drivere er ikke nøvendigt til kortet, men der fulgte en lille cd med, med drivere, som jeg har prøvet at installere uden bedre resultat

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 04-11-05 13:58

Prøv at skift sokkel på bundkortet! Kan sagtens være en konfligt..

Evt prøv at lave en bios opdatering

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 05-11-05 00:26

Jeg har prøvet at skifte til en anden sokkel på bundkortet, men det gav samme resultat. Bios opdatering, hvordan gør man det? Jeg hved godt hvordan man går ind i bios.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 05-11-05 00:28

Okay.. jamen er du på messenger.. Så tjekker vi det sammen nu?

Lennert1986@msn.com

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 05-11-05 00:39

Skriv evt lige først og fremmest hvad det er for et bundkort du har!
Vi skal nok få det til at virke

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 05-11-05 09:44

Min bundkort er et Asrock P4i45PE, men jeg har ikke tid til at se på det før søndag aften.