/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mit surround anlæg til PC virker ikke!!!~
Fra : Myns
Vist : 606 gange
500 point
Dato : 03-11-05 08:19

[hør]

Jeg har et surrund anlæg fra Logitech Z-640. I computeren sidder et lydkort fra C-Media CMI8738/C3DX PCI Audio Device. Skulle det ikke kunne afspille surround lyd. Jeg kan ikke få baghøjtalerer til at virke . Er der en der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

myns

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 03-11-05 08:41

prøv at tjekke programmerne, der følger med.

Da jeg skulle have mit til at virke skulle jeg bare indstille programmet til at køre med 5.1 i stedet for 2.1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-11-05 09:16

Prøv at sætte op i winamp - under opsætningen kan du trykke Ctrl + P - eller bare gå op i den der hedder options - så kommer preferences - der skal du gå ind i r output... og så trykke på den der hedder Directsound output

så bør det virker hvis det er 5.1

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 03-11-05 12:32

[hør]

er der nogen der ved om mit lydkort kan afspille 5.1 .

myns

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 03-11-05 14:11

Hvor mange stik er der bag i?
Prøv at skriv farverne?

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 03-11-05 16:39

[hør]

Der er 5 stik: lyseblå - line in, lyserød - mic, lysegrøn - F-out, sort - R-out, orange - center/sub og en game port. til mit højtaleranlæg er der 3 stik: lysegrøn, sort og orange.

myns

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 03-11-05 17:05

så skulle det kunne,
i hvert fald bruger jeg SORT, LYSEGRØN, ORANGE

Accepteret svar
Fra : lennert1986

Modtaget 500 point
Dato : 04-11-05 14:11

Det er sådan at der er flere måder at kørre surrund. Der er noget der hedder spidf hvor du kun skal bruge ét kabel til dit 5,1. Men der er også alle de analog udgange.
Du skal først og fremmest installere softwaren til kortet. http://www.softwarepatch.com/utilities/cmedia9738download.html
Når det er gjordt går du ind kontrolpanel og vælger klassisk visning. Der finder du et ikon der hedder Styring af lydefekter. Der skal du kunne finde højtalerkunfiguration.

Der kan du simpelt slå dine udgange til. Eller hvis du har et anlæg der understøtter spdif så brug det. Det er den røde udgang bag på computeren. . .

Håber det hjælper! Send billeder hvis du er i tvivl.. Er på messenger Lennert1986@msn.com

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 08-11-05 22:34

Cmedia chippen sidder onbaord på dit MB, du skal som det første ind i din bios og vælge de antal kanaler du ønsker.
Derefter starter du din (bobbeltklikker) på dit lydstyrke ikon og vælger højtalere, her kan du så efterfølenge vælge det antal
du vil have, samt få en forklaring på hvilke stik der hører til hvad,.

Dette virkede hos mig.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 08-11-05 22:37

Øh, jeg glemte lige atde fleste Cmedia chip er onboard, men de fås også som seperate lydkort, her virker ideen med Bios ikke

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 09-11-05 08:02

Tak for svaret lennert1986.