/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bios på Compaq aramada 1592DT
Fra : mnbjenden2
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 01-11-05 18:11

hvordan kommer jeg ind i bios på en Compaq aramada 1592DT har prøver f1 til f12 . jeg har opdateret bios på den. men kan sq itte komme der ind

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-11-05 18:52

F10 eller DEL

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-11-05 18:53

tja det har jeg prøvet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 19:00

Citat
> I'm working on a Compaq Armada 1592DT laptop (W98SE) and want to access
the
> BIOS. The help files all say to hit F10 on bootup to get into the setup,
> but this machine's obviously never read the help files :--))

Citat
On most Compaqs I have seen, when the machine gets to the point where you
can access the bios, the flashing curser will be on the left, then suddenly,
it will jump to the right and flash for a few seconds. This is the point
when pressing F10 will access the bios. If you miss it, reboot and try
again. Sometimes it takes awhile to get the timing right so it will open the
bios.

set her: http://maelstrom.stjohns.edu/CGI/wa.exe?A2=ind0206&L=pcsoft&F=&S=&P=31712
Vil du ha' det oversat så sig til.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-05 19:01

http://hjem.get2net.dk/LEH/adgbios.html prøv at se her er en række løsninger, som måske kan hjælpe dig.

Compaq har altid været noget specielt L*** i stil med de gamle IBM maskiner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 19:03

Men hvis du har skiftet HD - så er den lille partition som bios bruger ikke kommet med.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-11-05 19:05

hej Eyvind tja den tæller kun ram op . der er ikke noget andet tekst og f10 tja den har jeg prøvet 50 gange

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-05 19:07

User manual: http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/UCR/SupportManual/TPM_284809-003_rev3_us/TPM_284809-003_rev3_us.pdf

Kig under Setup & diagnostics.

Vær opmærksom på, at Compaq ikke har en BIOS af den sædvanlige type, men anvender et setup program sammen med et diagnosticeringsprogram

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-11-05 19:08

hmm severino moske der var noget . har godt nok kørt fdisk og samlet hd. moske jeg lige skal tjække det prg ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 19:11

Jeg har selv (en gammel 1530D 133Mhz til feriebrug) og bruger to disketter til at komme i bios fordi jeg skiftede HD.
Men om disse disketter passer til din model ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-11-05 19:12

32768 kb ok
er alt der står under opstart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 19:31

Hvis du har Fdisk'et, så har du nok slettet den lille partition på ca. 1,9 mb
Jeg ved ikke om disse disketter passer til din, men de er "drevet ud" af min comp.
ftp://hirsenet.dk
Hent de to små programmer og læg dem på skrivebordet
Dobbeltklik og vær klar med en diskette på hver af dem.
Det er bootbare disketter

Disketterne bliver fjernet i morgen.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-11-05 19:36

hej severino det var lige det der skulle til med Compaq Setup programmet nu skal jeg bare lige have givet dig dine point

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-05 19:37
Godkendelse af svar
Fra : mnbjenden2

Dato : 01-11-05 19:41

Tak for svaret severino.