/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp mig med min pc ?
Fra : Surf
Vist : 341 gange
50 point
Dato : 01-11-05 15:01

Jeg har åben bare et problem. det skert når jeg fx afslutter med at installeret et spil. og når jeg er på internettet sammetidig. så crasher min com. høre bare et dib når jeg trykke på mussen også sidder mussemarkøren sig fast. og jeg kan ikke gøre noget. end at reset den

Nogen der ved hvad der er galt her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 15:15

får du nogen fejlmeddelelser ??????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-05 15:23

Man bør altid lukke andre applikationer når man installerer et nyt program.
Den mest sandsynlige årsag er, at du har opbrugt dine systemresourcer og derfår fryser maskinen.
Den almindeligste årsag er, at du har for lidt RAM, har fyldt cachen (det midlertidige lager som Temp mappen), eller at din maskine er fejlkonfigureret.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-11-05 16:38

vl du sige at 1024 ram er for lidt. og min pc fungeret bare meget godt

miritdk ---> nej der kommer ingen fejlmeddelsler

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-05 16:56

Som BjarneD antyder, så kan man ikke både blæse og have mel i munden (med godt resultat).
Hvad er det for et operativsystem du benytter, siden at du får den til at fryse (vel sagtens p.g.a. brugte recurser).

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-11-05 17:14

Win XP Pro SP2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-05 17:37

Nej jeg siger ikke, at det er for lidt for jeg ved jo ikke hvad du har. Jeg opremsede nogle teoretiske muligheder, men at installere med andre ting kørende er en meget dårlig idé fordi installationen kan skrive til systemfiler, det er ikke alle installationen der gør, men sådan generelt set.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 19:03

surf - man kan faktisk også have for mange ram

det kan være din firewall - eller antivirusprogram - tør du forsøge at downloade uden og køre en grundig scanning bagefter ????

og BjarneD - du behøver ikke vrisse over mig lige nu - har nemlig præcis lige været ved en der havde problem med to spil der også enten frøs og derpå gik ned - eller gik i stå før de sidste procent af download var færdigt.
Vi kørte en grundig scan af både dit og dat bagefter og havde en smule spyes med ind - men de var nemme at fjerne.

Surf hvad er det for et spil du downloader ?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-05 19:18
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 19:20

Bjarne - - ooooooooh ja - hmmm det var vel ikke dig der lige kom forbi da jeg havde problemer og kunne sige mange lange underlige ord

sorry surf - du blev på min forandledning lige lavet om til smalltalk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 19:34

strøm ???? ram ??????

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-11-05 20:06

Jeg har ikke downloadet nogen spil. jeg var ved at afslutte en instalision af et spil. da jeg gik på internettet. og da jeg klikket på mussen. og så sad den fast. altså mussemarkøren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 20:09

så kunne det jo netop tænkes at der var overfyldt altid en god ide at lade indlæsning foregå stille og roligt og være sikker på at indlæsningen er færdig før man foretager sig noget andet

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-11-05 20:14

Ja det er vel rigtig. man skal vel ha 2 samme cpuer for at ku gøre flere ting sametiddig. ik Trodet bare at når min cpu var en 64 bit at den ku klare flere ting på samme tid. men jeg har vel bare ta fejl der

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-11-05 20:20

Du kan godt multitaske med en CPU, men installation er et kapitel for sig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-05 21:57

Surf der er stadig ikke mange styresystemer der kan ægte multitaske.
Det gamle OS2 kunne arbejde med flere indviklede opgaver samtidig.
Hvis du h-klikker ned på proseslinien og vælger jobliste/task..
og derefter vælger ydeevne, så kan du se hvor meget cpu'en arbejder.

Ps. Miritdk behøver ikke hjælpe med at lave mine comp.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 02:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål