/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Der er noget helt galt med min chipset f~
Fra : kettedk
Vist : 505 gange
500 point
Dato : 30-10-05 15:49

Nogle gange begynder min chipset fan at sige meget mærkeligt, og larmer rimelig meget.
Jeg tabte f.eks. mit headset ned på compen i dag, og så begyndte den at gøre det der..
I et specielt program, der fulgte med bundkortet, kan jeg se, at den går mere og mere ned i omdrejninger/minut.
Og i skrivende stund svinger hastigheden mellem ca. 7500 omdrejninger/min og 8000 omdrejninger/min - er det normalt??

Jeg havde compen skilt ad, for at se på det, men jeg kan ikke se noget mærkeligt..
Jeg har en mistanke om, at det måske er en ledning, der kommer ind i blæseren,
men jeg ved det virkelig ikke.

Håber, der er nogen, der har en løsning på dette problem!!

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 15:54

Der er sikkert kommet noget støv i lejet, du kan prøve at puste møllen ren med trykluft, hust at holde en finger på møllen, så den ikke speeder op.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 15:57

Støv? Kan det virkelig få den til at stoppe HELT??

//Kettedk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-05 16:00

Er det en Pentium II eller III - så kan den finde på at hyle et stykke tid før den bryder sammen.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:02

Pentium? Det er da en processor.. Men jeg har en AMD Athlon processor.

Og den køler, det er galt med, sad i, da jeg fik kabinettet.

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 16:02

Køb en ny blæser, liver er for kort og dyrt til eksperimenter.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:04

No way, min comp er ikke engang et ½ år gammel..

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 16:07

Det var skam kun en ny køler og ikke en ny PC, du skulle købe, eller henvend dig der, hvor du har købt den, måske bytter de uden beregning.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:10

Ligenu kører den faktisk som den skal, men nogle gange gør den jo det der lårt.

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 510 point
Dato : 30-10-05 16:14

Ret henvendelse til stedet, hvor du har købt den, og forklar dem, at fanen ikke kører , som den skal, stopper den en dag, er det ikke sikkert maskinen fortsætter med, at virke.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:23

Så vil jeg da ringe og klage til SHG.dk

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:24

Nu gør den det igen!!!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 16:26

Det ville jeg gøre, de er ganske flinke.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:38

Men man kan vel ikke ringe til dem på en søndag?

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 16:44

De åbner mandag kl.10 for support.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:45

Jeps, det kan jeg se..

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 16:49

Du behøver jo ikke fortælle dem, at du har smidt et sæt lytlapper efter PCèn.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 16:57

Nej nej, selvfølgelig ikke..

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 17:00

Fortsat god søndag og held og lykke med SHG i morgen.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 17:12

Jo tak..

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 17:58

Lige en ting til..

Det er ikke mig selv, der har købt kabinettet hos SHG.
Det er en jeg kender, der er systemudvikler, som gav min far den ide, at købe
et kabinet til mig som konfirmations-gave.
Derfor: Skal man bruge et kundenummer eller noget, når man kontakter SHG??

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 18:01

Faktura nummer er nok.

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 18:02

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-10-05 18:03

Okay, fair nok..

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-05 18:03

Selv tak og fortsat god dag.