/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PHILLIPS DVDR880 OPTAGER, HJÆLP MIG
Fra : claire
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 30-10-05 11:27

Jeg har en Phillips DVDR880 optager, den er 2,5 år gammel. Den vil ikke optage mere. Jeg har købt mig fattig i dvd+rw skiver til at optage på, gået tilbage til fabriksinstillingerne, få opdatering disc fra Phillips. I manualen står der at den kun kan optage på DVD+RW og DVD+R. Jeg har prøvet alle mærker all disc "mærkevarer" og billige disc, den vil ikke optage.
Jeg kan indstille tv kanaler gennem DVD og de kommer fint ind, jeg bruger follow tv og der er absolut intet problem. Når jeg sætter DVD til at optage, så "lyser" den rød som den skal ved optagelse, men når jeg vil se optagelsen, skriver DVD "empty disc" Jeg har kontakte Philips hotline, men de kan desværre ikke hjælpe, jeg har haft DVD til reparation for om de evt. kan fejlfinde problemet, DVD kom tilbage, med servierapport og der var ingenting i vejen med DVD.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 30-10-05 16:09

Er disken "tom", når du forsøger at afspille på andre afspilelre?
VH
Leif

Kommentar
Fra : claire

Dato : 30-10-05 17:03

Ja, discen er tom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 19:24

Hvor længe siden er det den har været inde til rep? Det er muligt garantien gælder fra den dato! Har den kunnet optage eller er det noget den (ikke) har gjort fra købsdatoen?

Kommentar
Fra : claire

Dato : 30-10-05 19:35

desværre dækker garantien kun i 2 år. Men det mærkelige er at når jeg tager disc ud af dvd, så kan jeg se på disc at det er "brugt" noget på den

Kommentar
Fra : claire

Dato : 30-10-05 19:35

desværre dækker garantien kun i 2 år. Men det mærkelige er at når jeg tager disc ud af dvd, så kan jeg se på disc at det er "brugt" noget på den

Kommentar
Fra : claire

Dato : 30-10-05 19:35

desværre dækker garantien kun i 2 år. Men det mærkelige er at når jeg tager disc ud af dvd, så kan jeg se på disc at det er "brugt" noget på den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 19:47

Har den altid gjort det? Så er det jo en fabrikationsfejl! Jeg ville nu prøve at smide den ind igen, der er noget der tyder på at phillips service har svigtet i dette tilfælde!

Kommentar
Fra : claire

Dato : 30-10-05 20:37

dvd optageren har optaget upåklageligt indtil 1,5 måned siden. Ellers har der absolut ikke være nogen problemer med den, Som sagt jeg har ikke fået nyt tv, eller andet. DVD har været tilsluttet på samme måde, fra starten af. Jeg har også har det hele pillet fra og sat dvd tilbage til fabriksindstillingern. Jeg har tjekket med andet scar kabel ,med det virker stadig ikke. Philips er desværre ikke til meget hjælp, de synes jeg skal købe en ny dvd fra Philips!!!, jeg synes det er noget pjat at jeg har købt en dvd recorder for 2,5 år siden til 5500,00 , så duer den ikke mere efter 2,5 år.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 20:42

Ja gu det noget pjat! Det var noget underligt noget at sige! Har du så lige haft den inde til service og betalt for det?

Kommentar
Fra : claire

Dato : 30-10-05 20:49

jeps, jeg har betalt for det, de ville fejlfinde dvd, men de mener den ikke fejler noget, det må være mig!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-05 21:00

Har haft flere pc brændere der gjorde det samme! Alt var ok og der blev osse skrevet på CD'en men intet indhold!
Men så må man jo anbefale folk at holde sig fra Philips!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 21:03

Du skriver RW skiver? Har du prøvet med en almindelig DVD+R?

Kommentar
Fra : claire

Dato : 31-10-05 07:28

ja, jeg har prøvet DWD+R og DVD+R, jeg har sådan cirka prøvet 25 forskellige dvd disc,

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 31-10-05 08:08

Kender ikek noget som helst til din DVD-maskine, men synes, det kkunne tyde på, at den ikke "lukker" de filer, du brænder.
Er der et eller andet sted mulighed for at indstille det?
Kan man vælge filformat?
VH
Leif

Kommentar
Fra : claire

Dato : 31-10-05 16:24

filformat , det prøver jeg lige,vender tilbage.

Kommentar
Fra : claire

Dato : 01-11-05 09:37

desværre, filformat hjælper ikke.

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 02-11-05 14:50

Tak for svaret tedd. Jeg har givet op og købt ny dvd optager, tak for dine kommentar og ideer.
mvh claire

Kommentar
Fra : mullemussen

Dato : 12-11-05 00:31

Hejsa
jeg har næsten samme problem min vil bare slet ikke optage på dvd+rw permium skiver har ikke prøvet andre mærker endnu den skriver disc warning og disc error hjælp mig

Kommentar
Fra : claire

Dato : 12-11-05 11:18

hejsa Mullemussen, Hvis der stadig er garanti, så skynd dig til forhandler, så kunne det være at du kan få det lavet. men Disc warning og disc error jeg kender det alt for godt.........

Kommentar
Fra : mullemussen

Dato : 12-11-05 11:26

Jeg har ikke gatanti på den har købt den brugt men jeg har læst at de anbefalder af man bruger f.eks tdk eller andre mærke skiver men hvad skyldes fejlen på den