/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Indbrud hos købmand... Tyven døde...
Fra : rwo
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 29-10-05 18:36

Hvad skete der videre i den sag om købmanden der havde indbrud. Købmanden og hans nabo overmandede ham, hvorefter tyven døde?

Er de blevet stillet til ansvar?

rwo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 18:44

Tyven led af en hjertesygdom og de blev derfor frikendt idet deres handlinger ikke kunne siges at være årsag til hans død.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-10-05 18:44

Der blev ikke videre tiltale. Så vidt jeg husker på baggrund af obduktionen.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-05 18:51

Er det dette tilfælde du tænker på

http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/article.jhtml?articleID=256926

Købmand slipper for sigtelse om uagtsomt manddrab

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-05 19:07
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 19:34

Ok så var det ikke en hjertesygdom men en stor docis narkotika. Udfaldet var ihvertfald det samme. De blev ikke tiltalt.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 01-11-05 02:48

er også helt retfærdigt - tyven burde ikke have taget på arbejde , når han var syg

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-11-05 15:18

Hold kæft gamle61------ 1-0 Og så skal vi være søde...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 20:37

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-11-05 20:46

rwo

I kandus regler står det ikke skrevet, at et spørgsmål skal lukkes.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 20:49

OG DET SKRIVER JEG HELLER IKKE

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-11-05 20:53

rwo

Har været bruger i meget længere tid end du har arne.jakobsen.

Så rwo ved godt hvordan det skal gøres.

Lad brugerne selv bestemme hvornår et spørgsmål skal lukkes.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-11-05 20:56

anre.jakobsen dog... Rooolig. ans skriver bare et indlæg. Men nu har du kopieret det samme indlæg til to steder du har skrevet. Hvorfor.?? Hvad er du bange for at gå glip af.?

Jeg har et åbnet spørgsmål fra 11/5/05. Der er ingen instruktører i points givning dér. Man undres...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 20:57

Lad du mig om det ans. Lidt brugervejledning gør ikke ondt og er heller ikke forbudt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-11-05 22:59

arne.jakobsen

Du kan bare fjerne fluebenet fra dette spørgsmål.
Glem alt om at du har deltaget i denne tråd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:09

taliskoko - Hvis jeg havde deltaget i din tråd, havde jeg sendt den samme hjælpe-tekst til dig. Grunden til at jeg gør det er at der findes brugere der ikke ved hvordan man lukker et spørgsmål. Der har været flere spørgsmål fra den slags brugere simpelthen fordi Kandu ikke har en side der fortæller hvordan man gør. Det sker også at nogle brugere simpelt glemmer at lukke deres spørgsmål selv om de godt ved hvordan. Så sent som idag besvarede en gammel bruger min hjælpe-tekst med at han helt havde glemt det og takkede mig for at have gjort ham opmærksom på det. JEg kan i øvrigt ikke forstå hvorfor ans gider at lave så meget ballade hver gang jeg sender denne vejledning. HUN kan da være ligeglad og det gør som sagt ikke ondt på nogen at jeg gør det. Mange nye brugere der IKKE vidste hvordan man lukker et spørgsmål har OGSÅ takket mig for vejledningen. Så jeg bliver ved indtil Kandu får lavet deres egen vejledning i lukning af spørgsmål. Læs lige min Lukke-vejledning, så vil du se at jeg IKKE på nogen måde taler ned til folk ELLER beder dem om at lukke spørgsmålet. Hilsen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-11-05 23:12

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-11-05 23:14

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:15

Så fjern dog fluebenet ans.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-11-05 23:22

Jeg tror ans, og vi andre for den sags skyld, reagerer fordi det undrer os du gør det du gør.

Lav dog et tip om det at lukke spørgsmål og lav et tip om at søge på kandu, så man kan finde dit tip om at lukke spørgsmål. Så få du også lidt points i hatten. Det er åbenbart vigtigt for dig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-11-05 23:23

Orv. her er lige MIN statistik.... Så kan du skrive til mig og huske mig eller lære mig at lukke spørgsmålene.
Stillede spørgsmål 45
- Heraf ubesvarede 12
- Heraf afventende 0
- Heraf besvarede 33

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:27

taliskoko -> Det tip har jeg bragt for længe siden, men det ser nye brugere jo desværre ikke. En anden grund til at jeg gør det jeg gør er for at få ryddet op på den side der hedder Din Profil. Der er en liste over alle spørgsmål jeg har deltaget i og jeg gider ikke at den fylder flere sider, så er den nemlig totalt uoverskuelig. Og hvis folk ikke lukker spørgsmålene efter at have modtaget min vejledning SÅ fjerner jeg fluebenet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:28

Send mig numrene på de ubesvarede, så skal jeg se om jeg kan svare på nogen af dem

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:29

P.S.: Men at dette Jura-spørgsmål nu ændres til en Kandu-debat er udelukkende ans ansvar. HUN starter debatten hvor hun bare kunne have blandet sig totalt udenom.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-11-05 23:35

Mon ikke vi alle klare den.... Det tror jeg.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:38

taliskoko -> Du har åbenbart ikke opdaget at ans har indtil flere horn i siden på mig og benytter enhver lejlighed til at overbeskide mig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-11-05 23:43

jo, men det blander jeg mig nu ikke i. Jeg reagerer kun på hvad jeg selv mener.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 23:46

OK og tak for det. Men du må squ da indrømme at dette spørgsmål ER besvaret endda så rigeligt. Så jeg tror simpelthen at rwo har glemt det.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-11-05 23:50

Ja det er og jeg er den der ramte rigtigst...

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 15-11-05 14:06

Hej!

Kære Arne.J... Du behøver ikke at bekymre dig om, om jeg kan finde ud af at benytte kandu. Hvis der er noget jeg er i tvivl om, skal jeg nok spørge.... og give point for det... men bare rolig, de 100 point fra dette spørgsmål går ikke til dig, så du kan sagtens begynde at slappe af! Desuden kan der være 100 grunde til at jeg ikke har afsluttet denne tråd!

Jeg ser det ikke som en hjælp, men derimod ret provokerende! og som tidligere nævnt, så er jeg en "gammel bruger" efterhånden.... Hvis du vil lægge et indlæg til et af mine spørgsmål en anden gang, så hold dig venligst til det jeg spørger om!

rwo

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 01-01-06 23:38

Tak for svaret ans.