/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
dos spil i xp
Fra : janik
Vist : 2302 gange
50 point
Dato : 27-10-05 21:02

Jeg har nogle gamle dos spil som jeg meget gerne
ville spille igen.
Men jeg kan ikke spille dem i xp pro er der et
program som man kan spille dem i ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 21:35

prøv at kikke lidt længere ned af listen over de seneste 25, måske du kan få noget hjælp der, der er det godt nok ikke
dos spil men......

http://www.kandu.dk/dk/spg/76956 her er spørgsmålet, hvis du ikke lige kan finde det

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 28-10-05 10:25

Måske kan du bruge denne:

http://dosbox.sourceforge.net/information.php?page=0

Har ikke selv prøvet

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-10-05 12:53

Under c:\windows\system32 liger autoexec.nt og config.nt som svarer til de gamle henholdsvis autoexec.bat og config.sys.
Så hvis du tilretter dem som du ville have gjort i DOS, så virker dine spil. Måske ligger der et sæt filer sammen med dit DOS-spil, hvor du kan se hvad spillet kræver.

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 18-02-06 22:27

prøv dette det hjalp for mig

AUTOEXEC.NT Error after Installation of Windows XP SP2
Problem
After installation of Service Pack 2, Windows XP may display an error message relating to "AUTOEXEC.NT" when trying to run certain 16-bit applications.
Discussion
The InstallShield software used for the installation of JInitiator makes use of 16-bit Windows technology which requires a valid AUTOEXEC.NT file to be present in the system. This file, which is part of the Windows 16-bit subsystem as it ships with Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003, normally resides in the "System32" subdirectory of the Windows installation directory.
Installation of Windows XP Service Pack 2 on an otherwise "healthy" Windows XP system may delete the AUTOEXEC.NT file. As a result, when trying to run certain applications which make use of 16-bit technology an error message like the following may be displayed:
"16 bit Windows Subsystem - C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application."
The error message can be misleading, because it is displayed even if the AUTOEXEC.NT file is actually missing.
To verify whether you have the file, type "%windir%/system32/" in the address bar of an Explorer window. If there is no AUTOEXEC.NT file proceed as follows:
1. Browse to "%windir%/repair/" (usually "C:\WINDOWS\repair")
2. Right-Click and Copy the AUTOEXEC.NT file
3. Browse to "%windir%/system32/" (usually "C:\WINDOWS\System32")
4. Right-Click inside the window and Paste the file