/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
5.1 Surround virker ikke... :-{
Fra : TheOsirisDK
Vist : 393 gange
20 point
Dato : 25-10-05 09:37

Hi, har lige investeret i en ny computer. Har installeret Windows samt diverse drivere.

Jeg har 5.1 Højtalere, men af en eller anden grund kommer der baggrunds støj ud af 2 af Satelit højtalerne.

Der var ingen problemer før med min gamle computer.

Lydkortet er et Realtek ALC850 med 7.1 surroundkanal.
Jeg køre (IIRC) Direct X 8.1 (indtil videre) og har lige opdateret lydkort driveren. Og der fulgte ingen driver med til højtalerne.

Kandu sige mig hvad der KAN være galt her?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-05 11:28

Du har indstillet din hardware under kontrolpanel til, at køre 5.1??

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-10-05 15:59

Præcis... Jeg TROR jeg ved hvad der er galt dog.
Omme bag på min computer sidder;
Line In
Line Out
Mic In
Rear Speaker Out
Side Speaker Out
Center/Subwoofer

På min gamle sad kun Line In / Line Out og så Mic In...

Kan dette havde noget at sige?
Lige for tiden tror min comp at Center er højre og Højre er Venstre... Alle de andre (pånær bass'en) virker ikke.
Hvad sker der?
Alt ser ud til at være sat rigtig op. Kontrol panelet er den sat op som 5.1
Og i min ASUS lyd-center som 6CH...
Hvad KAN der være galt?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-05 16:02

Der står i manualen, hvilke porte er til, hvilke højttalere.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-10-05 17:00

Hvilken manual?! Til motherboarded? Der passer stikne ikke ind i!
Alle højtalerne går til bass'en og derfra får du signal fra computeren (Line In IIRC)
Men den vil tilsyneladende ikke acceptere alle 5 højtalere... hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-05 17:04

Du skal stadig have fat i en manual(brugsanvisning)til lydkortet, det er jo ikke ligemeget, hvilke stik der bliver brugt.

Annuller spørgsmålet
Fra : TheOsirisDK

Dato : 08-10-06 18:48

Fandt tilsidst ud af det 5.1 jeg havde var 5.1 STEREO - ændre en del... købte et par nye 5.1 Creative til mit X-fi og nu virker alt somd et skal