/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Defragmentering af harddisk ??
Fra : kta38
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 23-10-05 09:42

Hej. Jeg er ved at prøv og diskdefragmentere, men efter 1 time står den stadig på 1%.
Sidste gang jeg var igang kørte pcéren i 12 timer og den blev stadig ikke færdig med fragmenteringen,
da min tålmodighed slap op først og opgav..
Hvordan kan jeg få pcéren til hurtigere at defragmentere ??
På forhånd tak
Anders

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-05 10:05

Hvor meget friplads har du - du skal helst have over 30 % for at du kan få det afviklet hurtigt.

Der er et program der hedder diskeeper- det kan downloades her http://www.diskeeper.com/defrag.asp

Det er en trialversion men den kan evt . gøre det rimeligt hurtigt - kører selv med det

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-10-05 10:25

Det kan være at der er en fejl på drevet?

Gå ind i Denne Computer, højreklik på det drev, du vil defragmentere.
Klik Egenskaber.
Vælg fanebladet Funktioner.
Klik på knappen "Undersøg nu...".
Sæt flueben i "Ret fejl i filsystemet automatisk".
Klik Start.

Nu bliver drevet skannet for fejl, og bliver automatisk rettet, hvis der er nogen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-05 10:36

Prøv at genstarte din pc,mens den booter op så tast gentagne gange på F8 tasten på tastaturet og gå
ind under fejlsikker tilstand,prøv så at defragmentere.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 12:47

jep - brug kettes indlæg kl: 10:25

og

1. kør diskoprydning
2. kør chckdisk (scandisk)
3.kør diskdefragmentering

Kommentar
Fra : kta38

Dato : 23-10-05 14:47

Jeg har prøvet at køre en fejlscanning og jeg har prøvet at køre i fejlsikrettilstand og
der er masser af fri plads (85%), men intet har hjulpet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 14:50

prøv at gå offline - hiv kablet ud for eks - og kør som jeg beskrev - luk for firewall - antivirus og andet der forsinker - så burde det køre

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-10-05 14:57

Problemet er velkendt. Hvis du har mange programmer kørende i baggrunden kan der sagtens være eet af dem, som bevirker at defragmenteringen starter forfra om og om igen.
Løsninger er simpel: Fjern så mange af de ikoner, som ligger i systemtray (nede ved sden af uret på skærmen) som muligt. Kør så defragmentering.
De ikoner, som du har fjernet (ved at klikke på dem og vælge exit eller lign) kommer igen når du starter op næste gang.
leob

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-10-05 15:09

Tjaa.. Ryd hukommelsen for unødvendige programmer simpelthen..

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 15:24

og et lille ps - hold øje med forløbet ind i mellem - der kan komme en boks der spørger om den skal fortsætte - den lukker for kørsel hvis du ikke når at svare indenfor overskuelig tid

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-10-05 16:43

Undskyld men hvad er en trialversion
mvh
Hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:47

trialversion = prøveversion

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 23-10-05 16:55

tak ..nå jeg troede sådan noget hed beta... er der så nogen problemer med at være prøveklud...
venligst
hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 16:59

nej - det er en prøveversion du kan bruge typisk over ca 21 - 30 dage - så skal det ud for så skal det købes
men brug det blot - husk dog datoen for udløb hvis det ikke fremgår hver gang

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-10-05 17:17

Lige til orientering
En Beta-version af et program er typisk en ny version som ikke er testet og endelig frigivet.

Godkendelse af svar
Fra : kta38

Dato : 11-11-05 15:31

Tak for svaret Qualiman.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 11-11-05 16:14

Tak - der er også et andet program der hedder System Mechanic 6 der kan hentes på www.iolo.com som er ret interessant