/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvor kan man købe 32MB SDRAM???
Fra : Karl_Smart
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 22-10-05 20:04

Hej!

Jeg er ved at opradere en (meget) gammel maskine så meget som den nu kan holde til, og forsøger at skaffe to RAM-brikker med nedenstående specifikationer.

--> 32 MB SDRAM DIMM 168 Pins, 12 ns/83 Mhz (eller kompatibelt), non-parity

Er der nogle som ved hvor man kan købe sådan nogle? Jeg har selvfølgelig prøvet edbpriser, men uden held...

mvh. Karl Smart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 20:08

Jeg har en masse ram - hvordan finder jeg ud af om det er dem du kan bruge.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-05 20:14

hvis det er non parity så kan næsten alt bruges Eyvind! Jeg vil da osse gerne ha noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 20:18

Ok tedd.................men jeg aner ikke hvad jeg har (32 Mb)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 20:25

IBM 32 Mb pc 100

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-05 20:27

Ok Havde håbet på nogle større mængder! Er nu heller ikke sikker på det der IBM?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-05 20:28

Men burde måske kunne virke på spørgerens maskine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 20:37

Tedd - du ved da at jeg bevæger mig i småramsområdet.
Apropo Ram så fik jeg de 64 Mb til min bærbare så den kom op på 81 Mb.
Den var med på ferie og fungerede som billedlager.
Der er også noget ram - stemplet compaq stadig 32 MB
Alt hvad der er større er sat i min gamle 450 mhz comp. som jeg arbejder på.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 21:12

Jamen jeg har da nogle stykker af de klodser liggende hvis det har sin interesse

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 21:12

Jamen jeg har da nogle stykker af de klodser liggende hvis det har sin interesse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-05 21:15

Hvilke peque?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:09

Uha.... Har samlet en hel del gennem tiderne, Har faktisk nogle af de helt gamle klodser på 4mb (Helt tilbage til de gamle EDO RAM...)
Men ellers alm. 64mb SDRam 168 pins, som jeg mener bla. at have pillet ud af min gamle scumpaq i tidernes morgen...
Men i gennemsnit næsten alt hvad hjertet begærer i Gamle RAM - netop fordi man aldrig ved hvornår der kommer nogen med en meget gammel PC der skal bruge lidt ekstra ...

Undskyld ventetiden, men kunne ikke komme ind igen... Er det bare mig eller er den begyndt at blive slem med at "gå ned "

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 22:14

Kandu har været tung.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:15

Nårja.... Har da forresten også nogle 64 og 128 IBM kloder til Bærbare - de såkaldte SODimm

Så tja tjo lidt af hvert... hehe
Kender en god gut, så om ikke kan det faktisk altid skaffes... Det eneste jeg ikke har er de der RDRam, men kunne godt bruge nogle hvis nogle ligger inde med nogle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 22:20

Ja SODIM er bl. andet til Compaq Armada serien.
(det er nok DDR-ram du søger)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:35

Nej... Jeg søger nogle RDRam --- Mener også de kaldes RAM-bus.... Blev brugt af dell i en meget kort periode, men skrottet da der kom DDRRam på bordet.... En Dell Dimension 8100(Ikke sikker på serien) er født med 128 RDRam og Dell producerer ikke de ram mere, og på EDBpriser koster disse så jorden ryster...

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:35

Nej... Jeg søger nogle RDRam --- Mener også de kaldes RAM-bus.... Blev brugt af dell i en meget kort periode, men skrottet da der kom DDRRam på bordet.... En Dell Dimension 8100(Ikke sikker på serien) er født med 128 RDRam og Dell producerer ikke de ram mere, og på EDBpriser koster disse så jorden ryster...

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:35

Nej... Jeg søger nogle RDRam --- Mener også de kaldes RAM-bus.... Blev brugt af dell i en meget kort periode, men skrottet da der kom DDRRam på bordet.... En Dell Dimension 8100(Ikke sikker på serien) er født med 128 RDRam og Dell producerer ikke de ram mere, og på EDBpriser koster disse så jorden ryster...

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:35

Hold da op... et tryk og den kommer 3gange... Der er sgu gang i Kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 22:41

OK - men det lignede en fejl.
http://www.4allmemory.com/index.cfm?fuseaction=search.memorySearch&model_id=17280
ja de er ikke så billige

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-10-05 22:44

Nej.... Men spørgsmålet er så næsten hvad der bedst kan betale sig i den sammenhæng.... Og købe et nyt bundkort med div. tilbehør..... Så men ellers mange tak for linket.... Havde det nu i forvejen... Men det var nu mere hvis nogle inde med dem...

Men ellers må I sige til hvis I kan bruge noget af det andet RAM jeg har liggende... ( man er vel en samler )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 23:01

Hvis du er samler peque - så har jeg adskillige Linux liggende.
Red Hat 5.1 5.2 6.1 Corel-Linux knoppix Suse 8 og en sme/Linux server.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 23-10-05 00:21

Hmm.. hvad er det lige præcis I har liggende? Det er nemlig vigtigt at det er 2x 32 MB, da bundkortet ikke kan klare mere pr. sokkel.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-05 08:52

Det var jo Intel der havde det der rambus og rammende kostede en formue!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 23-10-05 08:54

Eyvind - Jeg er ikke så meget samler af styresystemer, idet jeg enten bruger arch eller gentoo på mine servere, men ellers tak... Men det er nu også for at have reservedele liggende til når kunder skal bruge dette til deres gamle smadrede PC, som de vil give til børnene som spille PC....

Karl_Smart - Jeg ville mene at jeg har de 2 klodser liggende som du står og mangler.... Jeg bor på Møn, hvis det er i nærheden af der hvor du bor ???? Men ellers kan du tjekke min mail under min profil....

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 23-10-05 10:37

Hmm.. kan ikke se nogen mailadresse i din profil, peque, men jeg sidder i hjørring, så der er altså et lille stykke vej til Møn... Hvor meget skal du have for rammene? Jeg kan kontaktes på karl-smart[snabel-a]mailme.dk

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 24-10-05 16:10

Er I der stadig?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-05 16:28

Cut det shit.
Hvor skal jeg sende dem hen ?????
Har 32 + 32 + 32 + 16 MB PC100
Gambrinus
(Jeg ryger Corner 100)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-05 16:30

wazs(elefanttud)sol.dk
Skriv lige et indlæg her, hvis/når du har sendt en mail.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-05 16:30

wazs(elefanttud)sol.dk
Skriv lige et indlæg her, hvis/når du har sendt en mail.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 11:34

Hvaaa.... Karl Smart ..Hvor ska' vi hen du ?
Nu har jeg sittet her og testet RAM.
Er du gået i sort ?
Gambrinus