/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
64 bit på xp home part 2
Fra : jenslyn22
Vist : 404 gange
120 point
Dato : 22-10-05 15:35

så er den gal igen det virkede 2 gange med chkdsk men nu vil den den ikke mere. jeg er dog kommet lidt længere denne gang og fundet ud af det er en fejl i filsystemet, men hvad, hvorfor og hvordan??

håber i kan hjælpe mig igen:)

MVH

Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 15:38

En henvisning til hvad det drejer sig om ville hjælpe

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-10-05 15:42

Boot op på xpèn, i det første billede trykker du R, logger på windows (1) logger på som administrator og skriver CHKDSK /R

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 22-10-05 15:50

har prøvet det men det virker ikke mere:( kan det være hd der er noget galt med??
den køre checket fint og siger den har rettet en fejl, men den vil stadigvæk ikke starte bagefter

refi under 64 bit på xp home står hele problemet:)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-10-05 15:52

Så må du køre en repair af xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 15:52

Havde du forestillet dig at JEG skulle LEDE efter dit spørgsmål.

Hopper af igen - held og lykke med problemet....

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 22-10-05 15:59

hvordan køre jeg den??

undskyld refi troede de stod ved siden af hinanden.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 22-10-05 16:02

hej

her er det hvis du stadigvæk er her:)

Jeg har lige opgraderet min comp til en amd 64 bit bundkort med tilhørene 3200+ cpu, der til har jeg købt et nyt window xp home. det hele virkede også fint endtil end dag da jeg skulle tænde den, kom den op med en blå skærme med en masse volapyk (for mig i hvert fald), og der efter kunne jeg ikke komme ind i windows. hhmm tænkte jeg og genistallerede det hele yeha den køre men kun 2 dage så startede det hele igen:(
Er der nogen som ved hvad jeg gør forkert??

Mvh

peter

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 16:06

Har du brugt leverpostel istedet for kølepasta ?
Hvordan med din PSU ?
Hvor stor er den ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 22-10-05 16:11

okay nu er jeg stået af, hvad er PSU og kølepasta er det ikke der fra ny af eller skal jeg selv proppe det i og hvordan?
damn jeg lyder total dum:(

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 16:20

PSU = Power Supply Unit = Strømforsyning.
Kølepasta smøres i et tyndt lag på CPU'ens overflade, for at sikre den bedste overførsel af varmen til køleprofilen. (Så lille termisk modstand som muligt)
Ingen, for lidt, for meget kølepasta =
Processoren bliver for varm og lukker ned, eller brænder af (Hvad den nu har lyst til)
Gambrinus
Har du selv monteret hardwaren ?

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 22-10-05 16:28

ja jeg har selv monteret hardwaren.

PSU er en standard tror jeg, vidst nok på 300w
hvad skal temp ligge på, den har ligget på 30-37 c

der var et tyndt lag af et eller andet gråt på cpu'en, men det lyder som om at køleren kære hele tiden.

men kan det havde noget at gøre med en system fejl den siger der er?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-10-05 16:51

Kør hen til en ven, der har forstand på det, og lad ham tjekke cpu og køler.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 22-10-05 16:56

det bliver nok en forhandler desværre:(

den går helt i ged nu. jeg kan ikke en gang installer windows nu uden at den gør det.

tak for hjælpen.

ved ikke rigtig hvordan jeg skal give pointene, kan jeg dele dem i meelem jer?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 17:54

Du må jo tænke på at en AMD64 CPU sluger 70-90 Watt til sig selv.
Såååå.............
Med en 300 Watt PSU, er det nok gråspurvene, der prøver at skyde kanonerne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-10-05 17:57

Bor du i det sydlige jylland, kan du komme her på værkstedet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 18:04

Det bliver nok rigtigt dyrt.
Du skulle ikke tilfældig vis bo i nærheden af Als (Sønderjylland) ?
Gambrinus
Min E-mail adresse står i min profil.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 18:05

Hov....... Peet49
Jeg havde ikke set dit indlæg.
Gambrinus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-10-05 18:09

Havde for mange år siden NordAls radio og tv i Langesø, nu har jeg IT forretning lidt mere vest på.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 26-10-05 21:47

hej

undskyld at jeg ikke har svaret før, men har ikke været hjemme.

jeg bo i nordsjælland så det er lidt langt. jeg har dog fået det til at virke det ser ud til at det var den ene RAM blok som er defekt. siden jeg pille den ud er den kun frostet en gang men det var ikke på samme måde:) elser har den kørt fint, så jeg satser på at det var den.

men mange tak for de fine tilbud:)

gør det dog svært men hensyn til pointede igen:( kunne jeg dele dem imellem jer??