/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ædru Nordmand m/ 1/3 Mach
Fra : Gambrinus
Vist : 470 gange
2 point
Dato : 20-10-05 23:44

På den ene side er det totalt syndsygt.
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=317097
På den anden............ Der er vel en drengerøv i os alle.
Gaaaammmmmmmbbbbriiiiinnnuuuusss.......
(Se video)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 23:56

Det ligner fup!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-10-05 23:58

Øh...det turde jeg ikke skrive tedd, men vejstriber og skilte kommer lidt langsomt synes jeg.
Jeg har dog aldrig kørt 303 km/t.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-10-05 00:05

Puha, jeg tror det er ægte - man bliver da helt rundtosset af at se på det

Og så ser det endda ud til at vejbanen er våd, det synes jeg man lige når at ane i den modkørende bils lygter, sikke en idiot han er.

God weekend
Vh Dorthe

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 00:06

NnnnnJJJaaa....
For et par år siden var der da en video med en Honda.
(Hvad hed den ? Black bird.... eller sår'n noget )
De påstod det var den første MC på gaden,
der spadserede på den anden side af 300 km/h
De var kørt lige syd for grænsen og så bare lukket op for foderkassen.
Der havde de på samme måde pladseret et kamera bag visiret.
Det er sgu' noget er der ryk i.
Gambrinus
PS. Jeg så et fedt rygmærke... :
Hvis du ka' læse dette, er hun faldet af...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 00:07

Jeg har kørt over 200 på motorcycle og det gik hurtigere! Du kan osse se på bilen der kommer imod og den han overhaler. Og sving på en våd vej med de hastigheder?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 00:10

Han ville ligge en hel del mere ned i de sving! Prøv at se hvor langt ned de ligger i Motogp med de hastigheder som speedometeret viste!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 00:11

Kan godt huske den du snakker om! Der var der langt mere hastighedsfornemmelse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 00:15

Jeg skal ikke gøre mig klog på det.
Når man køre i en Alfa, må man jo ustandseligt ligge bag sår'n nogle smølehoveder, der ikke kan finde ud af at trække ind til siden, for at lade en komme forbi.
Det er sgu' ingen undskyldning, at de kører med hård hat.
Gambrinus ( På vegne af Den Røde Baronesse)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-10-05 00:30

*GGG* ihhhhh altså....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 00:30

http://public.planetmirror.com/pub/misc_trailers/motorcycle/

Der har du din honda blackbird! Har lige set det! Det er ovenikøbet på motorvej med længere mellem skilte og vejstriber!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-05 00:46

Citat
NnnnnJJJaaa....
For et par år siden var der da en video med en Honda.
(Hvad hed den ? Black bird.... eller sår'n noget )
De påstod det var den første MC på gaden,
der spadserede på den anden side af 300 km/h
De var kørt lige syd for grænsen og så bare lukket op for foderkassen.
Der havde de på samme måde pladseret et kamera bag visiret.
Det er sgu' noget er der ryk i.
Gambrinus
PS. Jeg så et fedt rygmærke... :
Hvis du ka' læse dette, er hun faldet af...

NNaaarrhhh

Mon ikke det var den indtil nu hurtigste, serieproducerede maskine, og selvfølgelig en SUZUKI....

En GSX 1300 R Hayabusa (Vandrefalken hedder Hayabusa på japansk)

Blackbird GO HOME

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-05 00:48

S...... F......... citater, det virker som vinden blæser

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 00:48

Mojn Vil.du
Undskyld, at jeg bringer smalltalk ind i min egen tråd i smalltalk..
Men vil.du.
Jeg har læst i din profil :
Citat
Mit hjerte banker for vore dialekter og vort sprog i det hele taget.

Bortset fra, at det glæder mig, at dit hjerte ikke er gået i stå.

Jeg er jo en halvsvensker, der har fået asyl her i/på Republikken Als.
En ting er, at jeg har lært at sige Mojn, Gu'fi'dem'er'nok og Pis Me Ve' en sten.

Men når jeg med mit stemmeorgan udspyr ord/vendinger som :
Det er ga'vn i udu og jeg har pillet det skilt ad.
Hvor kommer de 2 ord/vendinger fra ?
Gambrius

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-05 00:49

Blackbird....det er jo bare en lille Solsort

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 00:51

Dova....Gu'fi'dem'er'nok.... æ din stav'pla gav'n i udu ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-05 01:04

ØØØEEEHHH

"Gu'fi'dem'er'nok"

Har lige set videoklippet i dit link.....Og det var selvfølgelig også en Suzuki

Og shit...han ka' da bare køre sådan en maskine............det turde jeg ikke.

En lille sidebemærkning.....Den vej han kører på, har jeg såmænd kørt flere gange i lastbil

mvh dova....hvis staveplade aldeles ikke er "gawn i udu"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 01:13

Så vidt jeg har forstået, er "Gu'fi'dem'er'nok" en ed, et bandeord, der oprindelig kommer fra noget som : Gud Forbarme Sig over Dig.
Når man spør' Sønderjyderne aner de det ikke.. det hedder bare så'n ! ! !
Gambrinus (De er skøre de Sønderjyder)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-10-05 01:15

Citat
Det er ga'vn i udu og jeg har pillet det skilt ad.

Mon ikke dine ord / vendinger kommer fra flere egne i det jyske? Fortrinsvis er de vel brugt i det Sønderjyske men de bruges flere steder
Måske med knapt så 'åbent' 'a' - men dog derhenad.

Dialekterne *suuuk* - vi bør være så stolte af at vi, i et så lille land som vort, kan praæe af at have så utroligt mange dialekter - det er herligt og jeg kunne græde sn** over at de er ved at forsvinde....

Hvorfor skal vi være så ens?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-10-05 01:18

Forresten:

Citat
æ din stav'pla gav'n i udu ?

Har der ikke sneget sig et lille 'n' for meget ind i 'din' hér? Burde der ikke have stået:

æ di stau'pla gav'n i udu ?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-10-05 08:47

Tror det er fusk.... Hvorfor kan man ikke se vejen det første stykke tid han kører? Det er først når han når op på 150/kmt at vi ser vejen.
Og lygtepælene, - når han kører 300/kmt er der ca. 1 sek. imellem dem. Passer det med hastigheden??? Kan ikke lige selv regne det ud...hvor stor afstand plejer der at være mellem lygtepæle...?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-10-05 09:23

A we intj mæ de dæalejter-de æ wal gue nok nær ålt kommer te ålt.
Kaskisen wor titjs opdrawwere wel ha kost sæ, hwes di ha høt mi fåerbroer, haej ku dælme snaek dæalejt så de fløjt, å e bette kun hang da we.

Måske kandu skulle lave en katagori for dialekter.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-10-05 10:06

Bluf.........og det er da også flot at kunne skifte gear i "luften" uden at den bevæger sig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-05 13:04

Sattellit, det er da fordi han kører på baghjulet.

Og jeg synes ikke det ser ud som fusk.

Og man kan sagtens skifte gear på den måde, uden at det rykker i motorcyklen. (Bare det går hurtigt nok og uden brug af koblingen).

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 13:32
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-10-05 14:29

300 km/h = 5 km i minuttet = 83 m/sek

Så efter lygtepælene at dømme ser det plausibelt ud.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-05 14:36

Jeg har lige kørt 115km i timen på min knallertmotorcykelscooter.
Men ham her på Hayabusaen, han kunne køre, og jeg tror ikke der var noget plat med hastigheden .
Dova:
Ikke Vandrefalk, men Jagtfalk. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-10-05 14:55

> 3773
Hvor mange gallons benzin fra Fra Republikken Als til Kjøvenhavnstrup ?
Gambrinus
Det er vist kun en Harley Davidson, hvis omdrejningstæller tæller lygtepæle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-10-05 15:10

Kommer an på køretøjet, Gambrinus!

En Centurion.......Mange

En Lupo 3L ..... ikke mange

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 18:23

Er osse blevet mere overbevist efter at ha set den igen! Ja han kan køre indtil han banker ind i en familie på vejen! Så det med at iføre sig lastbil lige som Dova, når man kører der omkring

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-05 21:41

Nej Keldd

det betyder Vandrefalk, som jo bekendt er verdens hurtigste fugl

Motorcyklen er også i "Gunners Rekordbog":

Citat
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R har en tophastighed på 312 km/t og er dermed verdens hurtigste serieproducerede motorcykel.

Maskinen har en ydeevne på 173 hk ved 9800 rpm og en vægt på kun 215 kg.
Hayabusa er det japanske navn for Vandrefalk.

Sej maskine......der kan "Mors lille Suzuki" sgu ikke være med, med sin topfart på den forkerte side af 180 km/t

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-05 21:49

Så tager jeg fejl dova, sorry.

Jeg mente ellers , at ,jeg troede, og min syge moster, og alt det der.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 00:17

Hov . . .
Jeg havde da glemt dette spørgsmål.
Hvem vil ha' point ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 2 point
Dato : 27-10-05 12:35

Jeg mangler da altid fælt......Men eet sølle?????

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-05 12:39

Vær'så'sko' 2 strafpoint.
Til gengæld får du 5 *****
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-05 12:48

Nærigfryns.......