/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero kan ikke få kontakt til netværk??
Fra : kirhed
Vist : 361 gange
200 point
Dato : 20-10-05 20:04

Hej
Jeg har Nero express 6 installeret og pludselig har jeg et problem. Når vi indsætter en cd og beder programmet om at tage kontakt til internetdatabasen kommer følgende besked: "Beklager, Nero kunne ikke motage oplysninger fra internetdatabasen pga. en netværksfejl". Denne funktion har tidligere virket. Hvad er der galt? Jeg har af- og geninstalleret programmet.

Håber på hurtig hjælp
Hilsner Kirsten

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-10-05 20:20

Jeg synes at det lyder som noget i din firewall ............Har du checket der??

sverola

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 20-10-05 20:31

Nej jeg har ikke tjekket firewallen. Hvordan gør jeg mon egentlig det? Jeg har Norton.

Kirsten

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-10-05 20:47

Prøv at slå din firewall fra bare for at prøve om det så går..........Hvis det går må du ind og rette der -jeg har ikke Norton så der må jeg blive svar skyldig
Jeg plejer bare altid at slukke for min firewall hvis jeg bare skal se om det er den som blokkerer

mvh sverola

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 20-10-05 20:58

Hmm - prøvede at slå Norton fra, men problemet var stadig det samme. Mystisk.

Mvh Kirsten

Kommentar
Fra : html

Dato : 20-10-05 21:01

Du skal slette sessionsregler.
Eller gå ind i firewall, og giv tillladelse, til udgående kontakt, til den server, der bliver bedt om.
Dine regler fra firewall`en gælder også, hvis du slår assistenten fra.
Så prøv for en kort bemærkning, at slå din WALL fra, og se om der sker noget.
Eller´s ville jeg prøve, at geninstallere dit sikkerhedsprogram, igen.
Men med nye regler...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-10-05 21:05

tja så må jeg nok sige at mit latin er slut............Men det kan jo selvfølgelig være at der er en netværksfejl hos Nero..
Jeg havde et andet problem her for en uge siden -jeg kunne få mail men ikke sende og hver gang fik jeg at vid eat det var min mail server som var problemet...........jeg ringer til udbyderen....hører dårlig musik i 20 min og får som svar at de skal fikse det.......2 dage efter stadig ikke ok........ringe igen .samme svar .så fandt jeg ud af at det var min antivirus som var problemet...(Dette var lidt af et side spring til dit problem)
Jeg vil bare sige at jeg er ikke noget geni på netop dette område -men vi får da håbe at der dukker et op her

mvh sverola

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 20-10-05 22:00

Jeg kan tilføje til mystikken at 2 andre programmer: Sonicstage (program til Sony mp3 afspiller) og Windows player kan godt få kontakt til nettet og hente oplysninger om den indsatte musikcd.

Mvh Kirsten

Kommentar
Fra : html

Dato : 20-10-05 22:18

Det eneste, der er galt...
Er at din PC, ikke kan få kontakt med, serveren, som du har lukket ude.
Af din firewall, eller andet.
Netværksfejl, kommer kun, når du ikke kan/har tilladelse til, det du vil se/ downloade
MED ANDRE ORD.
Du har ikke lov til, at oprette forbindelse, til nettet
Se.........................
Din udgående, tilladelser efter.