/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
64 bit på xp home
Fra : jenslyn22
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 20-10-05 19:08

hej

Jeg har lige opgraderet min comp til en amd 64 bit bundkort med tilhørene 3200+ cpu, der til har jeg købt et nyt window xp home. det hele virkede også fint endtil end dag da jeg skulle tænde den, kom den op med en blå skærme med en masse volapyk (for mig i hvert fald), og der efter kunne jeg ikke komme ind i windows. hhmm tænkte jeg og genistallerede det hele yeha den køre men kun 2 dage så startede det hele igen:(
Er der nogen som ved hvad jeg gør forkert??

Mvh

peter

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-05 19:14

Kunne tyde på manglende opdateringer - og du har vel husket div. drivers til bundkortet.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 19:21

de skulle være installeret alle sammen, og det virkede jo også til at starte med og pludselig næste gang jeg startede den var problemet der:(

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 19:24

Det har i hvert fald intet at gøre med, om du har
en Windows XP eller en Windows XP 64 bit.
Der heller ikke noget vundet i at investerer i en Windows XP 64 bit.
Der er jo ikke nogen (meget få) programmer, der er opdateret til 64 bit.
Desuden er Vista jo nu på trapperne.
Jeg har kørt med en AMD64 i 3/4 år uden problemer med Windows XP.
Gambrinus

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 19:25

det var også det jeg fik af vide derfor ville jeg vente på vista'en. er der nogle ting der skal sættes op i bios eller sådan noget?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-05 19:29

Så har du muligvis spyware/virus.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 19:31

damn synes ellers jeg havde installeret en masse beskyttelse:( skal jeg så starte forfra igen? og hvordan skal jeg så beskydt min comp?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-10-05 19:31

Prøv at gå tilbage til et systemgendannelsespunkt en dag før problemet startede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 19:36

Hvis det hele kører og blot går ned efter et par dage kunne det jo tænkes at der er et ellen andet der ikke sidder ordentligt.

Tjek lige alle forbindelser inde og ude om noget sidder løst.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 19:40

hvordan gør jeg det?? kan slet ikke komme ind i windows

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-10-05 19:43

Start op i Fejlsikret tilstand.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 20-10-05 19:45

Boot på din XP - i konsollen trykker du R, logger på windows - logger på som administrator og skriver CHKDSK /R

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 19:49

fejlsikkeret tilstand genstarter den bare endnu tidligere. og alt sider som det skal ingen løseforbindelser.

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 19:57

okay nu har jeg booted fra win cd og trykket r, så nu står jeg med sort skærm hvor der står C:\ hvad gør jeg vidre herfra?

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 20:10

wow den chkdsk virkede, men hvorfor hvad gør den??

Godkendelse af svar
Fra : jenslyn22

Dato : 20-10-05 20:15

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-05 20:17

Selv tak.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 20:32

Mange gange skal man ikke tænke så meget på, hvorfor det gik i udu.
Man skal bare være glad for at det virker igen.
Vi har et udtryk : "Der var skidt i RAM"
Hvordan det kom aner man ikke, men efter en reset spiller skidtet igen.
Gambrinus