/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Farvepåfyldning ???
Fra : Wendehals
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 19-10-05 23:41

Hej
Hvordan påfylder man "blæk" på en patron til en Lexmark X1155 - jeg har købt en pakke med påfyldning til netop denne, men jeg kan ikkke se at det skulle være muligt når jeg kikker på selve farvepatronen, er der nogen som har erfaring ?
Den hedder Color 10N0227 ................ ???
mvh
WH

Kommentar
Fra : Wendehals

Dato : 20-10-05 00:53

Nu starter jeg på whiskeyflaske nr: 2 Godnat

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-05 01:01

Shiiiitttt..... Jeg er løbet tør for Whisky.
Hvis du gi'r en tår, må du få lov til at bruge dette link.
http://www.activeprint.dk/fyldselv/
Gambrinus

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 20-10-05 03:45

Den sorte: Der er et udluftningshul i toppen af patronen. Dette skal gøres lidt større for at du kan få kanylen ind. Gør det større, f.eks med et lille bor. Så drejer det sig bare om at få noget blæk ind i vattet som er inde midt i patronen. Gør det langsomt (så vattet kan nå at suge blækket) og ikke for meget da det så bare løber ved siden af. Prøv med lidt af gangen og lad patronen stå et øjeblik hver gang. Salmiakspiritus har jeg med succes brugt som rensevæske på patronernes dyser. Hvis de er tilstoppede så prøv at hælde lidt salmiakspiritus op i en kop (Bare nok til at kunne dække patronens dyser) og sæt patronen op i dette (pak evt. det hele ind i en pose da det lugter stærkt), og lad det så stå natten over.

Farvepatronen: Samme fremgangsmåde men her skal du have den øverste plastic-kappe af for at kunne komme til. Brug evt. en urtekniv eller lign for at lirke kappen fra i limningen. Herefter kan du komme til at sprøjte de tre farver ned i hver sit hul. (Sørg for den rigtige farve i det rigtige hul .)

Herefter sætter du kappen på med et par stykker tape.

Mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-10-05 20:24

Pas nu på Wendehals, at du ikke senere kommer til at drikke din printers refiler
Det farver a h...... til så der skal endnu mere sprit til at opløse det igen.

Gambrinus er inde på noget af det rigtige, du skal så bare selv søge din printertype og se hvordan man gør.
Nogle farvepatroner har en lille prop under en labels, medens andre skal have boret et 3 mm hul, hvori du så sætter en prop, når du har fyldt farvepatronen.
Visse typer farvepatroner skal så nulstilles før du bruger den. Det er bl.a. HP der har lavet denne nederdrægtighed, fordi de vil have at vi køber originale patroner til OVERPRIS!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 20:44

Nogle skal lukkes lufttæt til, ellers render blækket ud af dem.
Nogle skal ha' et åndehul, ellers kommer der ikke noget blæk ud af dem.
Nogle må man ikke stikke kanylen for langt ned i.
Så punkterer man en lille pose i dem.

Sprøjter og kanyler fås på apoteket til spotpris.
Man gør dem bare opmærksom på, at man kun er afhængig af Whisky.
Gambrinus
Whisky er noget der gi'r kaffen en dårlig smag, hvis man glemmer at komme det i !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 20:53

Hov....Stop.... Vent.....
Der er forskeld på blæk (andet end farven).
Min HP 2210 og min HP 930C skal ha' to forskellige typer sort blæk.
Det er noget med pigmentstørrelsen eller et eller andet fremmedord.
Og blæk skal IKKE købes på tilbud i Aldi. Jeg har prøvet !
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-10-05 21:07

Jeg køber skam da også mine farver i boghandlen, i flasker på ca 150 ml, det giver den billigste påfuldning pr. patron.

Men læg for guds skyld og for husfredens med, en gammel avis under og tag nogle engangs gummihandsker på, for KORS hvor det farver, og det tager lang tid inden du får vasket de sidste pigmenter ud af huden.

Det er sgu noget gris..... men det er billigt!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 21:29

Lasertoner er meget bedre. (Altså til en laserprinter)
DET SVINER !
Desuden er jeg ungkarl. Så skidt med husfreden.
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-10-05 21:44

Lykke er, ikke at vide, hvad man går glip af! - Men kan godt misunde dig lidt!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 23:16

Den der skriver D i forskel.
Han skal ha' sin .......... ??????????????
Gambrinus
Med et naturligt sexliv, kan man undgå sportslivets fristelser.

Godkendelse af svar
Fra : Wendehals

Dato : 21-10-05 09:28

Tak for svaret Gambrinus.
Det lykkedes (uden alt for meget farve på fingrene) også tak til alle jer andre.
Bare kik forbi Gambrinus - det er Sydfyn, så kvæler vi et par flasker eller tre.....