/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ældgammel IBM maskine
Fra : yearhouse
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 18-10-05 20:39

Hej i kloge mennesker....

Jeg brugte for 20 år siden en IBM computer (husker ikke navnet....men tung som bare fanden).....den havde kun station til de gamle bløde diske.

Den fandt jeg sq øverst i skabet.....kan jeg overhovedet indlæse noget på den.....tror jeg engang formaterede den, og forsøgte at indlæse win 3.1.....det ville den sq ikke..

muligvis kan jeg bruge den til noget andet for sjov --------(DOS, eks.)?....Det véd i sikkert en masse om?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-05 20:41

Museum næste.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 18-10-05 20:46

Jeg har haft flere af slagsen, det var sjovt i to minuter. De røg på genbrugspladsen.
Håbløst forældede maskiner.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-10-05 20:47

He... ja. men KAN de bruges?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-10-05 20:48

Njaaa...
Nu er DOS jo lynhurtig i forhold til Windows.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-05 20:49

Som en isoleret maskine ja. Men som sagt det er sjovt et kort øjeblik.
Spil ludo i stedet for.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-05 21:02

Win 3,11 skal ligge på en DOS "bund"
En gammel IBM er et vidt begreb............den må da hedde noget.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 18-10-05 21:17

er det rigtig wow , er det en 20 Mhz er der 2diske på 72Mb? så er det min den gamle....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-05 21:19

Et ramkort på 1 MB.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 18-10-05 21:21

er der cd-rom drev (scsi) ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-05 21:22

Har en af slagsen (ren nostalgi)
8086x (eller er det en 8088)
5 1/4 drev
10 MB harddisk
64 Kb ram - kan extendes

Der er skam dos på den....

Mener den var ny i 1978

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 18-10-05 21:28

Det er garanteret en gammel IBM XT`er, den har ikke noget oberativtsysstem som vi kender det (så vidt jeg husker), den jeg havde for 1000 år siden, kørte i dos.

Jeg havde da både tekstbehandling og regneark til den, og der eksisterede faktisk spil til den, men bruge den til noget, det kan du sgu ikke rigtigt hvis du ikke har noget software til den.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 18-10-05 22:14

Tak for svaret Teil. jeg lægger den på samme rute......hvor dælen skal jeg osse opdrive bløde disk?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-10-05 09:24

Kirkens X hær.
Software ?
Njaaaa...... man må jo ikke snakke om "lånte" Kopier her på siden.
Så det gør jeg ikke.
Gambrinus 0

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-05 19:42

Med bløde disk mener du måske 5 tommers, dem har jeg på en hylde.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 00:26

Jeg tror faktisk at jeg har en DOS 6 og en Word 2 liggende.
LOVLIG !
Gambrinus