/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RAM-problemer
Fra : catbody
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 28-10-02 13:12

Jeg undrer mig meget over min pc's indhold af RAM.
Jeg har installeret 2 stk. SD-RAM-blokke på hver 256 MB (PC133), som jo skullle give totalt 512 MB
Mine systemoplysninger fortæller mig at jeg bare har 248 MB RAM.
Har nogen en ide om hvad der kan være galt - er der måske nogle programmer der sluger mine ram e.lign.??
System:
WinXP Home Ed.
CPU: AMD Athlon XP 1900+ (Boxed)
Bundkort: ECS Micro-ATX Athlon/Duron SiS730 chipset
RAM: 1 x 256 MB Spec Tech SD RAM (PC133) + 1 x 256 MB Transcend SD RAM (PC133)
Harddisk: Maxtor IDE 40 GB
CD-Rom: standard drev
Brænder: LiteOn .....
o.s.v.

m v h
Catbody

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-02 13:59

Hejsa Catbody

Der er jo den mulighed at du har fået købt en defekt ramklods og du så har 8 MB shared Ram på feks dit grafikkort hvor du så kommer frem til 256 MB Ram som virker

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-10-02 14:53

Hej Santa

Det er nok også min konklusion, da shared Ram er sat til 8 MB, og 256 - 8 = 248 MB.
Jeg må have siden af og se om de er sat korrekt i eller evt. bytte dem om.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-10-02 15:18

Det kan også være dit RAM-slot, eller at det ikke er 2 ens typer.....

Prøv derfor at teste dem enkeltvis......
det kan også være at den ene blok ikke er sat ordentligt i, de skal have et ordentligt tryk nogen gange

En anden ting er også dit graffikkort, hvis den kan køre med mere end 8MB så husk at sætte den højere i BIOS

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 18-11-02 01:39

Tak for svaret SANTA2002.

Det var en defekt ram-blok

m v h
Catbody