/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Processor
Fra : Falcham
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 17-10-05 13:27

Hej
Jeg har en ældre PCer men en Pentium III 500 mHz processor i, kan jeg umiddelbart skifte den til en lidt hurtigere processor ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 13:29

Du skal højst sandsynligt skifte bundkortet, da bundkortet ikke kan trække en størrer processor

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-10-05 13:37

Så vidt jeg husker er P3 da kun lavet til socket 370, så det kommer lidt an på, hvilket bundkort der sidder i din maskine.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 17-10-05 13:39

Der sidder et Aopen AX6BC bundkort i

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 17-10-05 13:39

Der sidder et Aopen AX6BC bundkort i

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-10-05 13:42

Dette kan du få oplyst ved at finde manualen til bundkortet.
Du kan gøre dette på 2 måder.
Enten fysisk ved at lukke kabinettet op, og med en lommelygte finde bundkortets navn og betegnelse samt. rev.nr, som skal stå et sted.

2 ved at køre et program som fortæller dig dette. F.eks. Sisoft Sandra, som er et gratisprogram alle kan bruge.

Når du har det hele, så søg på producentens hjemmeside om de ikke har en manual liggende. Hvis det er "udgået" på hjemmesiden kan du lave en søgning på Google og tilføje:+manual.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-10-05 13:44

Der findes flere modeller, men tror du kan glemme det, det er til P2 og Cel.3 dem kan du ikke købe mere - så skal det være brugt.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-10-05 13:44

Det er jo en pænt gammel cpu, så hvis du skal have en ny processor i, skal den vel nok også være af ældre dato. Det ville nok være bedre (måske ligefrem billigere) at skifte bundkortet også, når du nu er i gang. De kan jo trods alt fås for ret små penge i dag.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-10-05 13:45
Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-05 15:51

Det kan max tage en P3 700Mhz.. her er en liste over de cpuer den kan tage
http://swe.aopen.com.tw/testreport/mb/ListTestItem.asp?nothing=nothing&TestFunction=38&Model=24

og her er de 3 modeller der findes.
http://club.aopen.com.tw/museum/ModelList.aspx?WebSite=NL&Model=AX6BC

Husk lige at opdatere BIOS inden du skifter CPU!

->Brommi

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-10-05 15:52

Hov.. havde overset en P3 850Mhz som var på listen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-10-05 16:08

Efter min mening giver det ikke nok til, at det kan betale sig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-05 16:59

http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/1570/2/
Her er specifikationer på dit bundkort.
Jeg mener heller ikke det kan svare sig at røre ved da prisen for hel ny pc er meget lav lige nu

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-05 16:59

undskyld samme link har været vist

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-10-05 19:20

Jeg synes nu heller ikke det kan betale sig.... med mindre du har en CPU liggende i skabet som passer.. eller en af vennerne har en liggende.. det skal være billigt... ellers kan det ikke betale sig

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 18-10-05 09:15

Tak for svaret Brommi.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-05 09:40

Selv tak.