/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital camara til webcam ?
Fra : sCover
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 16-10-05 21:34

Jeg vil bare spørge om man kan bruge et digital camera som webcam. Det kan optage og har mic og den sidder i computeren med USB-kabel men vil bare spørge om hvor man kan downloade en driver (Tænker på noget i retningen som PS2 eyetoy) Modellen er Samsung A6....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:55

Hvis ikke der står nogen steder at dit camera kan køre som webcam.......så kan det ikke.
Eks. Kan mit eget Canon S50 5 Mpix ikke gøre det.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 16-10-05 22:00

Okay men der står heller ikke nogen steder at eye toy kan så tænke at måske at mit også kan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 22:15

Det kan da også være at den kan..............jeg tror det bare ikke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-05 08:04

Hvorfor ikke bare købe et webcam, de findes til en overkommelig pris, og bliver strømfødt direkte fra USB.
Problemet med et almindelig digicam er at det er for tungt ar arbejde med som webcam, pga den højere opløsning, og kræver derfor flere resourcer af din PC.

Men ofte er det sådan at når et digicam, bruges som webcam, vil det nedsætte opløsningen. Der følger derfor også noget software med til denne funktion.
Det bør dog være muligt, hvis du kan tilslutte det til PC eller TV og se billedet LIVE. Så er det bare at få kanaliseret billed over i det program, hvor du vil vidresende billedet.

Jeg har selv lige købt et lille USB cam med mike, monteret på en svalehals, lige til at sætte i USB på især den bærebare. Pris 149 kr med fin kvalitet, men ikke noget super stort billed. Se det hos www.thansen.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-05 08:05
Kommentar
Fra : sCover

Dato : 18-10-05 18:08

Men det jeg rent faktisk leder efter er software der kan gør det som der bliver sagt oven over, men ved ikke hvor man kan finde det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-05 19:36

Det er ikke alle digitalcamera's der understøtter denne funktion. Det burde fremgå af brugsforvirringen, hvis det kan bruges til dette formål.