/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Janis Joplin
Fra : PARKENSS
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 06-10-05 10:05

Hejsa

Er der nogle der kan fortælle mig om Janis Joplin har indspillet THE ROSE ? Hvis,--på hvilken Cd findes den ? Hvilket år indspillede hun den ??

Mange Hilsener
Parkenss

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 210 point
Dato : 06-10-05 10:44

Ikke ifølge denne officielle side: http://www.officialjanis.com/discography.html,
men der findes en DVD med Bette Midler: http://www.popcorn.dk/film/r/r075.html,
hvor hun spiller rockstjerne a la Janis Joplin.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-10-05 10:46

Korrektion til det sidste link. Der skal ikke " , " med.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 06-10-05 11:35

Helt korrekt Balcanard, Janis har aldrig indspillet "the rose"."The Rose" er titlen på en film med Bette Midler.Den omhandler til forveksling Janis Joblins liv i overhalingsbanen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-10-05 11:57

Og den findes også på CD :
Bette Midler - The Rose
Gambrinus

Kommentar
Fra : Juvelen

Dato : 06-10-05 11:59

du kan få svar på alle dine spørgsmål på denne hjemmeside http://www.betteontheboards.com/boards/album-10.htm
håber det var hjælp nok .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-05 12:37

Bette Midler har indspillet The Rose, og det har Kelly Family også.

Og ikke Janis Joplin.

mvh dova

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-10-05 13:00

Undskyld hvis jeg har forvirret Forummet,--men jeg ved Janis Joplin har sunget sangen The Rose,--er den ikke at finde overhovedet på en Cd ??

Jeg kender godt filmen med Bette Midler - som iøvrigt var den første der sang denne skønne melodi. Der er adskellige andre som har indsunget The Rose,--bla. Ann Christy, Nana Mouskouri og Shirly Basset bare for at nævne et par navne.
Den udgave jeg har hørt med Janis Joplin er bare suveræn, derfor ville det være skønt hvis en eller anden sidder inde med oplysninger omkring en evt. optagelse med dette.

Hilsener
Parkenss

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-10-05 13:28

Sorry, Parkens - jeg er ked af at bedrøve dig - men fakta er, at du IKKE har hørt den med Janis - hvis ikke hun har sunget den som engel.

Sangen er indspiller i 1979, og Amanda McBroom http://www.amcbroom.com/rose.html skriver selv, at hun fik inspirationen til sangen engang i "70'erne".

Men Janis døde 4. oktober 1970 af en overdosis - så det er 100% ikke hende, du har hørt.

Så det er en anden kunstner, du leder efter....

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-10-05 14:23

Hej Erling
Ja --det lyder meget underligt :-/

Kik lige denne side ud,--jeg har ikke downloadet sangen, er lidt nervøs for disse sider.
http://www.platinum-celebs.com/song/213645/rose/

JANIS JOPLIN

Rose
Instant Download this song:
Rose mp3

Some say love, it is a river,
that drowns the tender reed.
Some say love, it is a razor,
that leaves your soul to bleed.
Some say love, it is a hunger,
an endless aching need.
I say love, it is a flower,
and you it's only seed.

It's the heart, afraid of breaking,
that never, learns to dance.
It's the dream, afraid of waking,
that never, takes the chance.
It's the one, who won't be taken,
who cannot, seem to give.
And the soul, afraid of dying,
that never, learns to live.

When the night has, been too lonley,
and the road has been too long.
That you think that love is only,
for the lucky and the strong.

Just remember in the winter,
far beneath the bitter snows,
Lies the seed that with the suns love,
in the spring becomes the rose.

Download file in 5 minutes:
Rose mp3

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-10-05 14:33

He he - ja, lidt sjovt - men det er en fejl på siden - godt nok handler den om Janis (selv om den skulle have heddet the pearl), men at kalde det Janis Joplin lyrics - den holder ikke (hvilket siden for så vidt også selv understøtter, idet nummeret jo ikke er på cd'erne. Sangen er fra 9 år efter hendes død - så du spilder i alt fald tiden på at lede efter hendes udgave.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-05 16:27

Citat
Undskyld hvis jeg har forvirret Forummet,--men jeg ved Janis Joplin har sunget sangen The Rose,--er den ikke at finde overhovedet på en Cd ??

Jeg kender godt filmen med Bette Midler - som iøvrigt var den første der sang denne skønne melodi.

Nå var hun den første......ja, men filmen er altså lavet mange år efter janis Jolin døde.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-05 16:34

http://www.hotshotdigital.com/WellAlwaysRemember.2/JanisJoplinDisco.html

Komplet Janis Joplin Discography.......Og hun har ikke sunget The Rose.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-10-05 17:39

OK---- I har overbevist mig --- må erkende jeg var blevet ført ud på et skråplan. Tak for jeres udmærkede hjælp.

Hvem skal så have point :-0 ? I har jo alle sagt det rigtige !! Jeg tror Balcanard skal have point da det var første svar

Mange Hilsener
PARKENSS

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-10-05 17:54

Velbekomme - godt det blev opklaret!