/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Glarmester i St. Kongensgade 5, Københav~
Fra : hidane
Vist : 2006 gange
75 point
Dato : 06-10-05 09:14

Jeg leder efter en glarmester i St. Kongensgade 5, København (går jeg ud fra?)...Jeg har et indrammet billede som er fra 1935, så det er tiden efter. Tilsyneladende eksisterer forretningen/firmaet ikke mere, i hvert fald ikke på adressen.

Firmaets logo fortæller, at det er grundlagt i 1842, navnet er J.C. Mark Eft (eller Mars eller Mart), telefon Palæ 366, og adressen St. Kongensgade 5 - intet bynavn, men jeg går ud fra, at det er København. Selve billedet er dog fra Hadsten (Jylland).

Kender nogen til firmaet? Eksisterer det stadig? Hvis ikke, kan det så tænkes at man stadig kan finde deres arkiver et sted?

Venligst
hidane

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-05 19:01

Det nærmeste jeg kan komme "J.C. Mark Eft" er Sørens far her,
lidt gammel, Svend
"
MARK, Soren   Christening
      Birth Date:   15 Mar 1799
   Christening Date:   25 Mar 1799   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Holmen; Den Danske Folkekirke
   Father:   Jorgen CHRISTENSEN MARK
   Mother:   Margrethe NIELSDR
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-05 19:06

Mars kan vi godt glemme, kun des Mars som denne:
"
NICOLASDATTER DES MARS, Charlote Amelie Dorothee   Christening
   Birth Date:   31 Dec 1719
   Christening Date:   6 Jan 1720   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Den Fransk Reformeret Kirke
   Father:   Nicolas DES MARS
   Mother:   Elisabeth COLAS
"
og ingen J C, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-05 19:14

Og eneste Marts:
"
MARTSDATTER TOMMERSVEN, Johanne Sophie   Christening
   Christening Date:   4 Jan 1784   Recorded in:   Farum, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Farum; Den Danske Folkekirke
   Father:   Marts TOMMERSVEN
   Mother:   Lotte CLAUSDR
"
Sjovt nok har vi lige haft en debat om "Jens Peter" forkortet "I P",
nu ser vi en "J C" ikke "I C", måske for Jens Christian Mark?
Jens Peter Jacobsen var jo I. P. Jacobsen, jeg mener også at huske I. C. Christensen??
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-05 19:35

Og det er St.Kongensgade 5 ikke 95:

Antikbrevkassen.dkMaleri af gammel mølle malet på papir isat ramme med glas forside måler uden ramme 47 x 47 cm Bagside glarmester Vilh.Larsen St.Kongensgade 95 København ...
www.antikbrevkassen.dk/stort.asp?selbinr=8911 - 4k - Supplerende resultat -

Fundet her: http://www.antikbrevkassen.dk/stort.asp?selbinr=8911
Svend

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-10-05 11:08

Det er stensikkert St. Kongensgade 5 jvf. logoet på bagsiden af det nævnte indrammede billede.

Jeg er blot interesseret i om forretningen/firmaet stadig eksisterer? Måske nogen lokalkendte husker/kender firmaet?

hidane

Kommentar
Fra : HoppeLarsen

Dato : 13-08-06 22:51

Den eksisterer ikke mere. Jeg er født i St. Kongensgade så jeg ved at den er væk. Desværre