/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dab på pc'en
Fra : nuber2
Vist : 682 gange
238 point
Dato : 30-09-05 14:46

Jeg leder efter en løsning til PC, vil gerne have en dab-radio på min 'puter.

Enten som usb eller som pcikort. Er der nogen der har erfaringer?

Jeg vil gerne kunne optage fra dab'en.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-09-05 14:57

Ka du ik bare høre netradio? www.dr.dk/netradio Det er vel præcist de samme kanaler, og med et program er det også muligt at optage.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 30-09-05 15:02

der er kvaliteten til forskel
Og sommetider har jeg ikke internet til rådighed

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-09-05 19:19

ja ok. Det har du sikkert ret i.

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 20:16

Hvis du har et "krystalapparat" så lad være med at optage !
Hvis du har netradio - så er det kun din hastighed som sætter grænser for kvaliteten.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-10-05 09:45

>dk.betjenten ??
goodbye and thank you for the fish

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 07-10-05 14:56

Den maksimale kvalitet på dr netradio er da 64 Kbps? Og så kan det være ligemeget om man har 2, eller 10 mbit forbindelse..!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 238 point
Dato : 07-10-05 16:19

Hvis du søger lidt på googgeloggen, så viser der sig en del muligheder, så klik på
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%2Bdab+%2Bpc&meta= og se hvad der byder sig.
Her er et mere direkte link: http://www.dab-digitalradio.ch/?lang=en&c=db_dl&mode=type&id=14

Godkendelse af svar
Fra : nuber2

Dato : 11-01-06 23:11

Tak for svaret severino.
det er godtnok længe siden du svarede, men det gør jo ikke svaret ringere.
Det er tilsyneladende svært at finde forhandlere "her i nærheden", men det er da rart at vide at udstyret findes.

Kommentar
Fra : Brassovitski