/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PCI-controller?????
Fra : dabj
Vist : 684 gange
1 point
Dato : 29-09-05 20:56

Jeg får en fejlmelding på PCI-controller til simpel kommunikation "Driver ikke installeret".
Hvor pokker finder jeg den driver?
Jeg har lige formateret (fdisk) og det eneste jeg ikke kan få til at virke er min printer, kan det skyldes ovenstående?
Jeg kan sagtens finde 500 "påænger" til den der kan hjælpe mig ud af kniben
Jeg er ikke nogen ørn til den slags

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-05 20:59

Det er sansynligvis et modem, du mangler driver til.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-05 21:00

Din printer har intet med PCI, at gøre. Printer skal have software indstalleret og så tilsluttes.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 11 point
Dato : 29-09-05 21:01

Hvis du har formateret og indstalleret skal du også indstallere den CD som hører til dit motherboard - og måske servicepack - og så den driver som hører til printeren.
Er det en USB printer så læs omhyggeligt indstallationsvejledningen til printeren.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-09-05 21:08

Den fejl er typisk for modem, som peet49 foreslår og så spekulerer man jo på om der er et indbygget modem eller om det er en bærbar hvor der typisk kan være ubenyttede enheder indbygget.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-09-05 21:20

->e.c
Fandt den på cd'en til bundkortet, skal lige prøve printeren.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 29-09-05 21:45

Tak for svaret e.c.
Driveren er i hvert fald lagt ind og det gule spørgsmålstegn i enhedshåndteringen væk, printeren må jeg "hekse" lidt med.
Smider lige 500 points til dig under "Andet hardware"
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-09-05 21:55

Jo tak - men du mangler jo lige det med printeren.
Mange USB - printere må ikke tilsluttes før medfølgende software er indstalleret,
og så efter en genstart.
Men jeg lukker for i dag.