/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bios
Fra : mrcool36
Vist : 412 gange
20 point
Dato : 28-09-05 15:17

hej jeg har en gamel computer der hedder tulup visino line de 5/75
først er blæsen gådet og så vil jeg høre hvordan kan jeg få en ny bios ind på den
kan i hjælpe mig

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-09-05 17:44

det kan du ikke, det laves ikke mere til den

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-09-05 21:41

gå ind på nyhedsgrupperne og spørg pænt, så kan du sikkert få et par komplette maskiner smidt i nakken gratis. Der er i hvertfald tit nogen, der forærer gamle PC'er væk.
F.eks. dk.marked.privat.edb.pc
Du kan oprette en newskonto via din udbyder eller http://sunsite.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-09-05 22:17

Hvorfor vil du have en ny BIOS i ?
BIOS er jo bare nogle kommandoer der gør computeren i stand til at anvende harwaren og dermed håndtere et styresystem.
Hvis du har brændt eprom'en af, der er den chip der indeholder BIOS skal du enten kassere maskinen eller se om du kan finde et andet bundkort med processor, men det kan vel ikke være umage værd.

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 03-10-05 19:48

det med de pc smit i nakken hvor var det var henne jeg kan ikke finde det

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 20 point
Dato : 03-10-05 19:59
Godkendelse af svar
Fra : mrcool36

Dato : 03-10-05 20:04

Tak for svaret CarstenGP.