/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forkert system font i Win XP
Fra : MTops
Vist : 529 gange
220 point
Dato : 28-09-05 10:56

Hej

Jeg aner ikke hvad jeg har lavet og mener egentlig ikke at jeg har været inde og rode nogen som helst steder, men alligevel har jeg pludselig fået kursiv skrift, men ikke alle steder.

Det har virkning på f.eks nogle websites og i mine email er indholdstekst også kursiv, lige meget om det er HTML mails eller ren tekst. Ting som Windows systemtekster, Word og andre ting er som de skal være, derfor er jeg lidt på herrens mark men er klar over at Outlook og Explorer hænger sammen.

Går jeg ind under, i Explorer, Funktioner > Internetindstillinger og vælger Skrifttyper, er det som det skal være med Baseret på Latin/Times/Courier New.

Hvad har jeg gjort og hvordan kommer jeg af med den kursive font?

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 230 point
Dato : 28-09-05 11:00

den simple løsning er at sætte dit windows tilbage til et tidspunkt hvor det virkede normalt..
leder lige efter en mere besværlig løsning

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 11:02

i "vis" hedder dit tegnsæt vesteu.. (iso)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-05 11:05

Som Snaptil skriver : Lav en systemgendannelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : MTops

Dato : 28-09-05 11:06

Jeg ville være meget ked af at sætte mit Windows tilbage og mener ikke at det er løsningen, der må være en "korrekt" måde at gøre det på, kan jeg skifte til kursiv, kan jeg også skifte tilbage :)

Mit tegnsæt er Vesteu..(iso), jepper.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-05 11:09
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 11:16

oki har du prøvet at gå i "indstillinger" i dit mailprogram "skrifttyper"?
vesteuropæisk
aria
courier new
mellem
vesteuropæisk windowsl
eller under "meddelse"
her er der mulighed for at vælge kursiv

Godkendelse af svar
Fra : MTops

Dato : 28-09-05 11:23

Jeg godkender dit svar, selvom det er lidt under protest. Det korrekte svar ville have været hvordan man skiftede tilbage ligesom hvordan man skifter til kursiv :)
På grund af frustrationer valgte jeg at gå en tur tilbage til i mandags og det løste det selvfølgelig.

Jeg vil gerne tilføje at den sidste kommentar med hensyn til skrifttyper i mit mailprogram, er prøvet af og var ikke løsningen, men tak for forsøget :)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 11:26

takker, hvis jeg en dag støder på løsningen skal jeg nok få lagt den herind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 11:47

Citat
CHANGE SYSTEM FONT

Courtesy of Devraj.
"The default Windows 2000/XP shell font (for Explorer windows) is Tahoma, and the default system font (for System Properties, Device Manager etc) is MS Sans Serif. If you're bored with the defaults, the only way to change them is to alter the Registry. Open Regedit and go to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes

Edit the "MS Shell Dlg" String Value [REG_SZ] in the right hand pane and modify its "Microsoft Sans Serif" default value to match any other font name installed on your system (i.e. Tahoma).
Then close Regedit and restart your computer for the change to take effect."

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 11:50

Ps. Hvis du lavede et gendannelsespunkt før du skiftede 'tilbage' kan du jo prøve ovenstående

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MTops

Dato : 28-09-05 15:14

Jeg har faktisk selv fundet ud af hvad der gik galt da jeg lige har gjort det samme igen :)

Jeg bruger Corel's Bitstream Font Navigator og har gjort det i flere år uden problemer. Nu, når jeg vælger at installere en ny font igennem programmet, smider den an anden font af helved til, smart ikke? Nå, men nu kan jeg da i det mindste rette fejlen en anden gang og egentlig ikke et problem de fleste ville kunne løse, men tak for alle forslag!