/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
d:/ er ikke et gyldigt Win32-program
Fra : anetteogjesper
Vist : 393 gange
13 point
Dato : 27-09-05 13:02

Se dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/75031

Ved godt svar får personen begge point

(husk at skrive indlæg begge steder)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 23 point
Dato : 27-09-05 13:46

Jamen så får du det da begge steder........

caesar III er "gammelt" og oprindelig til 95/98.

Sandsynligvis får du det IKKE til at virke under XP http://www.ntcompatible.com/cdetail6543.html

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-05 16:31

Kører ældre spil og programmer

Hvilken XP bruger har ikke prøvet at starte især lidt ældre programmer - spil osv og få den irriterende fejlmeddelelse:

...\windows\system32\autoexec.nt.Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS- og Microsoft Windows-programmer.

Her er den løsning der næsten altid virker:

Du skal tjekke, at filen autoexec.nt ligger i mappen c:\windows\system32 (eller d:\...hvis dét er dit HD-drev...). Hvis den ligger i c:\windows\repair, så skal den kopieres over i mappen system32.

Klik evt. Start, Søg
Søg så på ordet autoexec.nt
Hvis filen ligger i repairmappen, så højreklikker du på filen og trykker kopiér. Derefter finder du system32 mappen, højreklikker på den og trykker Sæt ind. Nu ligger filen det rigtige sted!

Simpelt, ik' ? Nu kan du sikkert køre dine (ældre) programmer igen!!

Hvis ikke dette skulle virke så gå ind på dette site og tag den lange besværlige vej:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-05 16:45

TILLÆG

PRØV OGSÅ LIGE DETTE HER

Kom din cd med spillet eller programmet på i dit drev (luk ned hvis cderen selv starter op)

Klik på start-alle programmer-tilbehør-klik på Guiden Programkompatibilitet
” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Klik på næste

Sæt flueben i-Jeg vil bruge programmet i cd-rom-drevet-og klik på næste

Her sætter du et flueben i - Microsoft Windows 98 / Windows Me-og klikker på næste

Her kan du vælge-Vælg visningsindstillinger for programmet-så klikker du på næste igen

Så klikker du igen på næste-så skulle spillet eller programmet ellers gå i gang med at blive installeret
(Hvis ikke-ja så kan spillet eller programmet ikke bruges til XP)

Til sidst bliver du spurgt om xp skal vælge denne Programkompatibilitet for spillet eller programmet her siger du ja

MVH
Brian

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-09-05 17:05

Har prøvet alt ovenfor og intet synes at virke øv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-05 17:09

Alternativet er at finde en "gammel" komputer til "gamle" spil. (og kun til det)

Den kan findes for en slik - og så virker alle dine gamle spil.......

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-09-05 17:59

Jeg prøvede som beskrevet fra linket
http://www.ntcompatible.com/cdetail6543.html
og åbnede d drevet dereftede trykkede jeg kør og kunne faktisk installere programmet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-05 19:03

anetteogjesper

nu kan jeg læse at du døjer med 2 spil, så mon ikke der er en konflikt i din pc.
Prøv at kigge efter i enhedshåndtering om der er nogle gule spørgsmåltegn ug for hardware

Højreklik denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-09-05 20:02

Nej, der er ikke noget... Jeg tror heller ikke du kan sammenligne de to ting i og med jeg jo har fået det ene til at spille og her var problemet bare at spillet var gammelt, men troy er nyt og der burde jo ikke være noget...

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-10-05 19:10

Tak for svaret refi..... men jeg fik det til at virke, dog med hjælp af dit link, for jeg åbnede d drevet dereftede trykkede jeg kør og kunne faktisk installere programmet...