/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Postdanmark
Fra : Mille35
Vist : 410 gange
50 point
Dato : 27-09-05 12:56

Var inde på Posthuset her til morgen med en pakke til min datter som går på Efterskole... Der var lidt guf mm i den !
det kostede 18,00 kr at sende den !! godt med det,så spurge Post medarbejderen om jeg ville være sikker på at pakken nåede frem Hvat tænkte jeg... hvad mener du ? jeres pakker kommer vel frem ! neej det er ikke aldtid svarede hun,så hvis du vil være sikker på det koster der 46,50 oveni !!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 13:02

Jaja, det er jo også en måde at tjene penge......få pakkerne til at forsvinde......og få så kunderne til at betale "beskyttelsespenge" for at pakkerne ikke forsvinder

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-05 13:03

Hold da helt k..., sikken en besked at få, jeg mener at selvfølgelig kan der også inden for postdanmark ske ting og sager, men det burde da hører ind under undtagelserne, og ikke som om det var hverdags kost!! Det plejer at være sådan et rygte postvæsenet har i sydpå!!! . Måske postvæsnet har trange tider, når mange af os betaler regninger fra vores pc, når man en enkelt gang kommer på posthuset, ligner det en bedre boghandel, så det kan da være det er for at få en ekstra indtjening ........???? Jeg håber ikke du betalte de 46,50 kr. oveni

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 27-09-05 13:27

Jeg ville omgående fare i ”blækhuset” og sende en forespørgsel til pågældende lokale postmester, om han med en sådan udtalelse finder pågældende medarbejder egnet til at betjene kunderne. Postdanmark skriver bl.a. på deres hjemmeside:
Citat
Vores ambition er at udvikle Europas dygtigste og mest engagerede postmedarbejdere. Derfor sker der løbende en udvikling og tilpasning af vores personalepolitik.

- Mage til uforskammet opførsel !!

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 27-09-05 13:35

Nej det gjore jeg ikke denne gang.. men for 14 dage siden da jeg skulle sende en lommeregner og cykellås..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-09-05 13:41

selv om du betaler ekstra, er det ikke nogen garanti for, at den ike forsvinder. det ved jeg af bitter erfaring. og postdanmark vedkender sig ikke erstatningsansvar uden videre. det er en sej omgang at komme igennem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 14:20

Det har været oppe i medierne på det sidste, at personalet stjæler pakker og breve.

Nu skal de visiteres, inden de holder fyraften.

Det manglede da bare!!!

Hva' fa.... er det efterhånden for et land, vi bor i???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:20

det var i nyhederne for et stykke tid siden at post danmark havde indledt en større undersøgelse for at forbedre "tab og forsvundne breve og pakker" I DERES EGNE REGI´ER !!!

Mon det er den vi skal betale for ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:21

ups - forbedre skulle være forebygge

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 14:21

Problemet optræder for det meste, når pakkerne skal igennem terminalen i Kbh.
Når man sender en alm. pakke (Ikke breve) er der automatist et garanti på kr. 4000 !
Jeg har et par gange skortet kassen (en gang en pc m/ 386 CPU og 64 MB RAM) hvem fanden der ellers havde interesse i at stjæle sådan en.
Gambrinus

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 27-09-05 14:35

Prøvede i sidste uge (tirsdag d.20/9/2005) at sende en pakker til vores datter, kom til at skrive 9210 i stedet fro 9200sv, det tog post danmark en uge for at få den frem, men frem kom den (27/9/2005), tror sgu de mangler mennesker inde ved posten, altså nogen som også kan tænke, efter maskinerne har overtaget , skal vi ikke lave mange fejl før det går helt galt, og det var hendes fødselsdag den 22/9, så surt at det tog en uge for at komme frem, ok det var vores fejl at post nummeret var forkert, men da de havde mennesker hos posten, kunne man godt lave sådan en fejl uden at det tog en uge at finde ud af det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:44

NU skal i høre en lille posthistorie herfra: (så kort jeg kan - lol)

fik engang en pakke - dvs jeg modtog den ikke - den var sat i mit vindfang (uden min godkendelse og viden)

Nå.. ventede faktisk en pakke så ind og pakke ud - og deri lå der en masse parfumer og hvad ved jeg. Ikke godt - det var til en helt anden som ikke boede i byen mere. Pakkede den løst sammen - gik på posthuset - fik dem til at skrive under på pakkens indholdt så der ikke var noget at tage fejl af - og fik returneret pakken.
Så lang så godt.
En uges tid efter kom den igen !!!!!
Denne gang åbnede jeg den ikke - men fandt afsenderen (firma) på nettet og fik så tilsendt en returblanket - smækkede den på og ned på posthuset - alt ok - jeg var lettet.
ca 14 dage efter kom den forbistrede pakke igen (#¤%&/()= )
Ringede til firmaet der ikke kendte noget til det - kontaktede posten - de vidste intet - gode råd var der ingen af - så ned og sende pakken igen igen igen. (denne gang med en masse snak for at forhindre gentagelsen)
fred og ro - ingen pakker - alt i orden - troede jeg
der kom ingen pakke - men en regning for x antalt indkøbte parfumer fra firmaet !!!!!!
Telefonen og faxen glødede - løsning ingenting - men så skulle jeg melde pakken som bortkommet ???????? Den kunne jeg ikke lige se kom mig ved - men det endte med at jeg selvfølgelig gjorde det for at få en ende på galematias.
Pakken kom igen !!!!!!!!!!! Jeg nægtede at modtage og fik postbudets underskrift.
Atter fred - men........
igen en regning fra firmaet - men rykkergebyr på !!!!
Herfra gav jeg op og sendte dem en fax og et anbefalet brev - i ret så skarpe toner. Hørte derefter intet som helst til firmaet og pakken forholdt sig i ro.

2 år senere kom der en pakke fra selvsamme firma - heldigvis nægtede jeg at modtage den - og så var alt jo ok.

Men nej - den kom tilbage to gange igen - indtil jeg kontaktede posten om det og direkte forbød dem at sende noget op til mig fra omtalte firma.

Mærkelig nok modtog jeg ingen regning eller rykker for de sidste gange

hvis nogen ser dette indlæg andet steds - så ja - jeg byttede lige om på to vinduer i farten

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 14:48

Du havde da fortjent at pakken uden beregning! Som plaster på postsåret...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:59

ellers tak - det er ikke lgie mig med billige parfumer fra et postordrefirma

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 16:58

Den HAR vi hørt Mirit (I en forkert tråd godt nok).

Du ku' jo bare ha' oprettet et tip, hvor du på dine grædene knæ, bad om tilgivelse for din mega bummert og linkede til et nyt spørgsmål, hvor du kunne betale dine strafpoint og linkede til denne tråd , hvor du linkede til den forkerte tråd, hvor du dummede dig.
Du ville så, fordi alle ønsker, at se dig dumme dig, kunne tjene 17½% af dine strafpoint tilbage, når andre dummer sig, ved at købe dit spørgsmål af nysgerrighed.
HVOR NEMT KAN DET VÆRE !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 17:01

har du ondt i pointene gambrinus ?????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 17:05

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 17:14

fedtmulegambrinus

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 27-09-05 17:31

Min historie:
Min kone og jeg flyttede i lejlighed i Tilst i 1999 og overtog den efter en dame, som havde samme efternavn som jeg selv. (et ganske kendt efternavn). I den første tid modtog vi en pæn stak breve til damen, som åbenbart havde glemt at ændre sin adresse et par steder eller 50.

Og som de venlige mennesker vi er, afleverede vi brevene på posthuset med en venlig besked om at damen ikke boede på adressen længere. Det blev noteret.

Men ak, vi modtog stadig breve til damen, som vi også returnerede, nu med en lidt skarpere tone for at vi ikke skulle modtage yderligere breve til damen.

Dette stod på i ca. 2 år hvor vi nok modtog 10-15 breve om måneden fra div. inkassofirmaer og advokater mm.
Til sidst blev det for meget og vi kontaktede hovedpostkontoret og snakkede med selveste postmesteren hehe.

Han lovede guld og grønne skove og forsikrede os om at NU fik vi ikke mere post til damen.

Og ved i hvad, han var sgu effektiv... Vi fik ikke mere post til damen!!!

Men der kom så til gengæld heller ingen post til mig!!!

Postvæsnet returnerede ganske enkelt MIN post med beskeden om at jeg var flyttet.

Nå, men så kan der jo ikke ske mere vel?
Næh, fejlen blev rettet, jeg modtog igen min post og alt var i skønneste orden.
- Bortset fra at posten til damen begyndte at komme igen

Jeg gav op og gik på posthuset med brevene og var lettere rødmosset i hovedet.
Talte med lidt store bogstaver og ytrede at fremtidig post til damen ville ryge i skraldespanden.

Fik at vide at det er ulovligt at smide andre folks post væk!!!

Nå ja, så sørg lige for at det ikke gentager sig, sagde jeg og gik hjem.
(smed så efterfølgende en pæn bunke breve ud alligevel) ((OG? - sagsøg mig bare!!!))

Vi oplevede hen imod 4 år efter at der stadig kom post dumpende til damen.

Nu er vi flyttet igen... og jeg HAR kontaktet ALLE som kunne finde på at sende post til mig hehe.
På den nye adresse har vi kun modtaget 1 brev som ikke var til os, men det var heller ikke til den gamle beboer.
Det var bare smidt forkert ind

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-05 17:41

ohhh ja - det går godt når først det går skidt

bortset fra det er det alt alt for dyrt at sende småpakker osv - synd for en og anden bedste og hvad ved jeg sender måske netop ikke derfor

Nemlig

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 28-09-05 07:47

Tak for svaret miritdk.og i andre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 09:05

;-D

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-05 09:49

Der er EN ting, jeg ikke forstår Carsten.
Hvor bliver posten til den stakkels dame NU af ?????
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 10:01

gambrinus - sæt du en eftersøgning igang hvis du er så nysgerrig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-05 10:07

Jamen, jamen....
Post Danmark kan da ikke bare smide den væk.
Med de må måske gerne ??
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 10:12

ring og spørg

desuden har jeg lige fået naboens brev fra igår i postkassen - øhhh ??? Det er ikke posten der har gjort det - så jeg tror der eksisterer et postspøgelse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-05 10:38

Det er en service fra Post Danmark.
De vil så gerne ha', at vi naboer kommer hinanden mere ved.
Jeg synes, det er hyggeligt og en rigtig god ide.

Jeg har dog også fået "forkert" post, med den begrundelse at :
"Det er jo ikke alle, der vil ha' deres navn på døren"
Det må da også kaldes service.
Hvem sagde socialt bedrageri ?

Jeg får tit pakker.
For ikke at skulle ned til posthuset midt i byen og hvor det ikke er til at få parkeringsplads og man skal stå i kø 1 time og de har skæve åbningstider og min Alfa har for lille bagerum og….. og ….
Har jeg en standard seddel jeg sætter på døren :

Til Pakkeposten.
Jeg er hjemme.
Sover måske.
VÆK MIG !

Se, her synes jeg godt Post Danmark kunne udvide deres service og tage den brugte emballage med igen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 11:33

den med den ubrugte emballage har man også tænkt lidt over her i huset - et af to så fylder det a h til -men så er det lige at et og andet af og til skal sendes retur I ORIGINALEMBALLAGEN !!!!!!!! Hvem gemmer den mon ???

Tror da posten her - pakkeposten - har en indstilling der går ud på at de fleste enten sover eller er delvis døve - for et sekund efter ringet på døren så bliver der banket så hårdt at ingen overhovedet ville kunne sove fra det

(for en tid siden kom pakkeposten med kandu-pakken og sagde blot " nu igen " ???) LOL

nå - blæsevejr med post og ikke post - de er for dyre alligevel

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-09-05 13:09

Jaaa.... Vi mangler den gamle landpost, der
havde tid til en kop kaffe og hvor man lige fik den nyeste sladder.
Sidst i 60'erne, da vi lige var flyttet til Hørsholm, havde vi ikke mange penge.
Vi havde i hvert fald ikke råd til en vaskemaskine.
Det ordnede posten selvfølgelig.
Han kendte sine lus på gangen og viste hvem,
der lige havde en brugt vaskemaskine tilovers.
Sådan !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 16:44

orv - tror jeg skal til at snakke med den knallertkørende post om formiddagen

Jaja - good old days