/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan kom I frem til Jeres nicks?
Fra : vil.du
Vist : 642 gange
50 point
Dato : 27-09-05 00:12

Dav.

Jeg synes man støder på det ene HERLIGE nick efter det andet, herinde.
Nu kom jeg så lige til at tænke på....hvordan kom I frem til Jeres nick?

Var det det eneste der var ledigt?
Har det relation til noget bestemt?
Er det bare fordi 'noget skulle jeg jo hedde'?

Jeg synes det kunne være sjovt at vide

Jeg selv fandt på 'vil.du' ud fra devisen at 'Man kan hvad man vil' - siden hedder 'kandu' jeg omskriver det til 'vil.du' (logik for perlehøns).

Der er flere nicks man nemt kan gætte, f.eks. 'CamillasMoster' - tydeligt at Mosters niece hedder Camilla
Der er også de nicks som man simpelthen dårligt nok kan udtale, med indtil flere konsonanter efter hinanden

Men er der andre der har en lille historie at fortælle omkring valget af nickname herinde?
Og NEJ - denne tråd er ikke fordi jeg keder mig, det gør jeg aldrig

Det er såmænd bare fordi.....altså..ehmm....joeee......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 00:18

Ja, jeg havde nogen forskellige i tankerne, men de var så optaget, så mit nick er såmænd bare lavet af to stavelser fra nogen af mine rigtige navne

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 00:35

Gambrinus er Ølkongen.
Jeg ved ikke rigtig hvordan, han er blevet det,
men det er vist et eller andet med, at han fandt ud af at tilsætte humle til øl.
Jeg har engang slået det op, men lykkelig glemt det.
(Oppe i skive har de et ølmærke, der hedder Gambrinus)

Gambrinus står som en 80 cm. høj keramikstatue
med sit ølkrus højt løftet inde i min stue.

Den har op rindelig stået på min oldemors værtshus i Haderslev.
Det var altså et rigtigt værtshus med stalde til hestene, mad, sovepladser og ØL !
Da jeg tog ham med tilbage her til Sønderjylland fra Nordsjælland, fik jeg at vide, at jeg ville blive gjort arveløs, hvis der tilstøtte ham noget.
Ham overlevede kollegietiden, så han er en sej herre !

Gambrinus
PS : Mit efternavn er ualmindeligt, men indeholder et irriterende Ø.
Så det kan ikke rigtig bruges til noget fornuftigt her på nettet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-09-05 00:41

Toupie er fransk og betyder "snurretop" - det syntes jeg ligesom er ret passende for mig

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 00:50

Hej.
Prøv at gætte min,,,ikke for at være FRÆK.
Min INI er smxxx, og da jeg syntes, for mange år siden, at det kunne da være SKÆGT, at bekendes ved noget der er xxx relatet/forbudt/stort at gøre, så derfor,,,ikke helt normalt, i gamle dage.
Men man er kun et menneske som andre, der ikke alle kan finde et "nick" som passer på dem...

Gambrinus>>> det hedder nede i...eller der, tæt på...afhængig af hvor du befinder dig,,,HE/HE
mvh

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-09-05 00:50

Hold da op, allerede nogle herlige forklaringer

Jeg ville lige kigge til tråden før sovetid.

Det er da spændende at høre lidt om dette her Man kan vel ikke bruge det til noget som helst - men sjovt er det!

Det er da en ret spændende historie Gambrinus - og rigtig sjovt for dig at have oldemors klenodie stående, omend den vist er stor og pladskrævende

Nu vil jeg natte og spændt vende tilbage i morgen.

Natnat til Jer

Kommentar
Fra : Den_Roede_Baronesse

Dato : 27-09-05 00:52

Jeg er Gambrinus' bil.
Jeg er en ældre dame fra 1983.

Mit pigenavn er Alfa Romeo Sprint Veloce 1.5 og jeg blev født i Syditalien.
Gambrinus holder næsten lige så meget af mig,
som jeg holder af ham, så han syntes jeg skulle ha' et kælenavn.

Da jeg jo er rød, som en Alfa SKAL være, var Den Røde Baronesse jo et oplagt valg.
Så det er jeg altid blevet kaldt af Gambrinus og hans omgangskreds.

Jeg kom på banen her på Kandu engang,
der var nogle dumme Kandu'er der drillede Gambrinus.
Det hjalp dog ikke ret meget, for jeg smurte for tykt på
og var gennemskuet i løbet af nul komma fem.

Efter det viser jeg mig kun, når der er ved at gå point-kuk i den
og derfor er jeg stadig Almindelig Bruger.
Den Røde Baronesse
(Jeg skulle hilse fra Gambrinus)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 00:57

Se nu driller de igen !!!
Gambrinus

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 01:03

IH,,aha,,,,,altså
Livet er hårdt, men damen blød...
mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:11

Gambrinus > jeg har lige været i Prag og der drak jeg bl.a. øl af mærket Gambrinus - så jeg sendte dig lige en venlig tanke

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-05 01:13

Min krævede ikke megen fantasi, forbogstav i mine navne, som er mine initialer når jeg sender en følgeseddel med mit arbejde, her var det dog taget så der kom 3 punktum ind før kandu ville acceptere det.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:14

Skål Bentjuul.
Gambrinus
PS : Hvordan har du fået dit fjollede nick ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:14

Skål Gambrinus http://www.gambrinus.cz/

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:17

Gambrinus > Det er så kedeligt at det hedder jeg bare

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:17

Hva' Bent......... var du ædru, da du skrev på det link ?
Eller det mine briller, der ikke kan tyde dine kragetær ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:20

Prøv også denne http://www.gambrinus.cz/piva/

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:20

Citat
Členové našeho G-klubu se mohou rovnou přihlásit (není nutné zadávat datum narození). Bylo zadáno špatné uživatelské jméno, nebo heslo

Ka' du ikke lige uddybe det lidt ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:22

Sjjeg ka' schguu ikke logge ind.
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:24

Når man hedder Gambrinus - så kan man vel også lidt tjekkisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-05 01:25

Så må bentjuul vist have nogle flere Gambrinus´er før han kan oversætte det der

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:26

Jeg prøvede lige selv på Google.
Hold kæft hvor var der mange hits.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:28

Jeg hedder altså ikke Gambrinus rigtigt.
Det er bare noget Den Røde Baronesse kalder mig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:32

Prøv lige at se her :
http://www.google.dk/search?as_q=&num=10&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&as_epq=Den+R%C3%B8de+Baronesse&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

Hva' fanden er det der nede i bunden : Playlist
Der refereres både til Gambrinus og Den Røde Baronesse.
Hvad er det ????
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:33

o.v.n. der skal mange Gambrinus'er til før jeg kan oversætte de hjemmesider men de er billige dernede ca 2,50 kr. for ½l i forretningerne og mellem 5 og 8 kr. på cafe'erne

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:35

Jeg ved ikke om de stadig kan fås på 3/4 liter flasker.
Det kunne de i hvert fald en gang.
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:36
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 01:36

bentjuul
Er det øl reklamer, eller,,,,,,,,men hyggelig noK...
Hvor kommer nikket
Den_Roede_Baronesse
FRA...
He/He
mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-05 01:39

Det må da være et oplagt feriemål, Prag skulle vist også være en interesant gammel by, ind imellem cafe`erne

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:41

Jamen, i må da kende Den Røde Baron.
Han var tysk pilot under første verdenskrig.
Nuser i tegneserien Radisserne sad altid på taget af sit hundehus med flyverhjelm og halstørklæde og legede Den røde Baron.
Min Alfa er lige som skibe af hundkøn. Såååååå....
HVOR NEMT KAN DET VÆRE !
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 01:43

smxxx nej det er ikke ølreklamer, men Gambrinus nick

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 01:48

Jeg kom forresten en gang i et chatrum til at kalde mig Baronessen.
Der gik ikke lang tid, før jeg havde fået de første slibrige tilbud.
Hva' fan' er det der sker med mange mænd,
når de sidder i "sikkerhed" bag en computerskærm.
Jeg mener : Dommere, folketingsmedlemmer etc.
Man skulle da tro de havde lidt hjemme deroppe.
Eller hvad ???
Gambrinus

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-09-05 02:09

Jeg monterede elevatorer på boreplatformer og høye konstruktioner i firserne. De heder alimak,fedt navn synes jeg. http://www.alimak.se/home.htm
alimak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 02:18

Alimak... Det lyder grønlandsk.
Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 02:28

Er i faldet i søvn ?
Nå, men så godnat.
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 02:38

Næh endnu sover jeg ikke, men sad lige og forsøgte at lave noget i Flash til min side.

godnat Gambrinus

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-09-05 07:41

Hejsa
Mit nick "CLAN" udspringer af vores børns navne... i den rækkefølge de er født
CLaus & ANita
Hygge
Søren

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-09-05 07:53

OOOOOOOOOOH, den der med børns forbogstaver har jeg også brugt andre steder ,MIKEMAKA, Michael, Kenneth, Martin og Kasper.

( Godt de ikke hed Pia, Inge og Kasper)

Ja ja, er gået.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-05 08:21

3773 er en retro fjernsynsudsendelse med den, desværre nu afdøde, Michael Schumacher.

Tal-nick's har desuden den fordele at de ikke på kandu er søg-bare.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 08:35

Citat
Fra Sundy på Ama'r.. javel, men der boede jeg og gik også i skole som barn. S.v.S (Skolen ved Sundet).
I min karaktérbog lige fra 1. klasse til 2. Real-klasse stod der; både ved termin's prøver og under år's beretningen :

'M's Standpunkt:

Flink, flittig og interesseret, men ofte lovlig snakkende.
Har svært ved at lade kammeraterne komme til ordet.
Glemmer at række fingeren i vejret (Snakker stadig meget..)
'M' følger godt med, men har svært ved at styre sin snakken.
Virker ofte forstyrrende på undervisningen. Er vidende; men : Snakker !!

Læg lige mærke til, der på intet tidspunkt er bemærkninger om at jeg TALER for meget.

Min mor har fortalt at sundhedsplejesken havde sagt:

Ja, han er jo lidt klejn i det, men kvik, sund og rask. Snakketøjet fejler bestemt heller ikke noget.

Nåh.. men i 5. klasse får vi så faget: Fysik/Kemi.

I årets første time spørger læreren :
Er der nogen i klassen, der ved hvad dette fag går ud på ?

Uden at række fingeren op : (Hvorfor tøve?) Jaaaa... det ved JEG !!! 8-)

Læreren : Aha.. 'M' er du så sød at komme til tavlen at oplyse dine klasse-kammerater !

Se dét ku' jeg bruge til noget : Scenen var min! :-))

Efter ca. 40 minutters tegninger og forklaringer om : Elementar partikler ; Protoner, Neutroner og Elektroner.
Disse's : Orbitalbaner S-,P-, osv... Elektron-negativitet, Ion'er, kovalente bindinger, Den Svage Veksel Virkninger (Brownske Bevægelser) ..og sidst, men ikke mindst; grundstoffer og molekyler.

..sad hele klassen, læreren inklusiv, og gloede dumt med åben mund og polypper.
Helt stille var der, da skoleklokken ringede.....men i frikvarteret brød ]-) løs:

Æv Bæv..: MOLOKYLE, MOLOKYLE, MOLOKYLE... Derfor... 8-)

Fjolserne havde slet ikke hørt efter : Det hedder molekyle :-p

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 08:46

Skulle jeg have valgt et andet nick? ..var det nok blevet : F1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 09:34

Molo
Jeg har indtil nu været for pæn til at gøre dig opmærksom på din stavefejl.
(Eller også selv været i tvivl).
Rigtig god forklaring/bortforklaring !

Nu er der kun et spørgsmål tilbage :
Hvorfor skal der stå </Gambrinus>
Gambrinus

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 27-09-05 10:05

ujbv ... er som så mange andre herinde en forkortelse af mine navneinitialer - Ikke særligt originalt men anonymt og "kedeligt" nok til når jeg bruger dette forum, hvor jeg egentligt har mere til hensigt at suge til mig end at blive set og hørt ...

Da jeg på et tidspunkt chattede var mit nick uniQue hvilket gav noget mere respons .. - Jeg overvejede at bruge det herinde men syntes det lød lidt for "blæret" ... Ifb. med chat mente mange at der måtte være mit udseende der var unikt ??? øhhh??? *fnis* ... andre mente jeg måske havde gået på uni .... og så var der nogle der var så venlige at gøre opmærksom på at det var et hundefoderprodukt .. et møbeldesign osv osv ... - Jeg havde nu set det hos en frisør for et hårprodukt og gjorde så Qét stort for at signalere "Quinde" bag nick ...
Længere forklaring på noget helt andet. - ujbv er blot mine init. ligesom så mange andre vist bruger herinde?

Molokyle ..... god historie, som jeg tidligere ifb. med dit nick havde overvejet sammenhængen imellem ...

God dag til alle

Ulla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 10:34

Gambrinus -> Jeg er jo blandt meget andet Web programmør. I SGML, HTML, XHTML og XML bruges <...> og </...>

til at angive start og slut for en markør. Eks.

<html>
.
</html>

Så faktisk burde jeg indlede alle indlæg med :

<MOLOKYLE>

..og slutte med :

</MOLOKYLE>

..at jeg kun benytter slutmarkøren er ren og skær dovenskab

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 10:40

Ahh..... ligesom :
Citat
[ citat ] [ /citat ]

Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 10:50

Gambrinus -> Præcis

[/molokyle]

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 11:02

..og så kom der emiler igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-09-05 12:54

Stjernetegn + fornavn.
Tror ikke det var tilsigtet fra mine forældres side, men det passer jo fint.

ps har fået svigerfamilie i ålborg... så måske en dag?
meeeget langt ude i fremtiden....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-09-05 12:58

Dav igen.

SIKKE en råhyge herinde - herligt

>> Molo, ja jeg havde såmænd også bundet tastefingeren om på ryggen, i forbindelse med dit nick *GGG*. En lettelse at få den fri igen, det er svært at skrive med én finger
Og som vanligt - en herlig humor og en sjov historie fra din skoletid *GGG*. Nogle gange tror jeg altså at du overdriver....lidt I øvrigt er jeg blevet belært om at det kun er papegøjer der snakker - vi andre taler

>> ujbv - skæg historie omkring folks 'vurdering' af dit 'uniQue' nick og endnu et bevis for at folk kan vurdere lidt mere på et nick end nødvendigt

>> Gambrinus - det du erfarede ved at gå ud i cyberspace med et 'pigenick' er desværre noget som mange hunkønsvæsener oplever hver dag. jeg fatter heller ikke hvorfor man skal 'overfaldes' af disse slibrige tilbud blor fordi man er af hunkønsvæsen.

>> 3773 - jeg husker ingen Michael Schumacher, men derimod en KIM Schumacher, men måske har jeg en antydning af 'senil dement..light'

Jeg lader tråden være åben, da jeg synes det er spændende, der kommer mange sjove historier ind - og....vigtigs af alt, her er en dejlig tone

Ja - der er begyndt at strømme emiler ind...i øjeblikket kommer der EN ad gangen *GGG*.

Venlig hilsen vil.du / Dorthe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-09-05 13:32

Shit - du har ret Dorthe - smutter. Creamy havde en teori om, at mit nick kom fra 37 år 73 kg eller noget i den retning Og den holder ikke. Michael Schumacher kører iøvrigt formel 1.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-05 14:01

Mit nick kommer fra et spil på nettet i 90'erne, hvor man kæmpede med sine venner i paratviden. Så skulle jeg jo have et nick, der gav grundigt udtryk for mine formidable evner udi alverdens viden - og det blev så Vaxe...
Det brugte jeg så andre steder, men løb så ind i, at det nick var taget og jeg måtte føje et N på.... Det er meget bedre og passer fint til mig!!
Havde jeg ikke kommet til at hedde Vaxe dengang, så havde jeg nok fastholdt mit gamle nick, som var Dot. Det var helt umuligt, for der var rigtig mange der brugte det... Dotten blev en afledning, det bedste er nu engang Vaxen...Og det bruger jeg næsten over alt nu...

Vaxen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 27-09-05 14:02

Har heddet Calista på nettet siden hmm.. 1996- 97. Sååå det er blevet hængende og kandu ville acceptere det i første hug

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 14:08

Fra nu af vil jeg underskrive med </Gambrinus>
Det udstråler ligesom mere autoritet.
En gang point-positioneret, altid point-positioneret.
</Gambrinus>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:35

NU skal i høre en lille posthistorie herfra: (så kort jeg kan - lol)

fik engang en pakke - dvs jeg modtog den ikke - den var sat i mit vindfang (uden min godkendelse og viden)

Nå.. ventede faktisk en pakke så ind og pakke ud - og deri lå der en masse parfumer og hvad ved jeg. Ikke godt - det var til en helt anden som ikke boede i byen mere. Pakkede den løst sammen - gik på posthuset - fik dem til at skrive under på pakkens indholdt så der ikke var noget at tage fejl af - og fik returneret pakken.
Så lang så godt.
En uges tid efter kom den igen !!!!!
Denne gang åbnede jeg den ikke - men fandt afsenderen (firma) på nettet og fik så tilsendt en returblanket - smækkede den på og ned på posthuset - alt ok - jeg var lettet.
ca 14 dage efter kom den forbistrede pakke igen (#¤%&/()= )
Ringede til firmaet der ikke kendte noget til det - kontaktede posten - de vidste intet - gode råd var der ingen af - så ned og sende pakken igen igen igen. (denne gang med en masse snak for at forhindre gentagelsen)
fred og ro - ingen pakker - alt i orden - troede jeg
der kom ingen pakke - men en regning for x antalt indkøbte parfumer fra firmaet !!!!!!
Telefonen og faxen glødede - løsning ingenting - men så skulle jeg melde pakken som bortkommet ???????? Den kunne jeg ikke lige se kom mig ved - men det endte med at jeg selvfølgelig gjorde det for at få en ende på galematias.
Pakken kom igen !!!!!!!!!!! Jeg nægtede at modtage og fik postbudets underskrift.
Atter fred - men........
igen en regning fra firmaet - men rykkergebyr på !!!!
Herfra gav jeg op og sendte dem en fax og et anbefalet brev - i ret så skarpe toner. Hørte derefter intet som helst til firmaet og pakken forholdt sig i ro.

2 år senere kom der en pakke fra selvsamme firma - heldigvis nægtede jeg at modtage den - og så var alt jo ok.

Men nej - den kom tilbage to gange igen - indtil jeg kontaktede posten om det og direkte forbød dem at sende noget op til mig fra omtalte firma.

Mærkelig nok modtog jeg ingen regning eller rykker for de sidste gange

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 14:38

Mirit

Sjov historie......men lad mig gætte: Forkert tråd

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:43

nemlig dova - opdagede det forsent

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-05 14:48

Høøøøøøøøøøøøøh, jeg blev så træt i hovedet da jeg skulle til at udtænke nick... Og jeg ville jo hellere i gang i en fart. Så jeg bruger bare mit navn... Det har den fordel, at jeg ikke så let glemmer det igen, -jeg har en hjerneskade, der gør min hukommelse lidt ustabil..
Og der er jo ingen lov, der forbyder mig at optræde som migselv nettet...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 27-09-05 19:07

Mit nick: ja men de er så simpelt: jeg elsker Aliens filmene (nogen af dem mere end andre!) og er vild med Sigourny Weavers rolle. Hun spiller Ripley - men går man på udenlanske sider, kan man blive Ripley nr..........8899890 - Derfor The Ripley

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 20:03

vil.du -> Jeg er skam ærligheden selv

Måske derfor jeg ikke ejer en krone ?

TheRipley -> Jeg holder også meget af Alien filmene ..og Arnold's kiksede macho film, samt http://www.imdb.com/title/tt0078846/

Mine favorit er dog : http://www.imdb.com/title/tt0079944/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vil.du

Dato : 27-09-05 22:31

Svært valg det her for det var nogle spændende beretninger

Tak for deltagelsen til ALLE!

3773, du får pointsene fordi du fik tankerne ind på vores allesammens gode gamle hurtigsnakkende talemaskine Kim Schumacher - hvor var han bare dejlig og sikke et humør han altid kunne udvise. Han er savnet!

Venlig hilsen vil.du