/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Plexwriter
Fra : skringstrup
Vist : 311 gange
200 point
Dato : 23-10-02 16:07

Jeg har nylig investeret i en Plexwriter 40/12/40A, mit syresystem er XP, min pc er 1½ år gammel. Lige indtil jeg ødelagde min anden Plextor writer som kun var 1 år var jeg glad nu er det så som så, fordi.......... jeg kan ikke få Nero til at virke på min brænder den vil kun finde ImageDevice, brænder sidder som master, og mit DVD drev som slave og sådan er forholdene også for mine HD, hvad kan det lige være der gør det - er der nogen som helst der ved det

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-10-02 16:16

Hej skringstrup

Har du husket at installere driveren for den nye brænder og afinstalleret driveren for den gamle ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-10-02 16:27

Hej skringstrup,

har du ASPI installeret på den?

ka' den godt ellers godt vise når der sidder en CD i?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 16:47

Ja jeg har installeret den ny driver til den.
Nej jeg har ikke installeret ASPI
den kan godt vise når der er en cd i drevet, og gør det også

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 15:10

"skringstrup" <skringstrup.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jUxt9.169041$Qk5.5894879@news010.worldonline.dk...

> Jeg har nylig investeret i en Plexwriter 40/12/40A
> jeg kan ikke få Nero til at virke på min brænder

Har du opdateret Nero til den nyeste version?
Hvis ikke så gør det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 16:58

JA jeg har opdateret til den nyeste version. af Nero.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-10-02 17:00

Hej Skringstrup,

oki doki... så er det garanteret pga. af ASPI...

jeg skriver lige en vejledning så... på hvordan du ka' få det installeret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 17:07

Hold da op du er en engel, vingerne kommer i næste uge.
min mail add: tanja.albertsen@mail.tele.dk

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 23-10-02 17:08

du ka' hente et "program" der hedder ForceAspi, det ka' installere Adaptec's ASPI driver's idet tilfælde man ikke har et device fra Adaptec men har brug for ASPI... ForceASPI ka' downloades her... -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm
den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html”... Men det ellers giver dette link... -->
http://aspi.radified.com/
også en beskrivelse... det du ska' gøre for at få ASPI installeret er at aktivere filen ”Instaspi.bat”... I dit tilfælde hvor du bruger Win XP ka' det være at ”Instaspi.bat” ska' omdøbes til ”Instaspi.cmd” for at virke....

Den originale og nyeste Adaptec ASPI driver ka' downloades her... -->
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe

hvorefter den så ka' installeres... jeg vil lave en side der viser de forskellige trin... hvis du sku' komme i tvivl... den vil komme til at ligge her... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 17:19

Hej Strarup!
Tusind tak skal du have for dit flotte svar. Du aner ikke hvor frustrerende det er, ikke blot at kunne installere sådan en dims, og så vil den bare ikke.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-10-02 18:05

Hejsa

Det lyder mere som det er en bundled version af nero som
ikke kan bruges til din plextor brænder.
prøv dette:
start nero, klik på "optager" > "vælg brænder"
står der både "image recorder og "navnet på din plextor" ?
hvis din plextor står der, og du ikke kan vælge den, er det fordi du har
en bundled version af nero indstalleret.
afindstallere nero og hent den nyeste version af nero

her http://www.nero.com/en/index.html#download

Kommentar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 18:33

Hej dk
Nej der er ikke nogen muligheder for at vælge noget som helst ud over ImageRecorder.

Jøsses nu kan jeg bedre forstå der lige var en der var sur på at jeg ikke havde valgt noget som svar - jeg anede ikke jeg skulle gå ud i højre side og klikke på Accepter som svar> det glæder mig at vedkommende er af den type der ved alting lige med det samme - det gør jeg desværre ikke slet ikke lige hvordan man kommer rundt på disse sider.
Men det har jeg så nu - håber alle er glade
MVH
Tanya

OBS OBS det var ikke dig DK, kan heldigvis ikke huske navnet på vedkommende.

Godkendelse af svar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 18:36

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 17:31

"skringstrup" <skringstrup.news@kandu.dk> wrote in message
news:jUxt9.169041$Qk5.5894879@news010.worldonline.dk...
> Jeg har nylig investeret i en Plexwriter 40/12/40A, mit syresystem er

dk.edb.hardware.drev.cd-rom

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Ja, det anede mig. Kandu-brugere er den største pestilens på Usenet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 17:59

>Ja, det anede mig. Kandu-brugere er den største pestilens på Usenet.

Slap dog af...............du har godt nok travlt med at lege
net-sherif.

--
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:01

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:3db6cee9$0$28795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, det anede mig. Kandu-brugere er den største pestilens på Usenet.
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Det var dog dræbende så aktiv du er.....
*PLONK*
--
Uni Bull
København K
Støjdæmpning af *min* computer http://uni.bull.homepage.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:15

Jesper G. Poulsen wrote:
> "skringstrup" <skringstrup.news@kandu.dk> wrote in message
> news:jUxt9.169041$Qk5.5894879@news010.worldonline.dk...
>> Jeg har nylig investeret i en Plexwriter 40/12/40A, mit syresystem er
>
> dk.edb.hardware.drev.cd-rom
>
>> --
>> Leveret af:
>> http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Ja, det anede mig. Kandu-brugere er den største pestilens på Usenet.

I det mindste er indlæggene blevet læsbare. Jeg er sikker på der findes
større pestilenser end kandu-brugere. Især disse net-betjente der altid
skal... Øhh, nårh nej forresten, bare glem det...

-Sune

Kommentar
Fra : skringstrup

Dato : 23-10-02 22:05

Jeg kan på trods af at jeg aldrig har været her på kandu og skrive før, ikke forestille mig der er nogen der bruger så meget nyttig plads til noget så unyttig som den gang pladder Jesper G. Poulsen rabler af sig for meget tid til ingenting.

Tanya