/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Taber forbindelsen
Fra : okjk
Vist : 382 gange
50 point
Dato : 25-09-05 10:02

Angående - logitech cordless desktop mx3100. Når computeren har været slukket taber jeg ofte forbindelsen til keybordet - det kan let etableres igen ved at trykke connect, men jeg vil gerne have at den ikke taber forbindelsen - det er også sket i løbet af dagen et par gange - der ER batterier på, og som sagt alt virker når jeg igen har trykket på connekt - hvad kan man gøre - er det noget i windows xp, eller en eller anden cleaner der snupper forbindelsen - så jeg mister besindelsen

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 25-09-05 11:10

Selvok du skriver, at der er batteri på, så tror jeg det har noget med strømmen at gøre.
Jeg har selv et INO keyboard og mus, musen slukker automatisk efter nogle minutter, så skal jeg lige dreje på hjulet inden den er i gang igen. Den taber også forbindelsen flere gange i løbet af dagen, jeg har opdaget, at hvis jeg lige løfter det ene batteri op og sætter det tilbage med det samme, så virker det igen, og når jeg gør det hurtigt behøver jeg ikke resette med connectknappen hver gang.
Jeg kan med et medfølgende kabel lade på musen via USB, og hvis jeg husker at sætte den til når jeg forlader PC´en så opstår problemet ikke.
Bruger du opladelige batterier ? Hvis ikke, så skal du købe de dyre alkaline, de holder væsentlig længere.
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-05 16:30

Trådløse enheder har det med at tabe forbindelsen, når batteriet når ned under et vist niveau.
Jeg bruger kun en trådløs mus, og den begynder at hakke i det, når batterierne er ved at være flade. Hvis musen så hviler sig lidt, køre den fint igen et kort øjeblik, så begynder den igen på hakkeriet.
Kontrollampen på modtageren blinker, når batterierne er næsten nede.

Så prøv at udskifte batterierne på både tastetur og mus. Jeg har altid et par sæt opladelige batterier i nærheden, så jeg hurtigt kan skifte. - Så måske skulle du gøre det samme?

Sådanne trådløse enheder er ret "sultne" så det er nok her du har problemet!

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 25-09-05 16:45

Jeg er fuldstændig enig med dig severino
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 25-09-05 16:46

Som - sagt det er IKKE batterierne - musen sidder i en lader , og er altid opladet - keybordet falder af - selv med helt nye batterier - så hermed udelukker jeg at det er et batteriproblem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-05 18:30

Hvor langt væk sidder du med tasteturet? - Hvis du sidder lige foran skærmen, så ville jeg fravælge det trådløse tastetur.
Der kan være andre forstyrende kilder, som chikanere din forbindelse. Sådant udstyr bliver gerne lagt i et såkaldt skraldekassebånd, hvor frekvenserne bliver brugt til lidt af hvert.
Kan du skifte kanal på dine enheder? - Så prøv det!

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 06-10-05 18:15

Har nu opdateret driverne - det løste problemet Ved ikke om jeg kan gi mig selv point ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-05 18:56

Selv om du mener du selv har fortjent dem, så er det altså ikke muligt.
Men du kan jo vurdere hvem der kom med det bedste bud, og så give ham pointene.
Du skal nok få hjælp en anden gang, selv om de tilfalder en anden. Det er jo ikke alle der er her for pointenes skyld, men fordi vi kan lide at hjælpe andre, og lære af de andres gode råd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-10-05 19:14

Ja ja okjk!
Selv om du ikke er meget for at blive af med dine point, selv om det kun drejer sig om 50 af dem, så skal du alligevel vide, at de er trukket fra din konto, men venter på at blive uddelt.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 21-10-05 20:53

Hej servino - det forstår jeg altså ikke en lyd af - hvem trækker mine point ? - Hvis man læser tråden, vil man se at der ikke er svaret på spørgsmålet - yderligere har jeg ikke fået meddelse om at der er respons på mit indlæg siden d. 6/10 troede helt kandu var gået død. Mit spørgsmål blev besvaret i et anden regi, og siden jeg fulgte rådet har problemet været løst, selvom alle her på stedet ville have mig til at skifte batterier. Mine point giver jeg skam gerne ud, men det ville da være uhensigtsmæssigt at gi dem til de svar der er giver, jeg er da blevet nysgerrig efter at vide hvordan der point halløj fungerer .

????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-10-05 21:03

Det er nu ikke fordi jeg vil have dine point, dem har jeg rigeligt af og aner ikke lige hvad jeg skal bruge dem til.
Men stadig væk, har du deponeret dine 50 point, som er trukket fra dine. Da der er indkommet kommentarer, kan du ikke annulere spørgsmålet. Der er så kun den ene udvej at lukke spørgsmålet, da du allerede har fået løst problemet.

Alternativet er, at du opretter dig som en ny bruger, og giver dig selv de point, for du har JO selv løst problemet IK?

Annuller spørgsmålet
Fra : okjk

Dato : 09-01-06 10:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg fandt svaret et andet sted, så det er overflødigt nu.