/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvornår
Fra : gasmanden
Vist : 474 gange
436 point
Dato : 23-09-05 20:23

Hvårnår er det cyklistfri dag i KBH ????????
Glæder mig allerede

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-09-05 20:31

den dag hvor det også er grønt snevejr

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 20:40

Inspireret af molokyles seneste indlæg, vil jeg tro, det bliver, når de radikale kommer i regering. I lighedens tegn forventer jeg da, at der bliver indført lejeværdi på cykler - sådan lidt i lighed med de tårnhøje bilafgifter og de høje boligskatter.

Så er vi alle lige - og så kan de lære det !!!!!

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 23-09-05 20:41

Så håber vi da ikke de Radikale kommer i regering *GGGG*

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 23-09-05 20:43

For mange cyklister i Byrådet

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 23-09-05 20:44

De radikale er heldigvis langt fra et regerings medlemsskab - og TAK for det.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 23-09-05 20:48

og kommer det forhåbentlig ikke *GG*

Kommentar
Fra : Gaskonen

Dato : 23-09-05 20:57

Undskyld .... men må jeg også blande mig
eller er jeg inhabild ????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-09-05 20:59

Det er da noget sygt noget og finde på, at gøre København til bilfri zone, selvom det kun var een dag.
Det ser ud som gasmanden, skulle på arbejde derinde den dag, det har jeg også prøvet, ikke ret spændende, at skulle
slæbe ting og sager en helvedes vej, fordi nogen der er syge i hovedet har fået den forrykte idè.
Og da det nu er fredag, vil jeg gerne sige:
"Gratis bajere til alle" i HELE weekenden.
Det er der sagtens råd til, med alle
de olieafgifter staten får ind, ikke også erling_l---- ha ha ha ha Hilsen
Keldd.....

Kommentar
Fra : Gaskonen

Dato : 23-09-05 21:03

Klapper af Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-09-05 21:08

Gaskonen:
INGEN kan være inhabil i en Smalltalk, men tak for de pæne ord, jeg bukker.

Hilsen
Keldd.............(Blik og Rør)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 21:13

Jeg vil gætte og håbe på ca. 3½ dag efter jagtsæsonen starter.

JEG skal i hvert fald nok troppe op !

Jeg sætter hermed 500 point på Molo’s hoved,

Not alive… DEAD.

Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 21:13

Lidt trist at Keldd ikke bor i København

Citat
Og da det nu er fredag, vil jeg gerne sige:
"Gratis bajere til alle" i HELE weekenden.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 21:17

Kan du ikke gasse dem ud.

Jeg ved det er en usportslig jagt metode.

MEN DEN ER EFFEKTIV !

Gambrinus

(Der er jo tale om skadedyr, der er smittebærere)

Kommentar
Fra : Gaskonen

Dato : 23-09-05 21:26

selvom man ikke bor i KBH kan man vel godt ønske gratis bajer til alle
...... håber jeg da

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 21:34

Jeg er for så vidt ligeglad med hvornår der bliver , hvis det skulle komme på tale, cyklistfri dag i København, bare busser og tog kører til tiden.

Men jeg vil da lige fjerne et af de flueben, som kan være irriterende at få i øjet, når man er på cykel i København.

God weekend

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-09-05 21:38

Gaskonen:
Jeg bor skam tit i København, og rigtigt, jeg mente selvfølgelig ALLE.

Vrøvl med "BILEN" Gambrinus??

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 21:38

Når jeg køre der over, kan jeg lige ta' et smut over grænsen efter billige øl til jægerene.
Hvem skal ha' med og hvor mange.
Er der nogle der kan spille på jagthorn.
Gambrinus
Kommer Fedde X og resten af de royale ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 21:44

Nix Keld
Den Røde Baronesse ER gået gennem syn og "Fit for fight"
Ingen problemer der.
Monterer lige et cyklistgitter, før jeg ta'r afsted.
Gambrinus
Hun og jeg GLÆDER OS !
Her nede har cyklisterne alt for let, ved at stikke af ind over markerne.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 446 point
Dato : 23-09-05 21:46

Ja, jeg synes også, at der skulle indføres ejerafgift på cykler, miljøafgift på cykeldæk og kædespray/olie, og lovpligtig ansvarsforsikring og førerbevis som krav til cyklisterne.

Det ka' sgu ikke være rigtigt, at de cyklister på den måde skal blive ved med at "køre på frihjul" og ikke bidrage til den slunkne statskasse på linie med andre trafikanter.

mvh dova

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 23-09-05 22:04

Bravo Dova ......
kan det siges bedre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 22:08

Citat
dova Dato : 23-09-05 21:46

Ja, jeg synes også, at der skulle indføres ejerafgift på cykler, miljøafgift på cykeldæk og kædespray/olie, og lovpligtig ansvarsforsikring og førerbevis som krav til cyklisterne.

Det ka' sgu ikke være rigtigt, at de cyklister på den måde skal blive ved med at "køre på frihjul" og ikke bidrage til den slunkne statskasse på linie med andre trafikanter.

mvh dova

Hva' så med fodgængere!!!!!!!!!!!!

Skal de nu også betale afgift for sålerne på skoene for at færdes på fortove, veje og stier.

Bilister er et forkælet folkefærd. De kører bare frem, som om de havde eneret til at færdes i trafikken.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 22:13

Fluebenet bliver fjernet nu, et eller andet gik galt før.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 22:17

Enig Dova !
Og forbud mod cykelhjelm, knæ/albue beskyttere og cykelklemmer.
Alt for mange slipper med knubs og er på gaden allerede dagen efter.
Hvordan vil de ha' at vi skal respekterer færdselsloven,
når den bliver forskruet af anarkistiske cyklister ?
Vi har fundet i det for længe ! OP PÅ BARIKADERNE !
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-05 22:20

Ejerafgift på Molo! Det må være det det drejer sig om

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 22:23

Citat
Hva' så med fodgængere!!!!!!!!!!!!

Til fodgængerne skal der laves passager.
Lige som der bliver lavet til andre ”truende” dyr.
Gambrinus

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 23-09-05 22:28

fodgængere må lære at køre bil *GGG*

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-05 22:53

Jeg må indrømme, at jeg selv er faldet i og gået mig en tur
Det var i mine unge dage, hvor jeg ikke viste bedre og hvor alt skal prøves.

Jeg har dog aldrig været afhængig.
Nok fordi jeg havde god opbagning derhjemme.
Jeg kunne altid komme til mine forældre, når det gjaldt sådanne pubertetsproblemer.

Der er alt for mange unge, der ikke får den
rette opdragelse og bliver overladt til fortovene.

Jeg mener, selv Molo’s ”Radikale” arbejder for bedre forhold på dette område.
Indtil der findes en løsning, må vi ikke bare lade stå til, men kæmpe for vores ret.
Gambrinus

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-09-05 02:21

Skønt at se sønderjyder og københavnere forenet i så elementære spørgsmål - kunne man måske samle dem allesammen på rådhuspladsen - jeg mener, det ville squ da spare på patronerne
<\\Benny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-05 11:28

Glem så ikke at bilfri weekender er noget der har været i flere store europæiske byer i årevis.
Det er kommet for at blive.......

Cyklistfri områder findes skam flere steder.....

Bare tænk på motorvejene og andre "racerbaner"

Man skal skam ikke tro man er noget fordi man har bil

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-09-05 13:29

Helt i orden med bilfri Søndage.
Om Søndagen kan Den Røde Baronesse alligevel ikke køre.

Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : gasmanden

Dato : 25-09-05 12:35

Tak for svaret dova.