/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
frys af computer når jeg er på internett~
Fra : MuseHatte
Vist : 463 gange
44 point
Dato : 22-10-02 15:28

jeg har en amd 1ghz med 512mb ram ecs K7VZA bundkort, et geforce2 mx 400 64mb ram m tv.out. Problemet opstår når jeg er på nettet nogle gange fryser den efter 20 min andre gange 8 timer osv. Det er ikke grafikkortet da driveren er opdateret.

Hvad jeg har prøvet: flyttet netkort og tjekket ram... geninstaller windows.. opdatere driver

kan det være bios????

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 54 point
Dato : 22-10-02 16:00

Hej

Hvilket styresystem og browser og version bruger du?

Har du opdateret med sidste nye rettelser til dit styresystem og browser?

Kan være måske skyldes at du har brugt Windows Medieplayer de gange det gik galt og har Windows XP.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 22-10-02 16:30

jeg bruger windows xp og internet explorer 6.0

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 22-10-02 16:38

hej bjarne_H

nej jeg har ikke brugt windows medieplayer jeg har hentet nogle filer fra nettet

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 16:47

Hej igen!

Her er noget der virkede med et lignende problem se http://www.kandu.dk/dk/spg/7363 - du kan jo evt. prøve om det kan hjælpe dig.

Jeg har efterfølgende kopieret svaret der virkede:

Hej DonTaco!

Er næsten lige stødt på efterfølgende, kunne måske være en hjælp!

Clicking AVI Files on explorer casuing 100% CPU Usage
Views: 56400 | Print Tweak | 8/12/2002

Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.

To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first.

Tweak written by or based on information submitted by Mehran Ahmad
Copyright © 2001-2002 TweakXP.com

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 22-10-02 19:33

Tak for oplysningerne bjarne_H jeg skal forsøge at følge råd, det kan vel aldrig skade. Tak for din hjælp hvis det ikke hjælper skal jeg nok skrive igen på for hånd tak

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 22-10-02 19:33

Tak for oplysningerne bjarne_H jeg skal forsøge at følge dit råd, det kan vel aldrig skade. Tak for din hjælp hvis det ikke hjælper skal jeg nok skrive igen på for hånd tak

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 20:16

Hej igen MuseHatte!

Nej jeg tror ikke rettelsen skader noget, har selv brugt det i nogle dage uden problemer.

Men man ved aldrig med Windows, for man skal være helt sikker på Windows skal man gennemprøve og teste alle de programmer man vil have skal virke 100% stort set efter hver gang man installerer et nyt program. Derfor bruger jeg altid af oprette et gendannelsespunkt i systemgendannelse før installering af nye programmer.

Men meld lige tilbage når / hvis du igen kommer ud for samme fejl.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 06:37

Det er fordi en eller flere af dine blæsere er blevet gamle, og ikke flytter
nok luft mere.

Pil kabinettet af, og find den eller de blæsere som er slidt op, ved at
stoppe dem med fingerne, og høre hvilke der larmer. Dem der larmer skal
skiftes.

--Michael

"MuseHatte" <MuseHatte.news@kandu.dk> wrote in message
news:tdct9.157841$Qk5.5773089@news010.worldonline.dk...
> jeg har en amd 1ghz med 512mb ram ecs K7VZA bundkort, et geforce2 mx 400
> 64mb ram m tv.out. Problemet opstår når jeg er på nettet nogle gange
> fryser den efter 20 min andre gange 8 timer osv. Det er ikke
> grafikkortet da driveren er opdateret.
>
> Hvad jeg har prøvet: flyttet netkort og tjekket ram... geninstaller
> windows.. opdatere driver
>
> kan det være bios????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 08:30

"MuseHatte" <MuseHatte.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:tdct9.157841$Qk5.5773089@news010.worldonline.dk...

> jeg har en amd 1ghz med 512mb ram ecs K7VZA bundkort, et geforce2 mx 400
> 64mb ram m tv.out. Problemet opstår når jeg er på nettet nogle gange
> fryser den efter 20 min andre gange 8 timer osv. Det er ikke
> grafikkortet da driveren er opdateret.

Det er ikke altid den nye driver er den bedste.
Især detonator-driveren har problemer med dette.
Prøv med en ældre version.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 13-11-02 18:32

Jeg har samme bundkort og jeg har samme problem med at computeren fryser! JEg har bare ikke lagt mærke til at det kun er når jeg er på nettet, men det er den jo fra opstart, så det kan meget vel være samme årsag for mig... Jeg har fået at vide - nu kan jeg ikke huske om der er, og jeg kan ikke lige tjekke det nu da jeg ikke er hjemme - at et onboard netkort kan være årsagen, men dethavde du jo prøvet?!

Mhv ¨
Steffen

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 13-11-02 18:33

lige en ting mere.... K7VZA understøtter måske kun 950 mhz, måske er det derfor... Men jeg er ikke sikker....

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 30-11-02 19:31

Jeg har selv fundet ud af det. Jeg skiftede Den danske version af XP ud med den engelske version no more frys tak for jeres svar ellers

Godkendelse af svar
Fra : MuseHatte

Dato : 30-11-02 19:32

Tak for svaret Bjarne_H.