/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
spil på dos
Fra : abdullah
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 17-09-05 10:38

hej, jeg har et par disketter (med spil på) som jeg ligger på en rigtig gammel computer hvor jeg spiller der spillene fylder ca. 0,3 mb stk. men, nu vil jeg have et spil som fylder 7 mb på min dos hvad kan jeg gøre? jeg har en masse disketter, og computeren har ingen cd-drev.

Tak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-05 11:28

Du kan jo lave disketter der pakkes med winrar, hvor du deler filerne op så de ligger på flere disketter. Så er det jo bare at ligge dem over og pakke ud på den gamle.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 17-09-05 12:07

den gamle har hellere ikke windows, kun dos

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-09-05 14:13

Så brug zip. Der er en 16 bit version her: http://www.interpages.co.uk/pkzipage/ Den kan måske bruges. Ellers check om der ligger en zip på DOS maskinen.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 17-09-05 15:54

der er hellere ikke harddisk på den

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-09-05 19:18

Det er "lidt" besværligt at spille et spil der fylder mere end 1.44 MByte (en diskette) hvis ikke PC'en har en harddisk.

Find den harddisk, der må være mange kaserede som kan bruges. Så vidt jeg ved er alle harddiske kompatible.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 18-09-05 16:29

spillene fylder ikke så meget 0, et eller andet, det er hvordan man kommer ind i dos proplemet er, for der kan jeg også skrive.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-09-05 19:34

Jeg forstår ikke den sidste kommentar.
Hvis du har nok RAM i maskinen kan du forsøge at oprette et ram-drev, og kopiere filerne derover og kører programmet derfra.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 20-09-05 07:54

Hvis du ikke har en harddisk, kan du heller ikke have DOS installeret på maskinen. Og DOS fylder mere end 1,44 mb. Er det ikke BASIC-spil, du har på disketterne? Der var et, hvor man skulle flytte elefanter rundt og enten ind i en hul eller ud af den - jeg kan ikke lige huske det.
Men skal du spille DOS-spil, skal du have fat i en harddisk og en gammel DOS. Version 3.3 var den mest stabile; men i brugervenlighed skal du prøve at skaffe version 5.0 eller højere

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 20-09-05 17:24

Tak allesammen,

har fundet en harddisk og har klaret det hele har installeret win me.

Men ellers tak