/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hp Omnibook 6000 - CD Rom drev
Fra : renekure
Vist : 686 gange
750 point
Dato : 21-10-02 09:21

Jeg har netop købt en Hp Omnibook 6000 (PIII-650Mzh) brugt.
Tilsyneladende virker cd drevet ikke - Jeg kan i hvertfald ikke finde drevet i windows stifinder.

Et nyt drev er rimeligt dyrt, så derfor overvejder i stedet at sætte et PCMCIA USB 2.0 kort i maskinen og tilslutte et Plextor S88TU drev/brænder.

Men....... Kan jeg så boote fra dette drev ??????

Eller er jeg tvunget til at boote fra et internt CD drev - og dermed tvunget til at købe et nyt hp f2017a drev ??

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 12:44

Hej Rene,

øh... både ja og nej... USB understøtter i Boot protokollen Hid divices (mus, tastatur m.v.) men ikke mass storage devices som et CD-rom drev er... men det kommer lidt an på hvilken producent det er og hvilket styresystem det er du bruger

Firmaet der har lavet PCMCIA USB 2.0 kortet skal selv ha' lavet denne funktion så, idet Microsoft har kun lavet understøttelse af USB 2.0 til Win2000 og WinXP... så til andre versioner af windows og Dos er man overladt til selve producenten har lavet det...

nu ved jeg ikke lige hvilken version af windows du har eller hvilket mærke/model USB 2.0 kort det er du vil investere i, derfor har jeg lidt svært at svare på det... men mit umiddelbare svar er nej... men jeg ved der eksistere nogle CD-rom drev der ka' kobles på den parallelle port som der ka' bootes fra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 21-10-02 13:23

Hej Strarup

Jeg kører med Windows XP og PCMCIA kortet som jeg påtænker at købe er et Adaptec.
Du kan evt se mere om dette på følgende link: http://www.nemdirect.dk/pdfs/1811216.pdf

Parallel port løsningen er jeg ikke specielt glad for, pga. hastigheden.

Ændrer disse oplysninger noget på dit svar

Mvh

René

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-10-02 13:51

Når du siger du ikke kan finde CD-rom drevet, så prøv følgende 2 ting:
1) sæt en cd (original) i prøv at gå ind i stifinder ---> i adressefeltet prøver du at skrive d: + enter/return ---> kan du så få forbindelse ??? prøv evt. også med e: og f:

2) kontrolpanel -->system ---> fanebladet hardware --->enhedshåndtering -->
derinde er der et felt der hedder DVD-/cdr-rom drev ---> tryk på +tegnet så skulle der gerne komme et underpunkt.....hvad står der her ???

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 13:57

Hej Rene,

WinXP understøtter USB 2.0 så der er der ingen problem (samt Adaptec har også lavet understøttelse til Win98 mht. USB 2.0), det vil ihvertfald sige at du ka' køre CD-drevet inde fra selve WinXP uden problemer... mht. til at boote så ska' jeg først lige finde ud af om den også vil gøre det... men uden at være helt sikker vil jeg mene at der er 75% chance for at den ikke gør det, men jeg bliver nød til at undersøge før jeg er helt sikker, idet der jo er 25% chance for at den vil ku' gøre det, men det afhænger jo af om adaptec eller plextor har indbygget denne funktion, samt WinXP bootprocess understøtter det... men det vil jeg lige prøve at finde ud af...

men er der nogen bestemt grund til at den ska' ku' boote fra CD-rommen?

Parallel porten (printer porten) er hurtigere end USB 1.x, men langsommere end USB 2.0...

men jeg ka' varmt anbefale dig det USB 2.0 kort fra Adaptec, det er rigtig go' kvalititet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 21-10-02 14:20

Hej E.P.

ad pkt.1: Hertil svarer win Xp, at D: henviser til en placering som ikke er tilgængelig
ad pkt.2: I enhedshåndtering finders der ikke noget punkt for CD-ROm eller DVD, som jeg kender det fra min stationære PC.

Under Boot af PC´en, har jeg prøvet at ændre så den skulle boote fra CD-drevet, med den orginale XP disc i - men uden resultat.

PS. I bios´en har jeg heller ikke kunne finde nogen informationer om at der er sluttet et CD-drev til computeren.

Det kan vel næsten kun skyldes at drevet er "stået af" !!

mvh René

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 21-10-02 14:24

Hej igen Strarup

Den eneste årsag til at jeg skulle kunne boote fra CD-drevet, er at jeg gerne vil have renset den ordentligt ud fra den tidligere ejer, og da jeg ikke ved hvilken XP version han har haft i, vil jeg gerne lægge min egen (lovlige) version af XP i maskinen.

Kan jeg re-installerer maskinen uden at boote fra XP-disken, vil jeg da meget gerne høre om hvordan man gør det.

Strarup, jeg er meget taknemlig for al det arbejde du ligger i at løse mit problem - Tak

Mvh René

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 14:27

Hej Rene,

efter en lille undersøgelse har jeg fundet ud af hvordan du ka' boote fra en USB CD-rom...

jeg vil lave en beskrivelse af det som kommer til at ligge her... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/usbcdrom/

men jeg er glad for jeg gravede lidt dybere... og det viser sig det ka' la' gøre... det ku' det nemlig ikke umiddelbart sidste gang, men det er også ved at være en hel del måneder siden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 14:32

Hej igen Rene,

tjo... der findes forskellige måder man ka' gøre det på... f.eks. over netværk...

samt det er muligt at lave en windows98 startdiskette der også gør det muligt at boote fra en USB cd-rom, hvorefter man så ka' installere fra CD-rommen af... hvis det sku' være...

har fået ny viden omkring USB CD-rommen idag, siden jeg sidst undersøgte dette emne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-10-02 14:58

Har du prøvet at formatere computeren siden du købte den.....dit cd-rom drev kan godt "forsvinde" både fra BIOS og windows uden at den behøver at være i stykker !!!!

Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Dette er noget som Bl.a. Easy Cd Creator kan lave, og får cd-rom drev til at forsvinde

Det kan også være et kabel der er faldet ud.....har du haft den åbnet, og chekket ????

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 15:02

Hej Rene,

jeg glemte helt at skrive hva' det er der gør det muligt...

det er bl.a. fordi IBM har lavet en USB CD-rom driver til dos... og Cypress har også lavet en, jeg ved dog ikke lige om den ka' gøre det samme... -->
http://www.boomspeed.com/darkehorse/PC/DOS/Drivers/USB/index.shtml
jeg sender denne side fordi han har dem liggende... men med IBM's driver er det muligt at boote op med en USB CD-rom, jeg beklager jeg glemte at skrive det ned... men det er meningen at det også kommer til at stå på den side jeg er ved at bikse sammen...

men hvis det bliver ved med at driller, vil jeg sige at du roligt ka' købe det USB 2.0 kort fra Adaptec, samt Plextor's USB CD-rom og få den til at boote opmed din WinXP CD i, vha. af en start diskette...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 15:11

Hej E.P.,

øh... det er nok ikke særlig smart at formattere computeren, hvis CD-rom drevet ikke funker... når WinXp ska' installeres vha. en CD-rom...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 13:24

Hej...

Først skal du lige slå koldt vand i blodet, for det er nok kun software'en
som den er gal med.
Prøv om ikke du kan boote fra f.eks en windows cd (Husk at bios skal være
sat til det).
eller prøv om du kan boote fra en bootdisk, som tilslutter cd-rom drevet, og
test det herefter.

Jeg har selv flere gange oplevet at windows har smidt cd-drevet væk i
sti-finder, og det blev kun afhjulpet ved at indstalere windows igen.

mvh Martin

"renekure" <renekure.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:OLNs9.145516$Qk5.5595651@news010.worldonline.dk...
> Jeg har netop købt en Hp Omnibook 6000 (PIII-650Mzh) brugt.
> Tilsyneladende virker cd drevet ikke - Jeg kan i hvertfald ikke finde
> drevet i windows stifinder.
>
> Et nyt drev er rimeligt dyrt, så derfor overvejder i stedet at sætte et
> PCMCIA USB 2.0 kort i maskinen og tilslutte et Plextor S88TU
> drev/brænder.
>
> Men....... Kan jeg så boote fra dette drev ??????
>
> Eller er jeg tvunget til at boote fra et internt CD drev - og dermed
> tvunget til at købe et nyt hp f2017a drev ??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-10-02 15:34

strarup.....
hvis det er software-fejl....så er det jo lige nøjagtig smart

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 16:38

Hej E.P.,

det vil jeg gi' ret i... men hva' nu hvis det ikke er en software fejl... så er det jo ikke så smart...
og så er Rene på den når han ska' installere WinXP...

men jeg vil mene at det vil være en go' ide at afprøve et par ting, for at enten få bekræftet eller afbekræftet om det er en hardware eller software fejl...

jeg vil lige bixe en side sammen hvor det kommer til at ligge på... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/winxpcd/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 17:18

Hej Rene,

jeg har opdateret siden... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/winxpcd
så der nu er skærmbilleder... de første par skærmbilleder svare til E.P.'s punkt 2 i meddelsen fra "21-10-02 13:51"...

prøv at se om det nogenlunde ligner dem på din WinXP... evt. lav et par skærmbilleder og send dem til mig på strarup@worldonline.dk så ka' jeg bl.a. smide dem op på en side så E.P. også ka' kigge med...

ang. registrerings databasen nederst på siden, så husk at exportere (gem) din database, i tilfælde af at der sku' gå noget galt hvis du piller i den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 21-10-02 17:42

Hej Alle

Lige en hurtig bemærkning omkring at boote fra en diskette.
Den går desværre ikke - Der er ikke noget diskette drev i maskinen ((

Et evt diskette drev ville sidde der hvor CD-drevet sidder.
Cd.drevet er et "modul" hvor man kan vælge at istedet have diskettedrev, zip-drev, eller ekstra batteri o.lign.

Bare til orientering.

vender tilbage, når jeg har fået nærlæst alle de løsningsforslag der er kommet her ))

René

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-10-02 21:04

Har du prøvet mit forslag med registreringsdatabasen ???
Hvis det er fordi at du har "forstand" på computere, og mener at det ikke er det der er galt, når BIOS heller ikke kan se CD-rom drevet, eller du ikke har installeret noget....så forstår jeg det godt

Jeg kom pludselig i tanke om at jeg selv havde haft problemet i juli måned.....BIOS kunne ikke se begge mine CD-ROM drev, og jeg havde ikke installeret noget de sidste 4 dage....... Jeg stillede dengang spørgsmålet på eksperten.dk og du kan læse spørgsmålet her: http://www.eksperten.dk/spm/234703

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 22-10-02 14:46

Hej E.P.

Jeg har nu prøvet at lede i registringsbasen efter det du skrev i går, men under "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\" findes der ikke nogen "Class" mappe !!!

Men jeg kan derimod godt finde "Upperfilters" ( Type: "REG_MULTI_SZ" - Data: "PartMgr" ) Under:
"HKEY_LOCAL_MASCHINE\SYSTEM\CONTROLSET001\CONTROL\CLASS\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Er det noget jeg skal begynde at rode med (slette) ????

Jeg har ikke et klap forstand på registrerings-basen - Men jeg har taget backup af den

mvh René

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 22-10-02 15:40

Hej E.P.

nope.... Det kører ingen steder hen, desværre.
I den mappe, som dit link henviser til i registrerings-base er der ingen værdi at type "upperfilters" eller "lowerfilters"

men, burde BIOS ikke kende CD-drevet, før det overhovedet kan komme på tale, at Windows kan få øje på det ??

mvh René

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-10-02 16:07

Som du kan læse i mit link til eksperten.dk hvor jeg selv havde problemet.....så kunne jeg heller ikke se cd-rom drev....
Mit held dengang var at det både var en brænder, og cd-rom drev....på den måde vidste jeg at det næsten umuligt kunne være fordi de var i stykker.....

Men på som du kan se på:
http://www.starkdavingmad.com/scribbles/02/0207.php

så står der:
HKLM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFCl-087002BEl0318}

In this section you will find two keys called "UpperFilters" & "LowerFilters" and you will need to delete both of these keys and reboot to restore win2K to the default CD driver. You should also search for other keys containing "cdralw2k" and "cdr4 2K" and delete these then delete these two files AFTER the reboot. Note you-cannot delete the references to these in "ENUM" as they are generated from the class driver, but they will not be there after the reboot."

Actually in the fix he point to a certain key (HKLM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFCl-087002BEl0318} ) This key will be slightly different on your computer. HKLM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFCl-08xxxxxxxxxxx is a better way to egt to the key since the last few characters are machine dependant.

One other thing to the solution. Check the HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} and HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

så de sidste cifre er maskin-afhængige !!!!

Derfor.....Tag en backup af registreringsdatabasen, og slet den Upperfilters som du har fundet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 16:56

Hej E.P.

mht. til den værdi Rene har fundet til "PartMgr" og "upperfilters" så er det til Partition Manageren... så jeg vil umiddelbart ikke tro det er en særlig go ide at slette den... bl.a. fordi CD-rommer ikke hører ind under kategorien med Partitioner, som er til Harddiskene... så hvis det lige pludslig smadre partitionerne er det da først der opstår problemer, især når Rene ikke har noget diskettedrev eller en anden mulighed for at komme i kontakt med computeren hvis først partitionen eller håndteringen af det kikser...

du ka' læse lidt mere omkring Upperfilters med mere her... "Win2K/WDM Device Filter Drivers"... -->
http://www.osr.com/ntinsider/2000/device_filter/device_filter.htm
jeg ved godt det her er til Win2000 men XP bygger også på WDM (Windows Driver Model)...

mht. til det problem du havde med din CD var det en CD-rom brænder eller Easy CD creator der viste sig at være problemet så vidt jeg ku' forstå på det... men så vidt jeg ved har Rene ikke en CD-rom brænder eller brænder software installeret der ku' forårsage det...

det samme gælder for linket... -->
http://www.webtree.ca/windowsxp/tips_fixes.htm
som også skyldes CD-brænder eller Brænder software...
og ang. det andet link... -->
http://www.starkdavingmad.com/scribbles/02/0207.php
så er det problem og de filer/ting de nævner også pga. brænder ting... så det er højst sandsynligvis ikke det der er problemet med Rene's computer med mindre han har brænder software installeret af dem der er blevet nævnt eller har en brænder... men så vidt jeg har forstået på det så har han ikke det...

så jeg vil være noget varsom med bare at slette løs på noget i registreringsdatabasen, bare fordi der bliver nævnt noget mht. Upperfilter's eller lowerfilters... idet der findes f.eks. slags Upper og lower filters til forskellige hardware/drivers eller programmer der er relateret hertil...

mvh..

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-10-02 11:46

Jeg føler mig meget overbevist om at den skal slettes, meeeen det vil nok være lidt af en katastrofe hvis hans partion (c-drev) forsvinder !!!!!

Men for at være sikker har jeg fået andre til at kigge på det: http://www.eksperten.dk/spm/273966

Renekure.....du bor vel ikke tilfældigvis i Vejle eller Esbjerg......

Ellers er muligheden instalation over netværk

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 23-10-02 12:57

Hej E.P.

Jeg bor i Vordingborg - som nok ikke kan siges at være i nærheden af hverken Vejle eller Esbjerg.

Jeg har prøvet at lave en backup af registringsbasen - (eksporter) - og så har jeg rodet lidt der :-0
for en sikkerheds skyld, prøvede jeg at gendanne registreringsbasen, da det jeg havde lavet ikke havde hjulpet - Men jeg kunne ikke gendanne ud fra min backup fil, idet jeg ved "import" af filen fik en fejlmeddelelse lydende på noget med at "ikke alle data kunne skrives til registreringsbasen. Systemet eller andre processer har åbne nøgler".

Jeg må indrømme, at jeg fik lidt svedige hænder - men der er tilsyneladende ikke sket noget ))))

Computeren kan jeg godt tilslutte mit lille hjemme netværk - men kan jeg boote den vej ????

Jeg er meget glad for den ildhu, E.P. og Strarup ligger for dagen, med at løse mit problem - Stort Tak

René

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-10-02 13:09

Når du nu siger rode lidt....prøvede du så at fjerne den Upperfilters som du havde fundet, og huskede du at genstarte ???

Du kan boote på dit netkort hvis den er PXE-bootable. Jeg er ved at læse til Microsoft certified systems engineer, og kan da godt lave en vejledning til dig, men svar lige på det øverste

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-10-02 13:11

Hvis du ikke ved om den er PXE-bootable, så skriv lige hvilket netkort det er

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 750 point
Dato : 23-10-02 13:20

Hej E.P.,

det er ikke for at være iriterende... men jeg vil foreslå dig at kigge på disse side... for at se hvad Upper- og Lowerfilters er, og hvilke funktioner de har... "Kernel-Mode Driver Architecture: Windows DDK - Types of WDM Drivers"... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/kmarch/hh/kmarch/wdmintro_3ep3.asp
og den her... "Kernel-Mode Driver Architecture: Windows DDK - Filter Drivers"... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/kmarch/hh/kmarch/wdmintro_7dpj.asp
her er der f.eks. givet et eksempel med et USB Joystick... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/kmarch/hh/kmarch/wdmintro_4uuf.asp

og denne her... "Device Object Example for a USB Mass Storage Device"... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/storage/hh/storage/01scsidr_67jb.asp
under punkt 5. "The partition manager creates an FDO for each disk partition" (FDO = Filter Device Objekt)... Partition Manageren (partmgr.sys) er den der laver og kreere partitionerne bl.a. det ka' godt være

Device Object Example for a PCI IDE Controller... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/storage/hh/storage/01scsidr_3lwn.asp

og her "Storage Devices: Windows DDK - Storage Driver Architecture"... omkring arkitekturen... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/storage/hh/storage/01scsidr_7yg7.asp

på denne side... "Inside Storage Management, Part 2"... -->
http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=8303
står der...
..." An interesting aspect of Win2K's version of FtDisk is that Win2K's FtDisk leverages Win2K's PnP subsystem with the aid of the Partition Manager (partmgr.sys) driver to determine what Basic disk partitions exist. Partition Manager registers with the PnP subsystem so that Win2K can inform Partition Manager whenever the Disk class driver creates a partition device object. Partition Manager informs FtDisk about new partition objects through a private interface and creates filter device objects that Partition Manager attaches to the objects. The existence of the filter objects prompts Win2K to inform Partition Manager whenever a partition device object is deleted so that Partition Manager can update FtDisk. The Disk class driver deletes a partition device object when you delete a partition in the Disk Management Microsoft Management Console (MMC) snap-in. "...

og det er ikke kun Harddiske eller CD-rom drev der har Upper- og/eller Lowerfilters... men der er selvfølgelig en 50-50 chance for at det måske vil virke... men hva' nu hvis det er i de forkerte 50% favør, og det ikke dutter derefter...

jeg vil be' dig om at læse det forskelligt materiale igennem... og så bagefter se om der sku' være mere end en 50% chance for at det vil virke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-10-02 13:36

ok.....strarup, jeg syntes ikke det er irriterende, tværtimod.

Renekure.....der er 2 muligheder, som kommer herunder

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 14:02

Hej alle!

For mange kokke f....... ..... men jeg kunne ikke lige lade være med at prøve at undersøge lidt.

Har I prøvet at se på: http://h20004.www2.hp.com/keeper_rnotes/bsdmatrix/matrix31762.html
der er en masse opdateringer og drivers - kunne måske være?

Endvidere så kunne en enkelt opringning og søgning på HP sider bl.a. vedr. kendte fejl ikke skade.

Nå, men jeg skal nok lade være med at blande mig mere lige nu og til jer alle ha´en rigtig god dag. Jeg selv vil først vende tilbage sent i aften / nat.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-10-02 14:14

Smid CD-ROM'en i en anden computer, lav den til et share derefter kan du

1) Opret et share på den anden computer, og smid et disk-partionerings program ind......og indstaller den over netværket ---> lav en ny partion, og indstaller XP derpå ---> derefter kan du formatere C-drevet (Der er bare noget man skal være opmærksom på her her, da C: er den aktive partition, skal computeren bruge 3 filer til at starte op på, disse skal derfor kopieres inden formateringen, og lægges ind igen før genstart)

2) Installer en version mere af XP på c: og slet derefter alle gamle mapper !!!! (under installationen omdøbes alle mapper der har samme navn...man skal dog være opmærksom på at der skal vælges et andet navn under installationen)

Nr 2 vil jeg anbefale, også fordi jeg snakkede med min lærer som fortalte at serveren på deres kontor har fået en geninstallation på den måde

En alm, netværks instalation har jeg også fundet ud af er mere kompliceret, end forventet da du ikke har dit diskette-drev

Jeg er fra en af mine kammarater (IT-nørd) spurgt om du har prøvet at gå ind i BIOS og sætte den til at boote på CD-ROM'en og genstarte (også selvom det lyder usandsynligt)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-10-02 14:18

Hej Bjarne,

yupper... har været der inde og kigget... under XP...
http://h20004.www2.hp.com/sdd4bsd/driverspage_pool.html?pm_series_oid=31762

men der står ikke lige noget omkring CD-rom... desuden bruger windows disse 3 drivers til CD-rom... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/winxpcd/deviceman06b.jpg
cdrom.sys, redbook.sys og storprop.dll og disse findes i systemet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-10-02 16:12

Hvis du er interesseret vil jeg godt gøre det samme på skolen, og lave en vejledning -->

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 25-10-02 09:50

Hej E.P (Og alle I andre)

jeg må indrømme, at jeg er ved at miste overblikket, over alle de foreslag der kommer.
Misforstå mig ikke - det er dejligt at der er så mange der vil hjælpe.

Jeg vil bruge weekenden til at sætte mig ned i fred og Ro (hvis det kan lade sig gøre) og nærlæse alle forslagene og prøve dem af.

Jeg er nok lidt forsigtig, men det skyldes nok, at vi er ved at være ude i noget, som jeg ikke har så meget forstand på, og dels at det ville være kanon ærgeligt, hvis jeg fik rodet så meget med den bærbare, at jeg slet ikke kan starte den op.

med ønske om en rigtig god weekend til jer alle

René

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-11-02 17:31

hvad så renekure......
Har du smidt den ud ???

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 08-12-02 09:52

Hmmm Det er endnu ikke lykkedes mig at få drevet op og kører.
...Og med hensyn om man kan boote fra et eksternt USB 2.0 cd drev/brænder er jeg ikke blevet klogere :-|

Er der nogen der evt. lige skal have en slutbemærkning med til spørgsmålet enden jeg "lukker" det ???

Og til alle - hermed et ønske om en rigtig glædelig jul

René

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 08-12-02 10:26

Tak i lige måde....

Men hvis du ikke har fået løst dit problem, så lad bare spørgsmålet stå åbent....så kan du altid hente "gratis" hjælp i denne tråd, når det engang bliver aktuelt med en formatering

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 15-01-06 22:51

Tak for svaret strarup.