/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Windows XP
Fra : okjk
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 15-09-05 09:17

Hvordan laver man en mappe til at samle flere "beslægtede" programmer i - i windows XP, under - start-alle programmer. Jeg ville fx gerne have alle office programmerne word - excell - powerpoint osv. i en mappe der hed office.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Squarna

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-05 09:33

Højreklik på start og tryk åben, derefter går du ind i programmer... Så højreklikker du inde i programmer og trykker ny>ny mappe...

-Squarna

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 15-09-05 09:47

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, handler det vist mest om dit skrivebords udseende - eller handler det om "træet" på din PC.

Hvis det handler om filernes reelle placering, har Squarna ret i hvordan du åbner mapper mv - MEN: Du kan ikke altid (faktisk sjældent) bare flytte dine programmer fra et direktorat til et andet. Der ligge ofter ini-filer placeret helt andre steder, som peger på filerne, og som derfor lige pludselig ikke passer længere.

Hvis du vil have fælles mapper til den slags ting, skal du allerede angive det, når du installerer programmerne.

Hvis det der imod er skrivebordet, så stå på skrivebordet, højreklip med musen, vælg new>folder / ny>mappe, navngiv denne. Herefter "griber" du de ikoner, som du vil have ind i mappen (med venstre museknap), "trækker" dem hen i den nye mappe, og slipper dem der. Hvis du så klikker på mappen, åbner en ny side, hvor ikonerne er samlet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 09:58

Kan kun give erling_l ret

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-05 10:01

I Denne Computer mapperne :
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer og
C:\Documents and Settings\"Bruger"\Menuen Start\Programmer
kan du oprette mapper og flytte rundt på genvejene som du lyster.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-05 10:02

Men hold tungen lige i munden.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 15-09-05 16:08

Tak for svaret Squarna. Det dækkede mit behov.
Kan iøvrigt ikke forstå - jeg haved ikke fået besked om at mit spørgsmål var blevet besvaret ???

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 16-09-05 07:49

Nej, heler ikke mig... Kandus mailsystem kører sit eget liv...