/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tastatur problemer
Fra : Myns
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 12-09-05 23:33

[hør]

Mit tastatur virker ikke. I egenskaber for tastatur, står der ikke noget i fanablader Hardware. Hvad kan der været galt, og hvordan for jeg mit tastatur til at virke igen? På forhånd tak.

myns

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-09-05 23:40

Har du bærbar eller stationær pc?
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-05 23:41

Hvis det er ledningsfrit, så tryk på resetknappen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-05 23:42

Hvis det er ledningsfrit, så tryk på resetknappen.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 12-09-05 23:48

Til alimak: En stationær PC. Til Eyvind: Ha' mener du med resetknappen?

myns

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-05 23:53

Man må gå udfra du skriver det her på en anden computer?

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-09-05 00:04

Du er sørme kvik. Det har du helt ret i!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-09-05 00:38

Er det et trådløst tastatur?
Er det nyt?
Hvordan er problemet opstået?
Har det noget med diskette drev problemet at gøre?
Har du andre tastaturer du kan prøve med?

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-09-05 00:44

[hør]

Jeg har prøvet både trådløst- & 3 forskellige tastatuer med ledning. Nej de er ikke nye, men de virke på min anden computer. Nej det har ikke noget at gører med diskette drevet. Som sagt står der ikke noget i Hardware i egenskaber for tastatur.

myns

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 09:50

hmm - har du undersøgt om du har virus eller spyware ????????

www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk

Jeg var igår ved en der havde tilsvarende problemer - samt problemer med drevene og bundkort osv - og det viste sig at være en infecteret maskine selvom det overhovedet ikke fremgik nogen steder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-05 12:35

Nu ved jeg ikke hvilken bios du har, men i min har jeg sat den til "halt on all errors except keyboard" Dvs. den detectere alle andre hardwarefejl end keyboard (for at slippe for den sjove fejlmeddelelse; "Keyboard error pres F1). Hvis din står tilsvarende så prøv at sætte den til Halt on all errors og se om der kommer keyboard error? Så er det jo en hardwarefejl!

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-09-05 09:04

[hør] nu efter!!!!!!!!

Mit tastatur due jo ikke så jeg kan ikke komme ind i bios, med mindre man kan komme ind på en anden måde. Kan man det, vil jeg gerne vide hvordan? Jeg tror snart jeg formaterer C drevet, og geninstallerer XP. Jeg har delt min harddisk op i 3 partitioner, hvor styresystemet og Norton ligger. Alle mine andre programmer ligger på D, og alt mit musik og film ligger på. Så vidt jeg ved kan jeg godt formaterer C uden der sker noget med mine programmer, musik og film. Har jeg ikke ret i det.

myns

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-05 11:03

Ok så det jo helt ude fra bios den ikke virker! det har jo intet med windows at gøre og så vil en format af C ikke hjælpe! Er det et usb eller ps2 tastatur? Og har du prøvet med et andet tastatur, som der er blevet spurgt om?
Du skriver jo fra en anden computer så prøv at bruge dens tastatur? Hvis det virker er det tastaturet der er noget galt med, hvis det ikke virker er det jo et port problem på PC'en!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-05 11:06

Ok du skriver du har prøvet med andre tastaturer! Det er så et port problem, altså lig med et defekt motherboard!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-05 11:07

eller osse den klassiske fejl at du har byttet om på mus og keyboard?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 15:39

eller...... du har en pc hvor tastaturet ikke passer

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 23-10-05 21:25

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 21:26

aws - efter en måned fand du ud af det ??????