/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Et billigt keyboard
Fra : Playa2k3
Vist : 809 gange
50 point
Dato : 11-09-05 20:07

Hej, jeg leder efter et kvalitetskeyboard fra nyt som ikke er for dyrt. Vi snakker et par tusinde kroner. Kan det overhovedet lade sig gøre? Når jeg siger kvalitetskeyboard mener jeg et der ikke går i stykker efter den første dag. Selvfølgelig behandles det ordentligt.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-09-05 20:26

Jeg har et gammelt keyboard fra trust og det bliver tit gennebanket, men det virker.

men hvad mener du med kvalitet??? logitech.

men her er mit bud, hvis du vil så højt op i pris klassen.
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1562

kunne desværre ikke finde det dyre

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 20:34

Jeg købte et lækkert keybord Amitech. Mange programerbare taster, men 5 taster her mistet "bogstavet". Jeg håber I ved hvad jeg mener. Så køb ikke dette.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 20:43

Nu skal jeg lige høre, kategorien er musik, så er det rigtigt gættet hvis det er et Keyboard til at spille musik på og altså ikke et tastatur til en computer?

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-09-05 20:52

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 21:03

Hvis jeg nu går ud fra, at det er et musikinstrument, er her et link, hvor der er et par gode tilbud på Roland og Yamaha, dog slår 2000 ikke helt til, men de er sat meget ned.

http://shop.alfred-christensen.dk/index.php?cPath=125_128

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 22:56

Jeg tror også at der er tale om et Musik-keyboard og IKKE et EDB-tastatur. Det har jeg ikke så voldsomt megen forstand på, men vil som en selvfølge gå ud fra at der også indenfor Keyboards er en rimelig klar sammenhæng imellem pris og kvalitet. Så mit svar på dit spørgsmål Playa2k3 må blive: Nej det tror jeg ikke er muligt. Men når du skriver én dag, mener du det jo heller ikke VEL? Et både godt og holdbart Keyboard "Fra nyt" til 2000 kr.??? Nej det tror jeg ikke. Men du kan sikkert købe et godt brugt, der passer bedre til din pengepung. Held og lykke med det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-05 23:28

Jeg har et Roland E20 og et Yamaha PSR-3 (ikke så stort), og dem har jeg haft i 10 år, og det er et gode mærker.

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-09-05 09:37

http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Digitalklaverer
I ovenstående link er der flere, til få tusinde kroner, bare klik lidt rundt så er der flere at vælge imellem.
Jeg ville da heller ikke købe et til 10.000 og derover, hvis det var en ny interesse for mig, og når de i vore dage kan lave nogle avancerede til overkommelige priser. Når man ikke lige frem skal føre sig frem professionelt og ikke har for mange penge er der da ingen grund til det, det er jo heller ikke sikkert interessen varer ved.
Hvis det er til et barn kan du få det til en tusse i godkvalitet i BR, de fås også billigere dér, men så daler kvaliteten også væsentligt.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-09-05 10:03

Hejsa...

Har du gjort dig nogle overvejelser om tangenterne?? Skal det være vægtede tangenter (ligesom på et klaver) eller almindelige keyboard tangenter?

Har du brug for at der er rytmer/styles i, eller er du udelukkende ude efter et sæt tangenter med nogle fornuftige lyde?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-09-05 09:19

Spørgsmålet er du nødt til at uddybe lidt....ja.
Er det til solo-brug?.....Så formoder jeg der skal være rytme/styles/arrangement m.m.
Er du nybegynder?
Hvad "stiler" du efter?
Et keyboard er sørme mange ting *s*....prøv at beskrive dine behov eller forventninger, og den "gamle" musiklærer skal nok prøve at remse en historie *g*.

Jeg har altid kørt med Roland og har aldrig haft vrøvl (E-20 - E-35 - D-500 E-15 osv osv)....Disse modeller kan du godt finde til rimelige penge....som brugte.

Søger du nu en rigtig orgellyd alene, er der masser af muligheder......men kom med lidt hint

Venligst
Tom