/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hjælp Jeg Kan Ikke Komme Ind Til Bios
Fra : Surf
Vist : 352 gange
60 point
Dato : 20-10-02 16:16

når jeg starte compputeren så stået der alle først

fasttrak 100-lite Bios version 1xx (build xxxx)
(c) 1995-2000 promise technology inc. all rights resserved

også skanedet den føsrt efter IDE Drives
også til sidst stået der når den er færdig med at skannet efter driveren

no array defined

peess to enter fastbuild (tm) utillty
or press key to continue booting the system

og når jeg trykke på CRT og F og kommer ind i fastbuild

så kan jeg bare trykker på en hvilken som helst knap og så genstarter min computer

håber i kan hjælper mig

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-10-02 00:25

Hej Surf!

Jeg har fasttrack100; men før jeg kan udtale mig mere så må du lige fortælle hvad du vil lave og hvilket styresystem du vil bruge og om du har noget liggende på harddisk(ene) som du skal bruge.

Jeg kan dog generelt sige, at du skal have 1 driverdiskette og 1 installationsdiskette; hvis du vil bruge Windows XP og vistnok Windows 2000 kan du nøjes med at hente drivere fra Internettet (søg efter fasttrack) og gem / installer / kopier disse drivere på en diskette.

Hvis du så vil bruge XP så booter du op fra Windows XP CD og i starten trykker du på F6 for yderligere drivere og XP vil så lidt efter bede om en driverdiskette (det er den du lige har lavet via Internettet), nu bliver driverne læst ind og du kan så installere eller reparere Windows XP.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 21:43

Der står sikkert noget før det, som du ikke når at se, fordi din skærm skal
varme op, og inden der kommer billede på, er din computer klat til at
initiere fasttrack controlleren.

Gør sådan:

Tænd computeren (fra slukket, ikke reboot)
Vent 2 sec.

Pump på DEL knappen, indtil du er inde i BIOS.

--michael

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> wrote in message
news:oKys9.142387$Qk5.5503687@news010.worldonline.dk...
> når jeg starte compputeren så stået der alle først
>
> fasttrak 100-lite Bios version 1xx (build xxxx)
> (c) 1995-2000 promise technology inc. all rights resserved
>
> også skanedet den føsrt efter IDE Drives
> også til sidst stået der når den er færdig med at skannet efter driveren
>
> no array defined
>
> peess to enter fastbuild (tm) utillty
> or press key to continue booting the system
>
> og når jeg trykke på CRT og F og kommer ind i fastbuild
>
> så kan jeg bare trykker på en hvilken som helst knap og så genstarter
> min computer
>
> håber i kan hjælper mig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 21-10-02 08:41

jeg har fundet ud af det. og nej bjarne jeg vil bare finde ud af hvordan man komme ind til biosen hvis du forstået mig ret

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 09:36

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:oKys9.142387$Qk5.5503687@news010.worldonline.dk...

> også skanedet den føsrt efter IDE Drives
> også til sidst stået der når den er færdig med at skannet efter driveren
> no array defined

Hvis du ikke bruger din RAID-controller så hjælper det måske hvis du slår
den fra (du sparer også lidt opstartstid da den ikke skal scanne efter en
RAID-opsætning).
Har du prøvet at kigge i manualen efter en løsning, der står ofte mange
nyttige ting.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-10-02 12:55

OK - Surf!

Jeg misforstod; men ellers bare hold del-tasten nede ved opstart.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 14:30

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:oKys9.142387$Qk5.5503687@news010.worldonline.dk...
> når jeg starte compputeren så stået der alle først
>
> fasttrak 100-lite Bios version 1xx (build xxxx)
> (c) 1995-2000 promise technology inc. all rights resserved
>
> også skanedet den føsrt efter IDE Drives
> også til sidst stået der når den er færdig med at skannet efter driveren
>
> no array defined
>
> peess to enter fastbuild (tm) utillty
> or press key to continue booting the system
>
> og når jeg trykke på CRT og F og kommer ind i fastbuild
>
> så kan jeg bare trykker på en hvilken som helst knap og så genstarter
> min computer
>
> håber i kan hjælper mig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
> Kan også være F1 på nogle kort..

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 04-11-06 08:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål