/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Gratis DVD brænderprogram ?
Fra : Harlekin
Vist : 1387 gange
150 point
Dato : 09-09-05 18:48

Hej.

Jeg har fået købt en DVD brænder, der ikke fulgte brændersoftware med til. ( http://www.nec.co.uk/DVD_RW_ND3540.aspx )

Er der nogen der kender et godt, gratis DVD brænderprogram man kan hente på nettet?
Det må gerne være dansksproget, men det er ikke det primære - bare det er godt og kan brænde både DVD'er og CD'er.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-09-05 18:51
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 18:54

http://www.dvdshrink.org/where.html dette program bruger du til at komprimerer med. Derefter er et af de bedre brænderprogrammer Nero, jeg tror du kan finde det på nettet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-09-05 20:16

Køb bladet PCPlanet nr.9 På den medfølgend DVD ligger en masse Medieredigerings og Brændeværktøjer i fulde versioner.
Bladet koster ca.70kr.
http://pcplanet.dk

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-09-05 20:17
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 20:20

Harleking.... Du behøver ikke købe det blad, du har fået link til de to bedste programmer allerede )

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-09-05 21:39

Nero er ikke gratis, og dvdshrink er ikke et brænderprogram der i mod er deepburner gratis og også et godt program. Det kan downloades her --> http://www.deepburner.com/?r=download

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-09-05 21:41

PS! Der er også Burn4Free http://www.burn4free.com/
Kender det ikke, men det ser fint ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 21:46

dbl.. jeg har ikke sagt, at dvdshrink er et brænderprogram

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-09-05 01:12

kender du til download edonkey fx

Du (kan) downloade nero med key og det hele på edonkey, men det er jo ikke lovligt.

ellers sig til hvis du stadig har problemer

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 10-09-05 10:57

Nordsted1
Spørgsmålet lød:
Er der nogen der kender et godt, gratis DVD brænderprogram man kan hente på nettet?
DU svarer:
http://www.dvdshrink.org/where.html dette program bruger du til at komprimerer med. Derefter er et af de bedre brænderprogrammer Nero, jeg tror du kan finde det på nettet

Så en uvidende ville tror at du mener shrink er et brændeprogram.
Så jeg mener du forvirrer mere end du besvarer.

(Derudover mener jeg, at Nero IKKE kan brænde DVDer.)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-05 11:59

Hejsa
Snakker vi kopiering og komprimering, så kig lige i vores hjemlige andedam

Dansk udviklede ratDVD

Citat
Filmindustriens nye skræk !

Der findes flere metoder til komprimering af DVD-film, men de fleste har den fælles ulæmpe, at de kun medtager selve filmen, ikke menuer, alternative cuts, undertekster osv. En programør i Århus har udviklet et program, der kan netop det. Programmet hedder RatDVD, og det kopiere en hel dvd med alle elementer ind i en enkelt fil. Samtidigt opnås i mange tilfælde en komprimering på 50%. Denne fil kan afspilles direkte på en computer eller konverteres tilbage til dvd-format, brændes og afspilles i en dvd-player. Programmet har vakt en del opsigt i indviede kredse, og der tales allerede om filmindustriens nye skræk.
http://www.ratdvd.dk/

Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-05 12:02

NB: Skal du ha' et ordentligt DVD brænderprogram, så koster det lidt... jeg vil anbefale Ulead DVD MovieFactory http://www.ulead.com/dmf/runme.htm

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 12-09-05 17:16

paperboy:
NERO kan godt brænde DVD'er, det kan bare ikke kopier DVD film. Der skal filmen føst igennem et andet program, som f.eks dvdshrink.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 10:30

Men nu er jeg jo ude efter et gratis program, og så duer nero ikke. Gider ikke piratkopier..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 11:47

Harlekin..... højere oppe i denne tråd har dbl givet dig forslag til to forskellige gratis brænderprogrammer, så kan du da prøve dem

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-05 21:19

Ja, det vil jeg gøre... vender tilbage når jeg har prøvet dem af.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 19-09-05 21:44

CDBurnerXP

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 19-09-05 21:45

CDBurnerXP er gratis og godt

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-09-05 10:28

Har du et link til det program, Perege?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 15:19
Accepteret svar
Fra : Perege

Modtaget 150 point
Dato : 20-09-05 22:14
Godkendelse af svar
Fra : Harlekin

Dato : 02-01-06 10:45

Tak for svaret Perege.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-01-06 10:47

Tak for den gode hjælp alle sammen. De fleste af programmerne kan bruges i den ene eller anden forstand, men jeg har givet pointene til det program jeg har valgt at bruge.