/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede billeder i Outlook Express
Fra : Myns
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 08-09-05 02:58

[hør]

Hvordan kan jeg lave JPG billeder til at fylde mindre i Outlook Express

myns

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 08-09-05 03:43

Bruger du Outlook Express 6.00, kan du højreklikke på billedet og vælge: send til postmodtager, så kommer der et vindue der foreslås at Windows gør dine billeder mindre, hvis du klikker på: vis flere indstillinger, kan du vælge størrelsen på billedet, når du har valgt og klikket OK starter Oulook Express og har billedet vedhæftet, så er det at skrive adresse og brev. Ellers kan du bruge et billedbehandlings program og gemme billederne i den størrelse du ønsker og indsætte/vedhæfte efter du har åbnet OE
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 08-09-05 06:38

Hvis du bruger Photoshop kan du vælge "Gem til web". Her får du flere muligheder, hvor f.eks. et jpg-billede på 1,3 MB kan komme ned på 158 KB. Kald den gemte version et eller andet med web, så det er let at finde igen, når du skal vedhæfte det. Denne funktion findes garanteret også i andre billedbehandlingsprogrammer.
Hvis det ikke er et spørgsmål om bytes, men om fysisk størrelse, så sæt billedet ind i et Word-dokument. Her kan du give det præcis den størrelse, du ønsker og eventuelt placere flere billeder på samme side. Derefter vedhæfter du blot Worddokumentet.
(Nøjagtig størrelse: højreklik på billedet, vælg Formater billede, vælg derefter fanen Størrelse og skriv de ønskede mål i rubrikkerne).

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 07:43
Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 08-09-05 07:47

Her kan du hente et lille (2234 kb) gratis program til at gøre dine fotos klar til email afsendelse. Du kan vælge mellem flere forskellige formater (som regel 5).
Formater du kan vælge mellem er JPEG, GIF, BMP, PNG and TIFF (JPEG og JPG er samme format). Du kan også rotere billeder og gøre dem grå.

http://www.snapfiles.com/get/pixresizer.html

Det er fri for spyware og andre uhyrligheder.

Jeg bruger selv programmet, hvis jeg kun skal ændret formatet og intet andet. F.eks sende sjove feriefotos.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 08-09-05 07:50

Hov, jeg gjorde vist ikke helt klart at Pixresizer programmet gør dine fotos mindre og du vælger selv størrelsen.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-09-05 08:17

Tak til surfsusan for et godt tip
leob

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 08:27

Hmm, er det ikke samme program jeg linker til???

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 08-09-05 08:30

Jo EFTER jeg havde postet her, lagde du det op som tip - eller var det samtidig ?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 08:31

Du kan jo se på rækkefølgen i vores indlæg og på klokkeslettet, og det er skam ingen kritik af dig.

Det er bare interessant at dit tip er godt, men mit er ukommenteret

Jeg vil godt understrege, at jeg IKKE er på jagt efter point, det er blot en betragtning

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-09-05 08:35

Undskyld til Backtree !!
Selvfølgelig er det samme program - jeg har bare hæftet mig ved det sidste tip (du kender sikkert andre, som læser bøger bagfra ?)
leob

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 08:35

leop

Ja alle arabere

No hard feelings

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 08-09-05 08:41

Det er under alle omstændigheder et godt, lille brugbart program og så gratis og uden snavs

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 08:50

Enig, og det er jo det vigtigste

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-09-05 09:02

www.xnview.com
lidt flere muligheder

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 08-09-05 09:41

[hør]

Tak for svaret o.v.n..

myns