/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
forbindelse hopper af og på
Fra : granslam
Vist : 776 gange
350 point
Dato : 06-09-05 18:39

hej min forbindelse hopper af og på meget tit og jeg har haft teknikker ude flere gange men uden held og han må da snart tro jeg er tosset så er der en der kender et godt freeware program til at lave en log på min webspeed forbindelse så jeg kan printe det ud på skrift hvornår den hopper af og på

Granslam

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 18:49

Har du flere comp på linien evt. via router/switch

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 18:53

ja det glemte jeg lige at fortælle sorry
ja jeg har 3 maskiner igennem en router

Granslam

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 06-09-05 18:55

Prøv, at downloade tdc websurporter på tdc hjemmeside og installer og kør deres udmærkede program. Håber det kan være en hjælp.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 06-09-05 18:57

Måske ahr du for mange dumme pogrammer indstaleret ?

Eks: 3-4 forskelige seachs bar
Msn smalie portaler/emotions
Kazaa og andre p2p pogrammer indstalere ofte en hel række andre pogrammer når de bliver indstaleret.
Har du Kazaa har du måske også Bullgard, skype og en søge funktion.

Få slettet sådanne ting, de fylder på dit c drev og er med til megen iritation og fejl.

Kender detsvære ikke lige et sådan pogram.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 18:57

Har du sat routeren op så det er den som skaber forbindelse/konto.
Hvis det er en af computerne som kobler sig op, kan årsagen være at den er
slukket når udbyderen kontrollerer forbindelsen.
Det kan også være routeren som bremser for kontrol.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 19:21

mit udstyr er sat rigtig op og til og der er på mit modem den hopper af så jeg mangler til program der kan lave en logfil af min forbindelse med tid og dato

Granslam

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-05 19:47

Det problem har jeg også lige haft, uden at nogen tænkte på at det var det her der kunne være galt:
det skyldtes en løs forbindelse/manglende kontakt i det stik bag på computeren hvor kablet fra modemet sættes i.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 20:05

http://home.worldonline.dk/oz1axg/dialtracker/userguide.html
den bør kunne køre i xp uden problemer

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 350 point
Dato : 06-09-05 20:11
Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 20:11

teknikkern mener det er forstyrelser et eller andet sted bare ikke hos mig alt er målt igennem og han har skiftet samtlige stik i ejendommen der har været overvågning af min forb i en uge men uden resultat og nu er overvågningen afsluttet og 2 timer efter hoppede min forb af igen så jeg skal bruge et program som logger min forb så jeg ikke skal sidde i døgndrift og selv skrive hvornår forb ryger bare så jeg kan dokumenterer at jeg ikke er "helt" åndsvag

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 20:19

tak miritdk jeg prøver dem lige

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 20:24

hmm miritdk det var ikke lige det jeg søgte nu køre jeg jo webspeed
og det andet program er jo en slags key logger og der er ikke mig der kvajer mig
men nu er vi sku da på vej med noget software som jeg ønskede

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 20:28

dova
vi har tjekket alt igennem og han kunne måle der er forstyrelser på forb men i den periode hvor der har været overvågning på var der selvfølgelig ikke noget galt men sådan er det jo altid så nu må jeg lave min egen overvågning

Granslam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 20:31

uanset hvad granslam så viser det hvad der sker - jeg har ringet til en bekendt der har brugt et lille snedigt program af samme årsag som dig - nu får vi se om der kommer svar

(kan et af dem jeg sendte jo også vise - ikk`? )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 20:42
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 21:20

uanset hvad så kan du jo bruge en af de weblog - netlog der ligger til brug for dial-up - den vil jo vise hvad tid du går på og af - prøv at søge på google
http://www.softpile.com/Internet/Dialup_and_Connection/Download_04241_2.html
det her er et link fra en bekendt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 21:25

ps... sig til dem at de skal checke centralens software - og hvis de er interesseret nok i at hjælpe dig så burde de henvise til en log

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 06-09-05 21:36

Tak for svaret miritdk.
         det funker jubii

tussinde   tak

Granslam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 21:39

velbekomme (selvom du ikke skal spise den)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 07-09-05 09:03

Da jeg stadigvæk har problemer med min ADSL forbindelse trods tidligere tro på, at det nu var overstået, vil det interessere meig at vide, hvad det er hos granslam der funker: Er det forbindelsen (hvad var der så galt?) eller er det "bare" at granslam har fået et log-program?
Se "Udfald af ADSL 3-4 gange om ugen" under ADSL i Telekommunikation.
Mit falder med næsten nøjagtig 48 timers mellemrum (ADSL, trådløs, TDC)
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 09:06

leob det var bare loggen så han kan bevise det sker