/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænde DVD
Fra : fooler
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 06-09-05 15:35

Jeg vil gerne have en kopi af en film jeg har købt, jeg har forsøgt at brænde den med nero, men det gik ikke så godt.
Er der en venlig sjæl der vil forklare en nooob fremgangsmåden til brænding af en DVD.
Jeg har lidt flere point at fylde på med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 15:37

før flere kommer til med samme spørgsmål - så ville det hjælpe hvis du oplyste hvilken brænder du bruger

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 06-09-05 15:41

øhm nero søde, det oplyste jeg også

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 15:59

DVDshrink 3.2.0.15 - Freeware - http://www.dvdshrink.org/
- program til sikkerhedskopiering af DVD-film. Meget hurtigt.
Find online manualer og vejledninger til programmet på http://dvdshrink.info/guides.php. Afterdawn har også lavet en god du skal bruge dette program, derefter nero

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-09-05 16:22

Hej Fooler - hvorfor gik det ikke så godt - er den kopisikret eller kan du ikke finde ud af Nero ?

Jeg bruger selv Clone DVD til dvd kopiering - det er et suverænt program fordi det er utroligt brugervenligt - og fordi det er suverænt enkelt at vælge de dele, man vil have med og smide resten ud (forskellige undertekster på norsk, ekstra materiale osv) - samtidigt får man hele tiden en "kvalitetsindikator", så man kan se, hvor tæt på originalen, som man kommer ud fra ens valg.

Hvis jeg skulle fjerne en kode, ville jeg bruge any dvd, som bare ligger sig i baggrunden og kan bruges som supplement til forskellige programmer. Men da det jo er ulovligt at fjerne en kopisikring, skal du naturligvis ikke bruge det

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-05 20:17

Nero kan ikke kopiere, hvis filmen er kopibeskyttet.
Brug DVDShrink eller DVDdecrypter, der komprimerer filmen, så den kan være på en almindelig DVD-skive, der kun rummer det halve af, hvad filmen normalt fylder.
Samtidig fjernes kopibeskyttelse.
Gem den komprimerede film på harddisken, og lad så Nero overtage.
God fornøjelse.
Leif

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 06-09-05 22:46

Tak for svaret leif0149.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 22:55

Tjaaa, det var vel det samme som blev skrevet kl. 15.59, bare mere forståeligt