/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af printer
Fra : Smukke_Ole
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 03-09-05 10:53

Min gamle printer, som var tilsluttet computeren via USB, "døde" forleden dag.
I går købte jeg en ny, som også er tilsluttet via USB.
Problemet er, at jeg ikke kan slette den gamle printer.
Jeg har prøvet alle de tricks, jeg kender uden resultat, såsom at
gå ind i Kontrolpanel, markere printeren og trykke på det røde "Slettekryds"
som ovenfor anført, højreklikke og trykke slet
Jeg bliver i begge tilfælde spurgt om jeg virkelig vil slette printeren, svarer ja/OK, men aliigevel bliver den stående, både i Kontrolpanel under printere, og som valgmulighed, når jeg skal udskrive noget.
Hvordan kommer jeg af med den gamle printer, som allerede er afleveret på genbrugspladsen ?
Jeg kører XP PRO m. SP2 og fuldt opdateret.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-09-05 10:56

Du skal slette via tilføj/fjern programmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 10:57

gå i kør - skriv regedit - find printeren - højreklik og slet - genstart din maskine og den skulle være væk.

ps.... er der ikke nogen uninstall under programmer ????????

har du prøvet først at fjerne i tilføj/fjern programmer ????????

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-09-05 11:14

Så vidt jeg husker, skal man i Enhedsorientering og finde printeren og taste Fjern - sluk helt for pc'en - også strømmen. Start så igen. Ellers vil den lede efter driveren til den gamle

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-09-05 11:16

anyway->Softwaren skal fjernes, ellers finder den softwaren, og indstallerer den igen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-05 11:50

Start - Printere og faxenheder
Kan du ikke fjerne den her ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-09-05 11:56

hej
du kan også bare belolde den gamle
og så gå ind i krontrol panel og vælge printer
og så vælge den nye som standard printer

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 03-09-05 11:59

Tillæg til miritdk's indlæg:

Rigtigt er der en uninstall til driver / program brug dette.
Tit viser det sig at der også er fragmenter fra den gamle driver i registreringsdatabasen.
Åben regidet og søg på navnet på din gamle printer i hele registreringsdatabasen og slet alle entries der relaterer til denne printer.
Vupti, jeg tror dine problemer er løst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 12:10

hvis du er nervøs over at der skulle ligge rester tilbage kan du bruge regclaner som du kan downloade her:
http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

vær forsigtig med den - for den er uhørt effektiv

ellers: uninstall - eller tilføj/fjern - eller som før oplyst ind i kør (under start) skriv regedit - kig under HKEY_LOCAL_MACHINE - find printernavn - højreklik på mappen vælg slet og genstart

hav en god lørdag

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-09-05 12:18

smid cd'en til printeren i, og du vil blive sprugt om du vil fjerne den.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 03-09-05 12:57

Der kan være flere steder end HKEY_LOCAL_MACHINE der stadig har fragmenter, så det er bedre at søge på printernavnet!
Det er ikke alle uninstallprogrammer der er lige effektive.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-05 13:05

bsservice det kan du faktisk have ret i -men muligheden for at det er der er ret sandsynligt.
NU må jeg vist afsted igen - hyg jer i det gode vejr

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-09-05 15:24

Hejsa
Når det er en USB ting - skal du sætte den til før du kan fjerne den.
Sæt printeren til og gå ind i printer og fjern den...
Når det er gjort slukker du PC - trækker du stikket ud og genstarter så der den væk...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 17:42

Benjamin.Hansen........ min forrige printer var en "usb" ting og alt er fjernet som jeg har skrevet i forudgående - men hvad - der kan faktisk være noget om det - bla skal jeg fjerne alt fra min mobil netop ved at sætte det hele til

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-09-05 19:21

Du kan måske også prøve:
Start>indstillinger>printere>h-klik på den printer du ikke vil ha' mere>slet
h-klik på den nye printer>benyt som standard.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-09-05 10:02

Tak for svaret miritdk.
Jeg har "trukket lod" om de 100 point, for jeg har selv fundet ud af, hvad der var i vejen.
Jeg havde nemlig 2 dokumenter liggende til udskrift på den "gamle" printer.
Da jeg fik slettet dem, kunne jeg nemt fjerne printeren,

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-05 10:06

Hvem sagde kvajebajer ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:06

godt du kom igang da - men bedre hvis du ikke havde lukket spørgsmålet og blot skrevet hvad du fandt frem til (min mening)... hmmm noget af det sidste man ville tænke over egentlig
god søndag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:09

gambrinus - tjahhhhhh - vi andre burde jo lige have spurgt til det - så hvem ????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-05 10:12

Tjek !
Jeg gi'r den første runde.
Hurraaa for det papirløse samfund !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:16

hvem sagde papirløst ????? der har aldrig været mere papir end nu

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-05 10:23

Tjaaa....
Folk går vel mere på toilettet.
De skide PC'ere gir' stress og fordøjelsesproblemer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:31

hahaha - vel gør de så ej - ( måske en enkelt gang eller sådan) - men tænk lige over det - man er nødt til at have printede kopier - kopier på cd osv - der er blot tilføjet mere

går du på toilettet ????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-05 10:35

Jeg sidder sgu' da på toilettet lige nu !
Lad nu vær' med at lukke alt det l... ud !
Gambrinus <- Trykker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:45

der kan du se - så går du da ikke på det

hmmmm - tal om afhængighed af sin puter